Een(spullen) kopen in Frankrijk

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Een(spullen) kopen in Frankrijk

Bericht door OnsEendje2 » wo 21 mar, 2007 10:02

In de oneindige quiz schreef Gerard:
Gerard Maas schreef:De charleston is een tijd origineel met chromen koplampen geleverd.
Ze zijn te koop bij www.dmca.com in Z Frankrijk
Komende zomervakantie gaan we misschien met de autotrein naar Zuid-Frankrijk. Wel de lusten van rijden in de Ardeche en Cevennes, maar niet de lasten van de hele rit. Maar dat terzijde. Helaas werkt de link bij mij niet, maar trigerde wel m'n vraag.

Waar in Zuid-Frankrijk zitten eende boeren (of staan alle eenden bij boeren)? Is het gunstig daar spulen (of alle :roll: spullen voor een besteleend te kopen, zomaar willekeurig voorbeeld ;) ;) )? Ofwel: wie heeft er adresjes? Tips?

(n.b. ik ken http://www.2cv.nl/alledag/adressen.html#frankrijk , maar die adresjes zitten niet in de omgeving die ik zoek)
Laatst gewijzigd door OnsEendje2 op wo 21 mar, 2007 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 21 mar, 2007 10:03

www.2cvclub.com is de grootste in die omgeving verwacht ik.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 21 mar, 2007 10:08

Er zijn nog ouderwetse slopen, die hier museum zouden heten, maar door aangescherpte Europese milieuwetgeving worden er dat steeds minder. Hier koop je vaak veel voor weinig. Enige nadeel is dat je dan soms drie hoog op een stapel wiebelende auto's staat te sleutelen in de brandende zon.
En veel binnenweggetjes nemen wil ook nog wel eens wat opleveren bij boeren. Maar als je vraagt wat ze met 'die ouwe meuk daar in de hoek' doen, is het antwoord (te) vaak 'je la garde, pour un jour blabla..' En het jaar daarop is het mannetje verhuis/dood en is zijn eend vermalen.
Als je Frans een beetje in orde is, gewoon rondvragen, als je zelf al in een eend vanuit Nederland komt, heb je al snel een gespreksonderwerp. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 21 mar, 2007 13:18

kijk eens bij eendrijden --> google earth, halverwege tweede pagina
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 21 mar, 2007 15:17

the Nosepicker schreef:als je zelf al in een eend vanuit Nederland komt, heb je al snel een gespreksonderwerp. ;)
Dat moet je juist niét doen, ik weet niet of jullie dat zelf beseffen maar Fransmannen haten Nederlanders. Die mannen hebben onderhand wel genoeg van die gele nummerplaten die stoppen om te vragen of ze hun auto niet willen verkopen, en geef ze eens ongelijk. 't Is wel jammer dat wij, Belgen dan geen gesprek meer met zo'n man kunnen voeren omdat ze denken dat we Noordelijker wonen en er meteen op uit zijn om dat ding op een camion naar Amsterdam te zetten. Met wat moet die vent z'n brood dan vervoeren? :roll:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » wo 21 mar, 2007 16:11

tja en er zijn ook fransmannen die het super leuk vinden dat je als nederlander interesse toond in hun frans erfgoed en je trakteren op stokbrood en wijn!!! zelf al een aantal keren meegemaakt... en dat hje geen gesprek meer kan voeren met fransen als belg zijnde door toedoen van nederlanders is echt onzin
dyane 4 68 en dyane 6 69

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 21 mar, 2007 16:13

Yannick schreef:
the Nosepicker schreef:als je zelf al in een eend vanuit Nederland komt, heb je al snel een gespreksonderwerp. ;)
Dat moet je juist niét doen,
ja in een opel vectra met een sleurhut erachter maak je veel meer kans.
Yannick schreef:ik weet niet of jullie dat zelf beseffen maar Fransmannen haten Nederlanders. Die mannen hebben onderhand wel genoeg van die gele nummerplaten die stoppen om te vragen of ze hun auto niet willen verkopen, en geef ze eens ongelijk. 't Is wel jammer dat wij, Belgen dan geen gesprek meer met zo'n man kunnen voeren omdat ze denken dat we Noordelijker wonen en er meteen op uit zijn om dat ding op een camion naar Amsterdam te zetten. Met wat moet die vent z'n brood dan vervoeren? :roll:
ja belgen zoals yannick daar zitten ze op te wachten.. flikker toch op man

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » wo 21 mar, 2007 16:22

Helemaal eens Martijntje! Bovendien is mijn frans veel te roestig ben ik bang en ik verplicht nooit iemand om met me te praten....
Ik ben ook niet opzoek om alles weg te slepen daar. Aangezien mijn technische kennis niet veel beter is dan mijn frans ;) , om alle andere details als vervoer, parkeervergunningen etc. ook maar te vergeten. Ik ben meer nieuwsgierig naar plekken om rond te kijken a la die link van Punky en dyane_maniac. Fototje, "praatje", gewoon gezellig vakantievieren!

Malle Babbe
Moderator
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » wo 21 mar, 2007 16:28

Moet zeker lukken.
IK ben nog nooit een fransman tegen gekomen die het niet leuk vond om een gesprek te beginnen ondanks mijn matige frans.
En ze zijn helemaal verguld als blijkt dat je in een 2cv rijdt!
:D
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » wo 21 mar, 2007 16:51

helemaal mee eens dyane_maniac, ik ga van de zomer weer lekker naar frankrijk in een van mijn geimporteerde auto's om oa onderdelen te halen. en misschien neem ik wel een d6 mee waar ik al een paar jaar verlekkert omheen loop..
dyane 4 68 en dyane 6 69

Miekegeit
Beginner
Beginner

Bericht door Miekegeit » wo 21 mar, 2007 17:02

Ik kan jullie garanderen dat de Fransen het niet echt op prijs stellen als je wat komt neuzen in hun achtertuin/schuur/...

Zoals Yannick al zei zijn ze het inderdaad grondig beu om elke keer opnieuw aangesproken te worden over hun geit.
Bij ons in Frankrijk rijdt er in het dorp een blauwe bakgeit rond, het eerste wat je te horen krijgt als je er iets over vraagt is: ' je la vends pas!' Dat zegt toch genoeg denk ik.

Dit heeft ook met de Franse mentaliteit te maken: ze zijn gereserveerd tegenover mensen die ze niet kennen, zeker tegenover buitenlanders.

Maar ach, je kan altijd hopen dat je een Fransman tegenkomt die wel een praatje wilt maken natuurlijk :wink:
2CV6 Charleston 1987
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 21 mar, 2007 17:12

Uit CitroExpert:

Afbeelding

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » wo 21 mar, 2007 17:24

@ Yannick (en Deuche): Zoals gezegd ik verplicht niemand met me te praten en m'n ouders hebben me ook prima opgevoed. Dus nogmaals lijkt me je stelling voor mij persoonlijk nogal een onzinnige. Het artikeltje toont wat mij betreft ook aan dat je dus juist wél een leuk gesprek kan hebben. Heeft allemaal niets te maken met de kleur van ons nummerbord.

Anderen nog andere tips/ leuke adresjes?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 21 mar, 2007 17:31

Deuche schreef:Ik kan jullie garanderen dat de Fransen het niet echt op prijs stellen als je wat komt neuzen in hun achtertuin/schuur/...
nee zou jij dat op prijs stellen? lijkt me logisch. hoef je geen fransman voor te zijn. en het zou me dan verder ook niet uitmaken of het een nederlander of belg of wie dan ook zou zijn.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 21 mar, 2007 18:59

Wat zijn we weer lichtgeraakt zeg, hallo. Er ooit aan gedacht om eens met jezelf te kunnen lachen? Natuurlijk zijn er leuke Fransmannen en natuurlijk zijn er ook leuke Nederlanders (nuja... :roll: Mopje :wink: ) maar zoals ik beschrijf zijn ze er ook, so what? Daar hoeven jullie je toch niet druk om te maken :)

Plaats reactie