kantelmesjes
kantelmesjes
Ik hoor iedereen over kantelmesjes bezig en smeren enzovoort maar waar bevinden die zich juist en hoe smeer ik ze
- bartje2212
- Regelmatige poster
ik ben bezig met een chassis wissel, en nu heb ik nieuwe kantelmesjes...
Maar nu zie ik dat er net zo veel slijtage is aan de ogen (1 mm groef in het trek oog...)
Is dat nog acceptabel of trek ogen (4...) vervangen?
Hoor dat de imitatie die er is ook niet top is, of valt dat wel mee?
Maar nu zie ik dat er net zo veel slijtage is aan de ogen (1 mm groef in het trek oog...)
Is dat nog acceptabel of trek ogen (4...) vervangen?
Hoor dat de imitatie die er is ook niet top is, of valt dat wel mee?
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
nieuw is echt ruk kwaliteit. de duitse fransman heeft trekogen voor heel veel geld en beweert dat die wel goed zijn. kantelmessen zijn (waren) zo waar nog slechter van kwaliteit. ik heb daar meerdere voorbeelden van gezien, echt levengevaarlijk. de tupperware fabrikant heeft nu kantelmessen waarvan ze zeggen dat die volgens de originele specs zijn gemaakt (waarom dat nou niet gelijk doen vraag ik mij dan af ipv eerst jaren lang shit kwaliteit leveren) die heb ik besteld en op het oog heb ik hier wel vertrouwen in.
dus mi: als je nieuwe trekogen koopt, zorg dan dat je geen troep koopt, anders zijn de oude (iets) versleten ogen beter.
dus mi: als je nieuwe trekogen koopt, zorg dan dat je geen troep koopt, anders zijn de oude (iets) versleten ogen beter.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik vermoed dat zelfs de nieuwe trekogen, al zijn ze misschien van een andere kwaliteit, beter zijn als oude versleten exemplaren.
De meeste eenden rijden geen duizenden kilometers meer per jaar.
En er wordt meer en beter onderhoud gepleegd door eigenaren, gezien het feit dat de meesten liefhebbers zijn.
Bij oude versleten exemplaren blijf je het klonk geluid horen.
De meeste eenden rijden geen duizenden kilometers meer per jaar.
En er wordt meer en beter onderhoud gepleegd door eigenaren, gezien het feit dat de meesten liefhebbers zijn.
Bij oude versleten exemplaren blijf je het klonk geluid horen.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Klopt helemaal! 2 maanden geleden een terugroepactie van onze vrienden uit Zutphen. Dit betrof de matige kwaliteit kantelmesjes die ik bijna een jaar! eerder bij hun gekocht had. Gratis nieuwe gekregen van de 'juiste' kwaliteit, dat dan weer welDavid schreef:Overigens ben ik het er absoluut wel mee eens dat veel nieuw spul niet de beste kwaliteit heeft......
Helaas!
Citroen 2cv6 special 1986
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- IVARIO
- Regelmatige poster
Mijn kloink-geluiden werden ook niet veroorzaakt door versleten kantelmessen en trekstangogen. Dat kloinken kwam bij mij namelijk uit het stuurhuis.verkuilm schreef:Oude heb ik nog nooit kapot gezien. Nieuw vertrouw ik niet. Als ze breken heb je wel echt gedoe.
Als het iets is ingesleten maakt niet zoveel uit. Ik heb daar nog nooit kloink geluiden van gehad.
Wel heeft het vervangen van de kantelmessen en trekstangogen er m.i. voor gezorgd dat mijn 2CV nu veel beter door de bochten stuurt. Ik had een flinke slijtage aan de kantelmessen en groeven van ruim 2 mm diep in de trekstangogen. Volgens mij bleef ze hierdoor "steken" in de vering bij bochtenwerk. Ik weet niet of dit volgens de kenners kan, maar feit is wel dat ze sinds de vervanging echt véél beter is in de bochten.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
dat kan eigenlijk niet. Veranderd niks aan je vering.
Wel of niet imvetten scheelt wel gekraak etc
Als zutphen slechte kantelmesjes heeft verkocht zou ik dat op site terug verwachten.
Hoe kunnen ze ooit alles terug halen?
Als je net aan het inhalen bent en zn ding breekt op de snelweg..........moet er niet aan denken.
Wel of niet imvetten scheelt wel gekraak etc
Als zutphen slechte kantelmesjes heeft verkocht zou ik dat op site terug verwachten.
Hoe kunnen ze ooit alles terug halen?
Als je net aan het inhalen bent en zn ding breekt op de snelweg..........moet er niet aan denken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980