De laatste tijd had ik al wat last met het starten van de motor als ik daarvoor een rit had gemaakt. Hij startte wel, maar erg moeizaam. Bij een koude motor 's ochtends startte hij altijd, tot gisterochtend.
Gisterenmiddag even wat geknutseld, alles klopt verder, timing, contactpunt afstand (ik ben een die hard rijder met contactpunten) en hij startte ook weer ?
Maar nu viel me het op, Dat er een druppel hing aan de bobine. Het is duidelijk zichtbaar iets van olie. Ik had dit eerder gezien, maar dacht altijd dat het motorolie was, hij lekt ook ietsje, maar kijkend naar de olie, wat echt nu bijgevuld moet worden oeps , de olie is zwart, dat kan dus niet een heldere druppel zijn.
De bobine is nu iets meer dan een jaar oud, dus vandaar dat hij eigenlijk nog niet kapot mag zijn, maar het heeft er alle schijn van, alle tekenen van een kapotte bobine zijn er.
Iemand anders nog suggesties, brandstof krijgt hij ook wel goed, vonkt op zich prima, want hij liep. Contactpunten zitten er nu zo'n 5000 km in, kan dus nog wel even mee.
Ik heb hem niet op het contact laten staan terwijl de motor afgeslagen is, bekend punt als je een bobine om zeep wil helpen. Dus bij normaal gebruik zou dit ding al kapot zijn.
Overgens is de olie ook zo'n 5000 km geleden vervangen, moet gewoon even bijgevuld worden.
Bobine
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Bobine
Pas even op met die koelolie uit de bobine, schijnt niet zo gezond te zijn (Polychloorbifenyl).
Klotst hij ook als je hem loshaalt en schudt?
Klotst hij ook als je hem loshaalt en schudt?
La vie est belle.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Nieuwe bobine werkt perfect ondertussen!
Maar!
Afgelopen vrijdag met de 2CV naar Utrecht geweest, daar aangekomen begon mijn radio opeens te storen. Het bekende tikken van de ontsteking in de radio. nog nooit last van gehad met mijn auto. Onderweg naar Utrecht ook totaal geen last gehad!
Nu kunnen het 2 dingen zijn in mijn ogen. de nieuwe bobine heeft de bougies wat aangetast zodat ze niet meer ontstoort zijn. Ik zou niet weten hoe, maar goed,
de andere kant is ook heel simpel. Radio is gewoon kapot..
Iemand ideeen? Bougies ga ik zowiezo vervangen voor nieuwe ontstoorde, als het dan nog een probleem op levert dan is het de radio dus zelf.
Maar!
Afgelopen vrijdag met de 2CV naar Utrecht geweest, daar aangekomen begon mijn radio opeens te storen. Het bekende tikken van de ontsteking in de radio. nog nooit last van gehad met mijn auto. Onderweg naar Utrecht ook totaal geen last gehad!
Nu kunnen het 2 dingen zijn in mijn ogen. de nieuwe bobine heeft de bougies wat aangetast zodat ze niet meer ontstoort zijn. Ik zou niet weten hoe, maar goed,
de andere kant is ook heel simpel. Radio is gewoon kapot..
Iemand ideeen? Bougies ga ik zowiezo vervangen voor nieuwe ontstoorde, als het dan nog een probleem op levert dan is het de radio dus zelf.