kort vraagje dakje
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
kort vraagje dakje
fijne mensen,
ik heb wel gezocht, maar moest zo vreselijk veel topics doorspitten...dat ik niet direct het antwoord kon vinden en ook niet precies wist waar ik op moest zoeken..maar ik heb eigenlijk maar een heel kort vraagje..
dakje helemaal open en snelweg? Kan dat?
groetjes, Maaikie
ik heb wel gezocht, maar moest zo vreselijk veel topics doorspitten...dat ik niet direct het antwoord kon vinden en ook niet precies wist waar ik op moest zoeken..maar ik heb eigenlijk maar een heel kort vraagje..
dakje helemaal open en snelweg? Kan dat?
groetjes, Maaikie
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
-
- Heavy user
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
thanx!!!
Wilde vandaag de snelweg op...maar kreeg ineens de bibbers..inderdaad vanwege die bandjes...en alle klimop die ik daar heb zitten..
ach..niets wat een beetje ducktape niet kan verhelpen toch??

dankjewel hoor!! Voor je snelle antwoord en even de zekerheid..ga ik morgen zo onwijs gezellig met een vriendin het westland in...helemaal leuk!
senkjoe!!
Wilde vandaag de snelweg op...maar kreeg ineens de bibbers..inderdaad vanwege die bandjes...en alle klimop die ik daar heb zitten..
ach..niets wat een beetje ducktape niet kan verhelpen toch??

dankjewel hoor!! Voor je snelle antwoord en even de zekerheid..ga ik morgen zo onwijs gezellig met een vriendin het westland in...helemaal leuk!
senkjoe!!
Kingfisher Sky Celliste
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Lelijke Eend schreef:Ja, dat kan, tenzij je dak superbrak is.

kijk....alles aan mijn auto is behoorlijk brak...maar mijn dakje...als nieuw!!
Echt supergeweldige kwaliteit...heb altijd meer angst dat mijn gehele achterkant het leven laat als ik de snelweg op ga..maar mijn dakje blijft wel zitten..

dankje!
Kingfisher Sky Celliste
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
een tip die ik de afgelopen weken al 2 keer op het forum heb gezet, maar hier ook nog maar even plaats;
rol je dak naar buiten op, zodat de grijze stof aan de buitenkant van de "rol" zit. Dan zit het grijze balkje precies in het zicht, als je hier de bandjes onderdoor haalt waarmee je het dakje vastzet, kunnen die er zeker niet afglippen.
Volgens mijn eendengarage kun je op die manier gewoon 120 rijden (voorzover je eend dat kan)
(off topic: ik zal je zo een mailtje sturen als het scannen lukt)
rol je dak naar buiten op, zodat de grijze stof aan de buitenkant van de "rol" zit. Dan zit het grijze balkje precies in het zicht, als je hier de bandjes onderdoor haalt waarmee je het dakje vastzet, kunnen die er zeker niet afglippen.
Volgens mijn eendengarage kun je op die manier gewoon 120 rijden (voorzover je eend dat kan)
(off topic: ik zal je zo een mailtje sturen als het scannen lukt)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
dit doe ik gelukkig ook altijd...rol je dak naar buiten op, zodat de grijze stof aan de buitenkant van de "rol" zit. Dan zit het grijze balkje precies in het zicht, als je hier de bandjes onderdoor haalt waarmee je het dakje vastzet, kunnen die er zeker niet afglippen.

Dan haal ik inderdaad altijd het bandje onder de stang door...en dan ga ik proberen 120 te rijden...ships..mag daar maar tachtig in zijn 5...

(offtopic zou super zijn..dankjewel!!!)
Kingfisher Sky Celliste
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik reed gisteren nog met het dak open tegen de 100 (niet op de snelweg)
maar door de warmte was de lijm een beetje niet meer hard zeg maar.... met als gevolg dat onder het rijden die achterste stang los schoot.... ik heb altijd de bandjes er overheen, maar aan een kant schoot de stang er onderuit en viel toen op de achterbank...... gelukkig... hij had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de auto achter mij aan te vallen...
toch maar eens op zoek naar textiellijm...

maar door de warmte was de lijm een beetje niet meer hard zeg maar.... met als gevolg dat onder het rijden die achterste stang los schoot.... ik heb altijd de bandjes er overheen, maar aan een kant schoot de stang er onderuit en viel toen op de achterbank...... gelukkig... hij had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de auto achter mij aan te vallen...
toch maar eens op zoek naar textiellijm...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Jeroen-citroen
- Moderator
half open vind ik alleen leuk in de stad. Ik vind er 2 nadelen aanzitten: je krijgt veel meer wind in je nek en de mijne begint boven de 50 behoorlijk te klapperen. Dus in princiepe vind ik helemaal open lekkerderPunky schreef:Helemaal open 120km/uur mogelijk.
Half open zoals bij de Club maximaal 80km/uur.

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Half open vindt ik ideaal bij iedere gelegenheid dat het dakje open kan (vanaf circa 13-14 graden en zonnig) en als je een klein stukje rijdt (in de stad, woon-werk, supermarkt etc) Zodra het harder en verder gaat gewoon dakje helemaal oprollen, heb je de minste last van wind in je nek, en het klappert niet zo.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Vorig jaar vanuit Nijmegen naar Noord Frankrijk
geknald, daar was een meeting.
Omdat het in Nijmegen al lekker weer was, het dakje helemaal
opengerold.. en in Frankrijk was ie nog steeds open..
De hele tijd op de snelweg gereden, nergens last van!
(alleen op de terugweg op de rondweg bij Luik, toen schoten beide bandjes los en dat was ff errug minder)
geknald, daar was een meeting.
Omdat het in Nijmegen al lekker weer was, het dakje helemaal
opengerold.. en in Frankrijk was ie nog steeds open..
De hele tijd op de snelweg gereden, nergens last van!
(alleen op de terugweg op de rondweg bij Luik, toen schoten beide bandjes los en dat was ff errug minder)