Blauwe tuimelaars
Geplaatst: zo 22 apr, 2007 10:36
Ik was gister mijn olie aan het verversen en mijn kleppen (weer) aan het stellen toen mij opviel dat mijn tuimelaars behoorlijk blauw waren (niet dronken) wat betekend dat ze behoorlijk warm geweest zijn.
Zowel uitlaat:
als inlaat:
Eigenlijk is de vraag is dit een "normaal" verschijnsel of is het blokje wel heel warm geweest.
Toen ik ze voor het "eerst" stelde deed ik dat met een beurtje en de uitlaat stond iets aan de krappe kant. Uiteraard weer netjes op 0.2mm gesteld (visa)......compressie is ok, 9 bar aanbeide kanten. Dus het lijkt erop dat de kleppen dit warme avontuur overleeft hebben.
Wat koeling betreft, ik heb nu sinds een jaar een nieuw chassis en daar zit een mehari beschermingsplaat onder...kan dat er ook voor zorgen dat mijn blok veel warmer word? Dan heb ik vooral over lange vakantie trips naar warme oorden.
Sinds de wissel liep het blokje eigenlijk niet heel lekker meer, vooral stationair liep die heel erg te schudden. Na het spruitstuk losgehad te hebben en de carb schoongemaakt te hebben gaat het nu iets beter. Ook het stationaire mengsel is weer opnieuw gesteld maar helemaal top is het nog steeds niet. Ook wil hij nog wel eens hikken als ik constate snelheid rij.
Ik begin een beetje met mn handen in het haar te zitten, hij moet over een maandje weer op pad naar zuidfrankrijk en hoop dat jullie nog tips hebben die mijn probleempje kunnen verhelpen.
Voor alle duidelijkheid, het betreft een visa V06/644.
Zowel uitlaat:
als inlaat:
Eigenlijk is de vraag is dit een "normaal" verschijnsel of is het blokje wel heel warm geweest.
Toen ik ze voor het "eerst" stelde deed ik dat met een beurtje en de uitlaat stond iets aan de krappe kant. Uiteraard weer netjes op 0.2mm gesteld (visa)......compressie is ok, 9 bar aanbeide kanten. Dus het lijkt erop dat de kleppen dit warme avontuur overleeft hebben.
Wat koeling betreft, ik heb nu sinds een jaar een nieuw chassis en daar zit een mehari beschermingsplaat onder...kan dat er ook voor zorgen dat mijn blok veel warmer word? Dan heb ik vooral over lange vakantie trips naar warme oorden.
Sinds de wissel liep het blokje eigenlijk niet heel lekker meer, vooral stationair liep die heel erg te schudden. Na het spruitstuk losgehad te hebben en de carb schoongemaakt te hebben gaat het nu iets beter. Ook het stationaire mengsel is weer opnieuw gesteld maar helemaal top is het nog steeds niet. Ook wil hij nog wel eens hikken als ik constate snelheid rij.
Ik begin een beetje met mn handen in het haar te zitten, hij moet over een maandje weer op pad naar zuidfrankrijk en hoop dat jullie nog tips hebben die mijn probleempje kunnen verhelpen.
Voor alle duidelijkheid, het betreft een visa V06/644.