Bougies: NGK BP6HS verkeerd?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bougies: NGK BP6HS verkeerd?
Ik rijd al enkele tienduizenden km's op het zelfde type bougie, weliswaar om de 5000 km nieuwe, maar altijd van het type NGK BP6HS.
Toevalligerwijs kwam ik ergens tegen dat het voorgeschreven type B6HS is, dus zonder die P. Zoeken op het forum leverde niets op, zoeken op de site van ngk hielp me ook niet uit de brand, misschien weten jullie of dit al dan niet fout is, en wat de verschillen zijn tussen beide types.
Ik hoop dat ik niet al te fout zit en zodoende m'n motor geen plezier heb gedaan.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Toevalligerwijs kwam ik ergens tegen dat het voorgeschreven type B6HS is, dus zonder die P. Zoeken op het forum leverde niets op, zoeken op de site van ngk hielp me ook niet uit de brand, misschien weten jullie of dit al dan niet fout is, en wat de verschillen zijn tussen beide types.
Ik hoop dat ik niet al te fout zit en zodoende m'n motor geen plezier heb gedaan.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Addicted user
- Contacteer:
Mij leverde het wel iets op. De P heeft een verhooge punt en bescherming. Het kan dus zijn dat de punt iets verder de verbrandings kamer in steekt. Hoewel blijkbaar de punt de zuiger niet raakt kan het wel de ontbranding beinvloeden. Geen gevaar, maar het kan zijn dat hij met de b6hs beter en zuiniger rijdt.
Bougies. Ik weet dat die BP6HS ook in een Renault Laguna zit. Maar dat even terzijde. Ik zou zoiezo NOOIT champion erin doen. Loopt ie gewoon niet lekker op. Voor de 2cv zweer ik bij de bougies van Eyquem!!
NGK is ook gewoon goed en gebruik ik altijd voor andere auto's. Gewoon topspul. Maar nogmaals, neem die van Eyquem.
NGK is ook gewoon goed en gebruik ik altijd voor andere auto's. Gewoon topspul. Maar nogmaals, neem die van Eyquem.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
en wanneer je eyquem niet kunt vinden, kun je nog altijd naar Beru Z40 (zal de precieze even nazoeken) vragen
eyquem is een merk dat onder beru valt
beide eenden rijden hier met beru, en die bevallen uitstekend!
eyquem is een merk dat onder beru valt

beide eenden rijden hier met beru, en die bevallen uitstekend!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
wij rijden hier ook met equem, bevalt goed.
Met champions rijdt ie niet zozeer minder goed, maar die zijn lastig te vervangen soms, trekken de draad mee als je dr uit wilt draaien. zeker als je niet altijd nieuwe pakt om erin te zetten (ff checken ofzo)
Die NGK's hadden we volgens mij wat mee, die werden bij mij altijd snel zwart ipv mooi grijs.
Greatnix Spookeend
Met champions rijdt ie niet zozeer minder goed, maar die zijn lastig te vervangen soms, trekken de draad mee als je dr uit wilt draaien. zeker als je niet altijd nieuwe pakt om erin te zetten (ff checken ofzo)
Die NGK's hadden we volgens mij wat mee, die werden bij mij altijd snel zwart ipv mooi grijs.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik had nog oude eyquems liggen, die er een paar beurten geleden in hebben gezeten (daarna alleen maar NGK zoals gezegd). Heb ze vergeleken en inderdaad het (verkeerde) type van de de NGK zijn iets langer en zien er bovendien iets minder degelijk uit dan die van eyquem (dunner metaal). Ik herinner me nog vaag dat de motor iets anders liep (lees: klonk lawaaiiger) nadat ik de eyquems had vervangen door de NGKs (terwijl die nog niet versleten waren gezien de geringe roetaanslag)
Ik had nog oude eyquems liggen, die er een paar beurten geleden in hebben gezeten (daarna alleen maar NGK zoals gezegd). Heb ze vergeleken en inderdaad het (verkeerde) type van de de NGK zijn iets langer en zien er bovendien iets minder degelijk uit dan die van eyquem (dunner metaal). Ik herinner me nog vaag dat de motor iets anders liep (lees: klonk lawaaiiger) nadat ik de eyquems had vervangen door de NGKs (terwijl die nog niet versleten waren gezien de geringe roetaanslag)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's