Pagina 1 van 2
Die Japannertjes toch...
Geplaatst: za 27 jan, 2007 12:59
door CitroenAZU
Ik heb al een hoop gezien van 2cv's met andere motoren....
Maar een 4 cil. lijnmotor in een eend heb ik nog maar 1 x eerder gezien en dat was een diesel met een Traction voorkant...nee, nu deze dan:
http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 12.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/113/2792 ... 4d.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 47.jpg?v=0
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:07
door Ramon
teering, wel mooi gedaan zo te zien
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:15
door robin2cv
en hoe zit dit op de versnellingsbak?
inprincipe worden wij hier alleen maar tegengehouden door de jaarlijkse keuring anders zat er ook een subaru boxer of alfasud boxer in mijn 2cv.
Robin
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:17
door CitroenAZU
aantal cilinders is inmiddles geen APK eis meer...net als het aantal deuren...
Ik weet niet hoe ze het met de bak hebben gedaan ik vond alleen de foto's op het net.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:45
door André Post
Misschien is het ook wel een beetje noodzaak geweest.
In Japan zal het wel slecht aan onderdelen komen zijn.
Maar ik neem aan dat dit een komplete motor-bak kombinatie is
van een of andere Suzuki/Daihatsu 3 cyl.
Dan zit je alleen nog maar met de aandrijfassen en remmen, en ook
daar valt wel iets op te verzinnen.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 14:38
door backfire
mmmh t is toch echt een 4-pitter, maar was het ook niet zo dat emissie eisen in japan zo streng zijn dat ze wel moeten. Er is toch ook een japanner die er een elektro auto van gemaakt heeft.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 21:34
door rusty
volgens mij hebben ze gewoon de versnellingsbak van dat japanse hok gebruikt, dat moet zelfs wel, want als de motor over dwars is geplaatst kan je nooit je eenden of gs(a) bak erachter hangen. maar het is idd wel leuk gedaan, heb hier zelf ook al ooit aan gedacht, maar ik denk dat de RDW niet heel blij wordt van dit soort aanpassingen...
is trouwens wel lastig om de remmen te monteren op een andere versnellingsbak..... en ze moeten op de bak, in je wiel is geen ruimte... interessant.....
greetzzzzzzzzzzz
rusty
Geplaatst: za 27 jan, 2007 21:40
door backfire
Tussen de aandrijfas een flens maken voor montage van een schijf. Klauw met houder aan het blok maken.
Geplaatst: zo 28 jan, 2007 15:29
door bartje2212
elektrische eend lijkt me wel wat....misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen...blijft interessante materie. Ik denk dan niet aan accu's en pv maar meer aan brandstofcellen. Bij ECN (Energieonderzoek centrum nederland) hebben ze inmiddels een waterstof pomp voor een eigen waterstof auto. Brandstofcel kan echter ook op ethanol!
pfff eerst maar ff sparen maar dan wordt ie echt groen (in alle opzichten)
Geplaatst: zo 28 jan, 2007 15:29
door bartje2212
ow eerst nog ff veel geluidssamples opnemen door met gewoon 2cv6 blokje te scheuren! het moet wel hetzelfde klinken natuurlijk!
Geplaatst: zo 28 jan, 2007 16:19
door backfire
Of met accu's en dan een mini turbine gestookt op methanol als generator. Hebben ze met een vw beetle gedaan met dieselmotor, gemiddeld 1:40. Dus voor de eend moet dat nog veel beter kunnen, makkelijk 1:50 of zo.
Geplaatst: ma 29 jan, 2007 13:41
door bartje2212
tja, dat komt natuurlijk doordat verbrandingsmotoren in zo'n generator toepassing veel zuiniger zijn dan als aandrijving voor een auto. zelfs de verliezen van generator en accu en elektromotor overbrug je makkelijk blijkt maar weer.
Wel goedkopere optie dan brandstofcellen idd
Geplaatst: ma 29 jan, 2007 14:58
door backfire
Ja en het kost ook veel eergie om een brandstofcel te vullen.
ik weet dat volvo daar ooit eens mee bezig is geweest, gasgstookte turbine.
Nog ff en back to the future wordt nog werkelijkheid. ff zoeken naar fruitafval en ff in de combustion kamer stoppen.
Overigens blijkt dat als je een turbine gebruikt om stoom mee te maken en de stoom gebruikt om generator aan te drijven, je via ingewikkelde methodes een rendement van 60% kunt halen.
Geplaatst: ma 29 jan, 2007 20:02
door gerbenv6
Maar om even terug te komen op het begin van het verhaal, ze hebben de motor zo te zien erg netjes ingebouwd.
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 11:21
door bartje2212
dat wel ja. maar hoe zou zoiets rijden?
@backfire: is dat niet de zogenaamde combined cycle van gasturbine en stoomturbine?
en inderdaad: biomassa is een breed begrip. misschien kun je met je eigen composthoop wel biogas produceren.