Voorruit frame vervangen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Voorruit frame vervangen
Wie heeft er ervaring met het vervangen van het voorruitframe? Hoe kan het plaatwerk zoals hierboven staat het beste er in- / opgelast worden?
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
We zijn er net mee bezig en hebben momenteel alleen vervangingsdeel van het bovenste stuk. Wij lassen hem er in. Let op wij zijn er achter gekomen dat het balkje achter het frame (waar ruitenwisser en verwarmingsbuis aan vast zitten) gepuntlast zit aan voorruitframe. Bij mij is dit verroest en moet gerepareerd worden. Houd hier ook rekening mee.
Morgen heb ik foto's van demontage en laswerk.
Morgen heb ik foto's van demontage en laswerk.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Er in lassen lijkt mij ook mooier dan er op. Ik ben benieuwd naar de foto'sbackfire schreef:We zijn er net mee bezig en hebben momenteel alleen vervangingsdeel van het bovenste stuk. Wij lassen hem er in. Let op wij zijn er achter gekomen dat het balkje achter het frame (waar ruitenwisser en verwarmingsbuis aan vast zitten) gepuntlast zit aan voorruitframe. Bij mij is dit verroest en moet gerepareerd worden. Houd hier ook rekening mee.
Morgen heb ik foto's van demontage en laswerk.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik zaag hem aan de zijkanten door en las op de hoek, da's makkelijker en netter en pasvorm doet er weinig meer toe. Boven lijkt me duidelijk? Onder vastlassen op de omgezette rand.
Hmm, ik zie dat backfire er eentje heeft zonder motorkap scharnier, ik pak altijd met, want motorkap scharnier is altijd slecht.
Hmm, ik zie dat backfire er eentje heeft zonder motorkap scharnier, ik pak altijd met, want motorkap scharnier is altijd slecht.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Volgens mij heeft de 4 het laatste originele stuk verkrijgbaar in NL, sindsdien gebruik ik immitaie net zoals iedereen.
Je kunt dries stukken krijgen:
- enkel tussen ruit en klep
- van onderkant ruit t/m motorkap scharnier (gegalvaniseerd!)
- van bovenkant ruit t/m motorkap scharnier.
Met de eerste heb ik geen ervaring, de andere 2 wel. MEthode is hetzelfde.
Je kunt dries stukken krijgen:
- enkel tussen ruit en klep
- van onderkant ruit t/m motorkap scharnier (gegalvaniseerd!)
- van bovenkant ruit t/m motorkap scharnier.
Met de eerste heb ik geen ervaring, de andere 2 wel. MEthode is hetzelfde.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
omdat mijn kamaraat zijn eend zijn voorkant wel erg rot was heb ik in 1 keer de heele voorkant er voor weg gezaacht en er een ander voor gelast bespaarde mij veel tijd.
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
zelf heb ik inmiddels twee keer dit kunstje moeten doen
heb alleen goed gemeten dat de hoogte van het raam niet verandert!
tevens zou ik als tip meegeven om het scharnier voor de motorkap van tevoren nog een paar keer extra vast te zetten of met popnagels of door gaatjes te boren en deze weer dicht te lassen..
ik heb namelijk bij beide 2cv's dat na het laten spuiten dit scharnier verder open gaat staan (klote)
verder zeker zorgen dat je de beschermende zwarte lak eraf haalt voor het spuiten
heb alleen goed gemeten dat de hoogte van het raam niet verandert!
tevens zou ik als tip meegeven om het scharnier voor de motorkap van tevoren nog een paar keer extra vast te zetten of met popnagels of door gaatjes te boren en deze weer dicht te lassen..
ik heb namelijk bij beide 2cv's dat na het laten spuiten dit scharnier verder open gaat staan (klote)
verder zeker zorgen dat je de beschermende zwarte lak eraf haalt voor het spuiten