Pagina 1 van 3
motor reviseren
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 10:32
door flusc
hoi hoi,
kheb een vraagje, mijn 2cv6 heeft het helemaal opgegevn en nu wil ik dit blokje reviseren. laten uitboren enz, nu vraag ik me af wat ik best allemaal vernieuw van lagers enz. En waar koop ik die troep? ( soort van grote kit?)
(kerst)groeten
Niels
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 10:55
door Punky
Als je echt een gereviseerd blok wilt, dan kun je het beste een gereviseerd blokje kopen. Zelf reviseren is namelijk altijd duurder. Met Revisie, bedoel ik dan echt alles he. Nieuwe cilinders, zuigers, koppen, lagers, compleet reinigen, olieleiders, en ga zo maar door!!!
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.
Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 11:38
door backfire
Ik zou zeggen, als hij het toch opgegeven heeft dan kun je het blok eerst uit elkaar halen, wel eerst de buitenkant ontdoen van losse troep en vuiligheid. Daarna moet je eerst controlleren welke onderdelen nog goed zijn. Vooral de krukas, als deze gaar is en je moet ook nog andere vitale onderdelen vervangen dan ben je met een gerevisieerde inderdaad goedkoper uit.
Wel is het zo dat als je het zelf doet en er meteen een big bore kit (bv zo'n 700cc) op legt heb je voor hetzlefde geld wel iets wat je ook wilt hebben.
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 11:39
door flusc
Punky schreef:Als je echt een gereviseerd blok wilt, dan kun je het beste een gereviseerd blokje kopen. Zelf reviseren is namelijk altijd duurder. Met Revisie, bedoel ik dan echt alles he. Nieuwe cilinders, zuigers, koppen, lagers, compleet reinigen, olieleiders, en ga zo maar door!!!
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.
Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
wel jah,
men blokje heeft zo een beetje van alles last... langs de ene cyl heeft ie 5kg kompressie en de andere heeft nog 2kg
verder lekt ie olie lang alle kanten, gaat voor geen meter vooruit en start like hell grrr
(beetje geïrriteerd)
ik wou er dan een visa blok inleggen maar die is voor men ogen weggedaan... dus jah hier sta ik men een eend die niets meer doet...
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 11:43
door backfire
Hoeveel km heeft ie gelopen dan?
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 11:50
door flusc
backfire schreef:Hoeveel km heeft ie gelopen dan?
214000
mag niet zeggen dat ie het slecht heeft gedaan maar nu is ie echt op...
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 12:10
door backfire
pfew, dan is de kans dat je krukasje ook op is er groot, revisie wordt dan wel erg duur. Dan ben je beter af met een gereviseerd blokje. Maar complimenten, nette km-stand.
Geplaatst: di 26 dec, 2006 06:29
door flusc
iemand advies waar een blokje te gaan zoeken?
Geplaatst: di 26 dec, 2006 08:46
door Punky
Je bedoeld een gereviseerd blok?
www.mehariche.tk
www.burtoncar.com
www.citroentuning.de
andere specialisten kunnen ze ook aankomen lijkt me.

Gewoon ff bellen en de prijzen vergelijken.

Geplaatst: di 26 dec, 2006 11:42
door TB
Is een GOED gebruikt blokje geen optie? Koop je doorgaans tussen de 100-150 euro en kun je weer een hele tijd mee rijden dan.
Geplaatst: di 26 dec, 2006 13:35
door Punky
Voor een goed gebruikt ben je vaak iets meer kwijt is mijn ervaring. Voor 100 heb je een blok wat goed gelopen heeft, maar al jaren is weggelegd.
Altijd de vraag wat daar van over is natuurlijk?
Geplaatst: di 26 dec, 2006 23:11
door thomaaas
Maar stel je wilt wel een blok reviseren, en ook helemaal.
Hoeveel kost dat dan ongeveer? En hoe kom je idd aan een krukas ofzo? 't lijkt mij wel leuk namelijk om es n keer zo'n ding te reviseren, endan natuurlijk ook bigboren!
Geplaatst: di 26 dec, 2006 23:43
door Punky
Als je ook Big Bore wilt enzo. Dan reken maar een paar duizend.
Pak een folder met alle onderdelen erin van het blok en tel de prijzen maar eens op, dan weet je het zo.

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 00:49
door thomaaas
ok dan lijkt t me een stuk minder leuk
edit: ik heb ff opgezocht, nieuwe krukas kost 270 eu, bigbore set kost 360 eu en dat is 110 meer dan gewoon nieuwe cilinders en zuigers.
Een nieuwe motor [met een jaar garantie] kost ongeveer 1200 eur, met bigbore 1500
en met eenbigbore wordt 'ie geen 700 cc, maar 652 maar dit wisten jullie waarschijnlijk ook al.
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 11:45
door Punky
Voor een 700 a 800 euro heb je ook al een gereviseerd blok hoor.
