Vanaf de bestuurder gezien maakt de rechter kant van de motor een super hard tikkend geluid. Zowel bij stationar lopen (langzame tikken) als bij het gasgeven (snelle tikken). Op de snelweg bv. verga je van de herrie, alsof constant een mitralleur wordt afgeschoten.
Ook hoor ik rechts een sissend geluid (maar dat zou de dynamo kunnen zijn) en de motor is de hele tijd nat van de olie, met name aan de rechterkant.
De voorste keering heb ik vervangen door een nieuwe, de olievulpijp en de startmotor ook, alle bouten en moeren zitten goed vast (voor zover ik daar bij kon) en er hebben de afgelopen maanden twee garagisten aan geprutst voor een veel te lieve duit.
De linkerkant loopt veel stiller, is droger en heeft geen sissend geluid.
Over de prestaties van de motor klaag ik niet. 110 / 115 Km/u gaat makkelijk. Optrekken is wat langzaam maar niet te.
Wel zie ik nu en dan blauwe rook en na een lange rit gaat het oliedruklampje knipperen bij stationair lopen. De olievulpijp heeft mayonaise.
Ik weet zo langzamerghand niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand een lumineus idee??

Ik ga er even niet meer in rijden, ik heb het gevoel dat dat langzaam het vermoorden van het motortje is.