Pagina 1 van 2

Warm weer en warme motor niet aanspringen...

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 12:13
door CitRoel
Eerder had ie nooit last dat ie niet starte en nu het twee dagen mooi weer is loopt ie gewoon goed maar als ik 'm uit zet en weer probeer te starten springt ie niet aan. Is dit nou "vapour lock"? Ik snap er niks van, als ik het inlaat spruitstuk weer met de hand kan vastpakken loopt ie ook weer. Ik probeer tijdens het starten; gas geven, of niet, pompen maar hij springt niet aan. Er komt ook geen benzine uit het gaatje onder het spruitstuk, de brandstof pomp werkt wel als ik het slangetje eraf haal tijdens het starten gutst de benzine er uit. Iemand ideeën?

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 13:22
door the Nosepicker
Ontsteking eens nalopen, bobine die (te) warm wordt?

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 19:28
door leo top
the Nosepicker schreef:Ontsteking eens nalopen, bobine die (te) warm wordt?
Waneer is die bobine te warm? als je hem niet meer kan vasthouden? of handwarm?
Ik had hetzelfde probleem, benzine kwam wel uit het gaatje onder de carburateur, maar aanslaan deed hij niet, pas na een stief kwartiertje wachten deed hij het weer, en op de terugweg knalde de uitlaat af en toe.

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 20:04
door Flying Duckman
Is je bobine inderdaad,
Geen idee hoe warm hij precies is, volgens mij is het niet handwarm meer, maar tegen verbranden van je hand aan.
Gewoon even een andere bobine ernaast leggen, mocht je auto warm zijn en niet meer willen aanslaan, gewoon andere bobine erop en nog eens proberen.
Wat je ook kunt doen wat soms nog wel helpt dan is even de stekkers op de bobine omdraaien.

succes!

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 20:07
door the Nosepicker
Een bobine wordt altijd warm als er spanning op staat. Door rijwind en de olie(zooi?) die erin zit wordt hij gekoeld. Wordt hij heet, dan is hij stervende. Is hij op de verbinding van de linker en rechterhelft nat/lek? Dan mist ie een deel van de olie die erin zit en mag je op zoek naar een andere.

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 20:09
door the Nosepicker
Leuke constructie om FD's suggestie in je eend te bouwen, reserve bobine:
Afbeelding

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 21:20
door Green-Duckman
op zich nog niet eens zo'n stom idee! :lol:

Heb zelf ook weleens (toen bij de efteling in de rij)het probleem gehad dat mijn bobine te heet was geworden!

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 22:16
door Voge
Inderdaad een mooie constructie zeg!!! Draadjes overzetten en gaan! :D

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 23:31
door Punky
Je kunt er ook een achterin gooien en als je hem nodig hebt aansluiten en tijdelijk ergens met ty-raps aanhangen. Basss is zo ooit van Limburg weer naar huis gekomen. :wink:

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 23:41
door flashnr1
Punky schreef:Je kunt er ook een achterin gooien en als je hem nodig hebt aansluiten en tijdelijk ergens met ty-raps aanhangen. Basss is zo ooit van Limburg weer naar huis gekomen. :wink:
ik had het zelfde idee heb er ook 1 in de reservewielbak met extra set puntjes en wat gereedschapjes :lol:

Geplaatst: ma 16 apr, 2007 07:37
door Flying Duckman
Gewoon goede nieuwe kopen, die erop zetten kun je weer even vooruit....tenzij hij gaat lekken zoals ik laatst had :-(

Geplaatst: ma 16 apr, 2007 07:42
door Ramon
ja met een nieuwe nooit problemen gehad!
ook niet met 40 graden in de bergen

Geplaatst: di 17 apr, 2007 16:33
door CitRoel
Stom zeg... ik heb een andere achterin liggen! Als ie het nou de volgende keer weer doet zal ik het eens proberen, de draadjes omwisselen voldeed niet in ieder geval. Bedankt voor de reacties.

Geplaatst: zo 14 okt, 2007 22:37
door Kees
Heb hetzelfde probleem, bij warme motor start ie niet.

Kan ik dit ondervangen door een 123 ontsteking erop te laten zetten?

Geplaatst: zo 14 okt, 2007 23:59
door Punky
Nee, nieuwe bobine erop zal een betere oplossing zijn. :wink:

Met een bobine kun je echter wel de kans van overbelasting van de bobine voorkomen. Wanneer bij contactpuntjes de eend op contact blijft staan heb je de kans dat de bobine overbelast raakt namelijk.