remzuigerringetjes lhm (achter)

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

remzuigerringetjes lhm (achter)

Bericht door Hassie » di 30 jan, 2007 10:26

Beste mensen,
Wie weet waar ik achterremzuigerringetjes (mooi woord voor scrabble) kan verkrijgen? Heb al een aantal 2cv-bronnen aangeboord maar zonder succes. Men raadt mij aan geheel nieuwe remcilinders aan te schaffen. Dat kan natuurlijk altijd nog! Wie oh wie weet een achterremzuigerringetjes-leverancier???
In afwachting,
Hassie.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » di 30 jan, 2007 10:34

Aanvulling: het gaat om "groene"ringetjes voor het lhm-systeem.
vrgrt H.
Vrgrt.
Hassie.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 30 jan, 2007 11:02

heb je ook al gekeken op 2cvclub.com?

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » di 30 jan, 2007 11:21

neen, ga ik doen
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 30 jan, 2007 11:52

Hassie,mag ik je dit afraden,omdat het rubber ringetje is gaan lekken door
een plekje in de cilinderwand,dus vervang gelijk de hele cilinder.Het zijn
wel je remmen.Dat is het laatste redmiddel om te overleven

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 30 jan, 2007 12:08

Ze zijn wel te krijgen bij club cassis volgens mij. Maar een compleet cilindertje is niet zo gek duur. Iets van 18 euro ofzo. Dus ik zou persoonlijk daar voor gaan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 30 jan, 2007 13:15

Mijn advies is om de complete cylindertjes te vervangen. Deze zijn niet duur en de kans is groot dat met nieuwe rubbers het toch weer gaat lekken, dan heb je ze voor niets gekocht.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » di 30 jan, 2007 14:21

Ok mensen, ik koop nieuwe remcilinders, compleet. Maar,................
waar moet ik op letten als ik LHM-remvloeistof (groen) gebruik?
Dan bedoel ik de inwendige ringetjes/rubbertjes. Moeten die dan met groen gemarkeerd zijn? Dit i.v.m. de vraag of er ook Dot inwendige rubbers bestaan die naar ik meen zwart van kleur zijn of kunnen die ook gebruikt worden met LHM-vloeistof? Of bestaan die Dot-ringetjes/rubbers niet meer??? Na bestudering van het DOT/LHM-probleem op dit forum moet ik zeggen dat het mij niet duidelijk is en blijft voor mij de vraag:!
WAT BIJT WAT????
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 30 jan, 2007 15:13

Het is hetzelde verschil als minerale olie en synthetisch.De minerale olie is
vet en smeert dus ook waardoor de cilinders beter blijven.Maar dikwijls
zijn de rubbertjes gewoon zwart en kan je het dus alleen maar zien,
waarvoor hij geschikt is.Daar moet je dus ook om vragen

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » di 30 jan, 2007 17:01

Gerard, dank voor je antwoord.
Tot wanneer werd Dot (is dus synthetisch)gebruikt en vanaf wanneer lhm?(is dus mineraal)
Weet jij dat? Of werd het bij nieuwe auto's door elkaar gebruikt?
Het zou makkelijk zijn dat te weten want dan zou je kunnen zeggen bij dat jaartal hoort lhm en bij dat jaartal hoort dot.
Vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 30 jan, 2007 19:37

Gewoon vragen bij een goede Eendenboer om remcylinders die tegen LHM kunenn dan komt alles goed.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 30 jan, 2007 21:23

De Liquide Hydraulis Minerale kwam gelijk met de schijfremmen voor
dat was ongeveer i987

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » di 30 jan, 2007 21:32

Het zal dan iets eerder geweest zijn want mijn 83-ger heeft schijfremmen en lhm-systeem. Vóór het lhm-systeem werd dus het dot-systeem gebruikt en daarna niet meer neem ik aan.
Dank voor de informatie.
vrgrt
Hassie.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 30 jan, 2007 22:18

De schijfrem kwam 2e helft 1981.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 31 jan, 2007 11:08

ik dacht dat lhm delen altijd een groene stip ergens hadden staan op de rubbers, en anders zijn de delen zelf groen (hrc en rc)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie