was:[aandrijfashoes bakzijde] nu: vervangen aandriijfas
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
was:[aandrijfashoes bakzijde] nu: vervangen aandriijfas
Mijn dyaantje is lek, en niet zo'n klein beetje ook.
Haar ashoezen-bakzijde zijn verteerd, aan de ene zijde compleet lek (smeerboel!) aan de andere kant begint het.
vervangen dus!
Wie heeft dit al eens gedaan en kan mij zeggen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
daarnaast, aangezien ik de aandrijfas toch los heb, is het slim meteen de remschijven te vervangen?
Haar ashoezen-bakzijde zijn verteerd, aan de ene zijde compleet lek (smeerboel!) aan de andere kant begint het.
vervangen dus!
Wie heeft dit al eens gedaan en kan mij zeggen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
daarnaast, aangezien ik de aandrijfas toch los heb, is het slim meteen de remschijven te vervangen?
Laatst gewijzigd door Michiel van G. op do 24 mei, 2007 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Hey, ik had laatst precies hetzelfde... flink lek, flinke scheur, aan de bak kant..Michiel van Ginkel schreef:tsja, zit wel duidelijk een rand op van het inslijten door de jaren heen (denk zo 1 - 1.2 mm per kant (eig. best veel!)
maar ik zag dat die ashoezen vast zitten met een soort omgebogen klemmetjes: hoe daarmee te werk gaan? lijkt me niet best als de nieuwe ashoezen niet goed aansluiten namelijk.
Maar goed, errug makkelijk te fixen.
Die omgebogen klemmetjes breken af als je ze openbeugt, dus die moeten gewoon meteen weg gegooid.. bij mn nieuwe ashoes zat een goede dikke tyrap.. en die er flink strak omheen gedraaid.. vast is vast.
De as kreeg ik bij het wiel niet echt lekker los, maar aan de bakkant zit de as met 6 bouten vast .. die 6 bouten los.. het schuifstuk in het midden van de as uit elkaar schuiven en hoppa, je kan bij de hoes..
Heel makkelijk, en ook heel makkelijk opnieuw in te vetten daardoor.
Succes in ieder geval!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
heb vandaag één hoes vervangen.
Wat een ***-klus! je kan er voor geen meter bij en OVERAL zit vet...
zag eruit als een zwarte piet!
morgen de andere kant... hopelijk minder smerig, daar is het vet namelijk nog niet úit de hoes, dus gewoon een kwestie van as van de bak halen, uit het schuifstuk en dan boven een oude emmer de oude hoes eraf en de nieuwe erop schuiven. Hopelijk gaat het dan wat minder SMEERig.
Wat een ***-klus! je kan er voor geen meter bij en OVERAL zit vet...
zag eruit als een zwarte piet!
morgen de andere kant... hopelijk minder smerig, daar is het vet namelijk nog niet úit de hoes, dus gewoon een kwestie van as van de bak halen, uit het schuifstuk en dan boven een oude emmer de oude hoes eraf en de nieuwe erop schuiven. Hopelijk gaat het dan wat minder SMEERig.

En niet te weinig, lekker veel...backfire schreef:vergeet je niet de hele handel te vullen met vet.
Ik heb de grote omtrek vast gezet met van die originele stripjes die moeten erbij te krijgen zijn. De kleine omtrek met ti-raps
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
zo, vandaag de andere kant gedaan. Ging al een stuk makkelijker! was compleet een uurtje werk. nu kan ik eindelijk weer rijden zonder die vieze smeerboel.
alleen ligt het volgende weer op de loer:
mijn rechter voorband heeft haarscheurtjes in het loopvlak, en een soort winkelhaakje aan de zijkant (banden zijn van 2003) ik zag geen canvas, maar ik vraag me af of dit veilig is... wat denken jullie?
de linker heeft overigens die haarscheurtjes ook, maar wel minder. zouden dit droogtescheurtjes kunnen zijn?
alleen ligt het volgende weer op de loer:
mijn rechter voorband heeft haarscheurtjes in het loopvlak, en een soort winkelhaakje aan de zijkant (banden zijn van 2003) ik zag geen canvas, maar ik vraag me af of dit veilig is... wat denken jullie?
de linker heeft overigens die haarscheurtjes ook, maar wel minder. zouden dit droogtescheurtjes kunnen zijn?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
geef je niet iedere dag je bandjes netjes water met een gietertje? nou dan vraag je erom he 
geen idee waar het aan ligt, ik heb geen last van gescheurd rubber geloof ik.
wel een linkervoorband met een kritisch profiel... hoeveel profiel moet er eigenlijk minimaal op zitten en waar meet je dat? (midden? rand?)
(edit: ok, sorry, hoezo offtopic)

geen idee waar het aan ligt, ik heb geen last van gescheurd rubber geloof ik.
wel een linkervoorband met een kritisch profiel... hoeveel profiel moet er eigenlijk minimaal op zitten en waar meet je dat? (midden? rand?)
(edit: ok, sorry, hoezo offtopic)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: