Pagina 1 van 2
Omgekeerd startprobleem (opgelost?)
Geplaatst: za 14 apr, 2007 19:02
door pcrodent
Tja eigenlijk is dit een omgekeerd startprobleem: de eend heeft moeite met uit gaan. Toen ik hem uit wilde zetten deed ie eerst alsof ie uit wilde gaan, toen ging ie weer aan, en uiteindelijk ging ie uit. De eerste keer dacht ik nog dat ik het sleuteltje per ongeluk terugdraaide naar contact, maar daarna deed ik het écht goed en toen ging ie ook weer eventjes aan...
Is dit een bekend probleem en zo ja of nee wat kan ik er het handigst tegen doen?
Geplaatst: za 14 apr, 2007 19:27
door the Nosepicker
Zoek eens op nadieselen.
Geplaatst: za 14 apr, 2007 19:33
door pcrodent
Ik heb er in ieder geval nooit 95 ingegooid, kan nog koolaanslag zijn las ik dus zal 'm voor de zekerheid een keertje schoonbranden
Thanx!
Geplaatst: za 14 apr, 2007 20:34
door Handjes
Maak je er vaak korte ritjes in? Dan kan er koolaanslag ontstaan op de kleppen.
Verder zou de ontsteking wat verlopen kunnen zijn. Wanneer heeft hij voor het laatst nieuwe ontsteking gehad?
Geplaatst: za 14 apr, 2007 20:42
door pcrodent
Er zit sinds een maand of 2 à 3 een 123 in dus dat zou het niet moeten kunnen zijn...
De laatste tijd inderdaad redelijk wat korte ritjes maar 2 weken terug nog Breda heen en terug (= 2 x 100 km) dus aannemend dat dan alles "schoongebrand" is zou het probleem dat ik nu ondervind in twee weken ontstaan moeten zijn...
Geplaatst: za 14 apr, 2007 22:11
door backfire
nou met 2 x 100km brand je dat echt niet schoon. Controlleer anders voor de zekerheid 1 cilinder door er de kop af te halen.
Overigens compressie meten is ook een goed idee.
Geplaatst: za 14 apr, 2007 23:14
door catscit
begin eens met een grote beurt:
- kleppen stellen
- staat onstekingstijdstip goed (met strobo)
- juiste bougies
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 00:20
door pcrodent
Bougies zijn nieuw (en dus hopelijk goed).
Kleppen stellen is een goed idee, kan er gelijk nieuwe olie in, ennem is het nog nodig om met een stroboscoop de ontsteking te gaan instellen als er een 123 in zit? Daar was toch dat LEDje voor?
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 00:32
door catscit
led je is statisch, strobo is dynamisch. Statisch boeit eigenlijk niks want je ontstekingstijdstip zal je algeheel worst wezen als de motor niet loopt.
bougies nieuw, welk type? verkeerde warmtegraad geeft ook nadiezelen.
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 11:07
door Ramon
hoe hard reed je naar breda?
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 11:20
door pcrodent
Snelweg... Zal wel een echte km/h of 100 zijn geweest.
Vandaag probeer ik een stroboscoop te ritselen. Bougies weet ik het type eigenlijk niet meer van (schaam schaam), maar als ik kleppen ga stellen gaan ze eruit en dan kan ik ff kijken

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 11:41
door Ramon
gewoon ff lang ritje maken en dan gewoon plank gas !!
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 12:03
door catscit
nee niet plankgas een lange rit maken.
Als de kleppen niet goed sluiten dan wil je dat echt niet want dan ben je meteen aan een kop revisie toe. EERST nalopen, DAN pas gaan testen.
Kapot maken kan elke lompe boer.
En dat soort domme adviezen moet je dus ook niet geven
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 12:18
door pcrodent
Alrighty, ik ga deze week 's olie halen & kleppen stellen als ik tijd kan vinden. En als ik een stroboscoop kan vinden ook de ontsteking 's bekijken...

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 13:50
door siemen
moet je maar doen plankgas draait de motor naar maan