benzineleiding
benzineleiding
Beste mensen,
Benzineleiding vanaf de tank: hoe loopt hij?
Door verdieping van de tank maar dan? Over de achteras of door de ruimte eronder. De sporen op de oude leiding lijken te duiden op over de achteras. En dan gewoon over de rand van het chassis naar beneden of door een relatief groot gat dat in de rand van het chassis zit? Ik vraag dit omdat naderhand met het plaatsen van het chassis de leiding niet in de weg mag zitten, vandaar.
Wie weet dit???
Vrgrt.
Hassie.
Benzineleiding vanaf de tank: hoe loopt hij?
Door verdieping van de tank maar dan? Over de achteras of door de ruimte eronder. De sporen op de oude leiding lijken te duiden op over de achteras. En dan gewoon over de rand van het chassis naar beneden of door een relatief groot gat dat in de rand van het chassis zit? Ik vraag dit omdat naderhand met het plaatsen van het chassis de leiding niet in de weg mag zitten, vandaar.
Wie weet dit???
Vrgrt.
Hassie.
-
- Addicted user
- Contacteer:
op mijn site http://home.tiscali.nl/backfire/album/D ... index.html
foto's rimg0118 tot en met 125 laten zien hoe de leiding loopt.
foto's rimg0118 tot en met 125 laten zien hoe de leiding loopt.
-
- Heavy user
Bij mijn chassis van Duckservice/Le Fransoze loopt de leiding door de geul in de tank, onder de as door en dan direct richting zijkant omdat anders later de koets op de leiding komt te staan. Vervolgens gaat de leiding door een gaatje in de zijkant van het chassis (wel een rubbertje in het gaatje doen omdat anders de leiding in no-time open slijt!) en vervolgens naar voren. De leiding zit in speciale klemmetjes (los te koop) geklemd en ook door de steunen waar de veerpotten aan vast zitten. Overigens, die klemmetjes zijn helemaal van plastic. Orgineel is het de bedoeling dat je ze in de zijkant van het chassis steekt en ze dan vast draait waarbij de schroefdraad in het chassis schroefdraad op het klemmetje maakt. Ik vind zelf dat dat voor geen meter werkt, dus ik heb het stukje van de klemmetjes die in het chassis steken met een stanleymes afgesneden, een gaatje in de klemmetjes gemaakt en de klemmetjes met een boutje (M4) vast gezet. Dat zit een stuk steviger.
Hoe de benzineleiding aan de voorkant van het chassis loopt weet ik (nog) niet precies.
Hoe de benzineleiding aan de voorkant van het chassis loopt weet ik (nog) niet precies.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Kijk eens op www.zwartezwaan.nl Kom je er zeker uit.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Hij hoort zeker weten over de asbuis heen (kun je een stuk benzineslang overheen doen ter bescherming als je wil), dan door het gat in het chassis. Zorg dat de benzineleiding en remleiding dicht op elkaar zitten en netjes in het hoekje zodat de koets er niet tegenaan kan komen. Ik moet er een foto van hebben hoe ik dat bij mijn eend heb gedaan maar moet ik ff zoeken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
Over de asbuis heen ? Dat is nieuw voor mij ... Sterker nog, volgens mij klopt er geen reet van. Dan heb je n.l. een probleem als de tank er eens onder uit moet. Verder neemt het onnodig lengte van de benzineslang en hij maakt meer kinikken dan noodzakelijk is.
De remleiding moet inderdaad om de rand van het chassis heem en zo dicht mogelijk tegen de achteras aan omdat je naders je koets er op zet.
De remleiding moet inderdaad om de rand van het chassis heem en zo dicht mogelijk tegen de achteras aan omdat je naders je koets er op zet.
Afblijven.
Ik heb de foto gevonden. PB me even je emailadres. Staat namelijk niet online dus kan m hier niet plaatsen.Hassie schreef:TB, graag die foto! En de remleiding, klopt het dat die niet door het gaat gaat maar buiten om de rand van het chassis? Wel geklemd in de hoek teneinde de koets er niet tegen aan te klemmen.!?
Ik heb m gewoon ff online gezet. Dan hebben misschien meerdere mensen er wat aan. Dit is de manier hoe ik het heb gedaan en zoals het volgens een eendkenner hoort te zitten:
Hopelijk heb je hier wat aan. Even voor de duidelijkheid. De stukjes benzineslang die je om de leiding heen ziet zitten door het gat in het chassis en over de asbuis heen heb ik gewoon opengesneden en eromheen gezet. Dient puur ter bescherming.
Hopelijk heb je hier wat aan. Even voor de duidelijkheid. De stukjes benzineslang die je om de leiding heen ziet zitten door het gat in het chassis en over de asbuis heen heb ik gewoon opengesneden en eromheen gezet. Dient puur ter bescherming.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Ik snap wat je bedoelt. Die pootjes zitten vrij dicht op de asbuis. De benzineleiding is vrij stug en zal daar nooit uit zichzelf naartoe bewegen. Daar is ook niet genoeg ruimte voor.Lelijke Eend schreef:Die brug heeft 2 'pootjes' die naar voren steken, tegen je asbuis aan. Misschien dat de leiding dan tussen zo'n pootje en de asbuis komt te zitten.
Fantastisch die foto, heel duidelijk, hier heb ik veel aan! Nu kan ik weer verder met monteren.
Toch nog even een vraagje:
Bij het demonteren van mijn benzine tank zat de benzineleiding aan het tuitje van de benzinetank vast met slechts een stukje rubberslang dat over het tuitje en over het uiteinde van de benzineslang geschoven was. Er zaten dus geen slangklemmen rond dat stukje rubber benzineslang.
Is dit normaal? En is dit zo voldoende dicht?
Toch nog even een vraagje:
Bij het demonteren van mijn benzine tank zat de benzineleiding aan het tuitje van de benzinetank vast met slechts een stukje rubberslang dat over het tuitje en over het uiteinde van de benzineslang geschoven was. Er zaten dus geen slangklemmen rond dat stukje rubber benzineslang.
Is dit normaal? En is dit zo voldoende dicht?
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.