Slotcilinder
- Jeroen-citroen
- Moderator
Slotcilinder
Ik wil vanmorgen mijn eend in maar toen ik het sleuteltje uit het deurslot wilde halen zat hij muurvast.
Na wat worstelen kwam eindelijk de sleutel los maar ook de slotcilinder kwam er uit
Ik heb een nieuw cilindertje met sleutel bestelt en nu is de vraag of iemand me kan vertellen hoe ik dit weer kan monteren
De eend is een club uit '87
Groet, Jeroen.
Na wat worstelen kwam eindelijk de sleutel los maar ook de slotcilinder kwam er uit
Ik heb een nieuw cilindertje met sleutel bestelt en nu is de vraag of iemand me kan vertellen hoe ik dit weer kan monteren
De eend is een club uit '87
Groet, Jeroen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
De slotpen kun je aan de binnenzijde met een boutje demonteren. Eerst afdekplaat weghalen. Dan heb je het handvat en je cilinder los. Als je dan de cilinder uit het handvat haalt dan heb je de cilinder en een houder in je handen. Deze zitten vast met een rond veertje. Deze kun je eruit prutsen en dan komt de cilinder los. Even alles goed schoonmaken en dan kun je de nieuwe cilinder dmv het veertje weer terugzetten op zijn plek. vervolgens het geheel weer in je deur schroeven en klaar is Jeroen.
Wijst zichzelf als je aan het prutsen bent.
Wijst zichzelf als je aan het prutsen bent.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
Mijn tip: doe om het boutje wat je deurklink en slot vasthoudt wat afdichttape (die tape die je ook gebruikt om in een waterleiding delen die d.m.v. schroefdraad aan elkaar zitten, zoals bijvoorbeeld en kraan) zodat deze niet zo makkelijk lostrilt. Bij mij is n.l. een keer een complete deurklink uit m'n deur gevallen doordat dat boutje losgetrild was. Dat gebeurde natuurlijk tijdens het rijden, dus die deurklink is foetsjie. Is inmidels al weer hersteld overigens.
Afblijven.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Juist! Dat is de manier. Dus geen olie of wat dan ook inspuiten. Gewoon grafietpoeder bij bijv. de halfords halen voor een paar euro. Kun je gelijk alle sloten doenTom Duckpower schreef:en het hele slotgebeuren schoonmaken en smeren met grafietpoeder
heb ik laatst met mijn eigen deurslot gegaan, en het gaat zo soepel...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
-
- Heavy user