Trekoog gebroken
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Trekoog gebroken
Ik heb een gebroken trek oog. Zou ik deze lassen of beter vervangen?
En zijn de ander nog wel te vertrouwen. vind het een beetje raar heb nog nooit eerder gehoord over gescheurde trekogen.
En zijn de ander nog wel te vertrouwen. vind het een beetje raar heb nog nooit eerder gehoord over gescheurde trekogen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb vaker gehoord dat deze soort wel eens wil breken. Een forumlid is dit ooit op vakantie overkomen. er zijn ook andere trekogen op de markt die rond zijn ipv de zeskantige bout. Deze zouden sterker moeten zijn.
Mijn advies zou zijn vervangen. Zo duur zijn ze niet en een eend die over de grond sleurt (als hij dan nogmaals scheurt) is altijd duurder om te herstellen.
Mijn advies zou zijn vervangen. Zo duur zijn ze niet en een eend die over de grond sleurt (als hij dan nogmaals scheurt) is altijd duurder om te herstellen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
de ronde trekstang ogen zijn ouder en MINDER sterk!!!
Oude eenden (tot mid 70) hebben ronde ogen, latere hebben zeskant ogen.
Niet lassen maar vervangen natuurlijk.
Ze breken omdat het kantelmes erop ingelopen is en het oog heeft opengewrikt. Onvoldoende onderhoud is de oorzaak, die dingen moeten namelijk jaarlijks gesmeerd worden.
Oude eenden (tot mid 70) hebben ronde ogen, latere hebben zeskant ogen.
Niet lassen maar vervangen natuurlijk.
Ze breken omdat het kantelmes erop ingelopen is en het oog heeft opengewrikt. Onvoldoende onderhoud is de oorzaak, die dingen moeten namelijk jaarlijks gesmeerd worden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
wazig, origineel waren ronde echt de oude types.
Zeskanten hebben veel meer vlees.
Zeskanten hebben veel meer vlees.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
De oude ronde die ik gezien heb zijn uit een stuk terwijl de zeskant aan het draadstuk is gelast, uit een stuk lijkt me sterker als het materiaal en de minimale dikte ten minste gelijk zijn . Verder kan het zijn dat de zeskanten een nadeel zijn omdat ze de spanning minder mooi verdelen, maar hoe ik dat precies moet zien weet ik ook niet.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Is ook goed te zien dat ze door het kantelmes ingesleten zijn. Ik vind het niet vreemd dat hij juist daar is gescheurd. Ik zou zeggen nieuwe ogen (ook die andere, want die begint ook al). Zeg Bartje is kapotte oog toevallig die aan de bestuurderskant?
Over het gelast zijn van de zeskant ogen, zoals je ziet is het niet de las die het begeeft. Waarschijnlijk gedaan vanuit kostenbeperking, maar zal zeker de nodig trektesten ondergaan hebben bij Citroen.
Over het gelast zijn van de zeskant ogen, zoals je ziet is het niet de las die het begeeft. Waarschijnlijk gedaan vanuit kostenbeperking, maar zal zeker de nodig trektesten ondergaan hebben bij Citroen.
Ik heb geen kapot oog, nooit gehad ook (gelukkig) wat betreft die treksterkte heb je inderdaad gelijk het is redelijk eenvoudig te testen dus dat zullen de mannen bij citroen wel gedaan hebben.Zeg Bartje is kapotte oog toevallig die aan de bestuurderskant?
Over het gelast zijn van de zeskant ogen, zoals je ziet is het niet de las die het begeeft. Waarschijnlijk gedaan vanuit kostenbeperking, maar zal zeker de nodig trektesten ondergaan hebben bij Citroen.
Groetjes Bart