Pagina 1 van 2

watergekoelde visa

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 11:57
door tomas
hallo,
wij hebben ons juist een 2cv aangeschaft om op parcour mee te rijden (amateur natuurlijk). maar de pk's van die auto stellen on een beetje teleur. kunnen jullie mij meer inforatie geven hoe moeilijk het al dan niet is om een visa motor zoder al te veel aanpassing in zo een auto te steken.
wat houd dit in? wat zegt de autokuering daarvan? tot hoeveel cc jkan ik gaan? wat met die waterkoeleing van een visa? wat moet er dan nog verstevigd worden?
dit zijn zo mijn eerste vraagjes die in ij opkomen.
ik hoop dat iemand mij zal knnen helpen.
mvg tomas

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 12:23
door backfire
Ik geloof dat je de weg een beetje kwijt bent Tomas, of je gaat echt een 4 cilinder motor inbouwen?

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 17:23
door robin2cv
hey
een visacilinder is gewoon luchtgekoeld en een 2cilinder blok zoals de 2cv(luchtgekoeld) blok maar met 50cc meer en een elektronische ontsteking. Voor overbouwen en handleiding kan je op de site van cats zien.

gegroet
robin

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 20:11
door backfire
Nou niet echt want er zijn wel iets meer visa's modellen dan met alleen maar een 2 cilinder luchtgekoeld blokkie.

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 20:17
door Jeroen-citroen
Het topic heet watergekoelde visa dus dan hebben we het over de 4 cilinders :roll: :wink:

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 22:49
door backfire
Ja daarom, d8 ik ook, ben daarom ook benieuwd hoe de TS dit gaat oplossen.

Geplaatst: zo 22 apr, 2007 23:29
door SamClukkers
Topicstarter heeft het over een ombouw zonder veel aanpassingen. Laten we dus aannemen dat het om een gebrek aan kennis gaat en dus een luchtgekoelde tweecilinder betreft. Kun je beter even een BMW'tje inbouwen.

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 09:00
door robin2cv
zijn er dan niet veel aanpassingen nodig om een bmw in te bouwen?

had er nog niet aangedacht een 4 cillinder visablok in te bouwen maar is ook een uitdaging.
robin

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 10:54
door rusty
robin2cv schreef:zijn er dan niet veel aanpassingen nodig om een bmw in te bouwen?

had er nog niet aangedacht een 4 cillinder visablok in te bouwen maar is ook een uitdaging.
robin
bmw: adapterplaat maken tussen blok en bak, verder een oplossing zien te vinden voor de koppeling, en het blok is te hoog voor onder een eenden moterkap, niet echt een optie dus (zeker niet voor normaal gebruik.)

visa 4 cil..... gaat helemaal niet passen, t is geen boxerblok, maar een lijnmotor en de radiateur raak je volgens mij ook niet kwijt.......

Maar alles kan, als je de juiste kennis, gereedschappen en financiele middelen hebt!

greetzzzzzzzzzzzzzzz

rusty

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 18:11
door tomas
hallo,
ik ken helemaal niets van een 2cv dus...
maar onze bedoeling is om een grotere motor in onze eend te krijgen zonder al te veel aanpassingen en dat we door de keuring zouden geraken zonder dat men dat al te veel ziet. welke motor raden jullie mij dan aan? want van 600cc naar 650cc vind ik nu ook niet bepaald de moeite.
of messchien tips om de motor van een eend op te drijven? (zonder al te grove kosten max3000€ ofzo)
mvg tomas

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 18:17
door Robbert.
Er is al heel veel gezegd over tuning, dus kijk eerst vooral rond en leer de eend wat beter kennen.

Als je aangeeft dat je van 600 naar 650 cc niet de moeite vindt, dan zul je het helemaal niet de moeite vinden om een 602 cc origineel blok te tunen.

Ik kan me herinneren dat er wel japanse motoren zijn die in een 2cv passen, maar uiteraard met de nodige modificaties die je niet even 1-2-3 doet, dus dat beantwoordt ook niet aan je wensen.

Desondanks toch de link: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4772

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 18:48
door Jeroen-citroen
Als je hard wilt rijden moet je volgens mij geen eend hebben.

Maar wat ook gedaan is om op je vraag terug te komen is de inbouw van een subaru blok in een acadiane pickup . Verder zijn er ook wel gs motoren ingebouwd. Dit alles kost echt veel geld en moeite.

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 19:50
door j b
der is toch ook wel eens iemand geweest met een v8 blok (wel grote aanpassignen) en er zijn ook mensen die zo'n suzuki jeep onderstel en moter onder de koets plaatsen (als ik het goed heb)

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 19:53
door Robbert.
nieuwe uitdaging: las een 2cv koets op een golf onderstel. Moet voldoen aan al je wensen! :p

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 20:07
door Ramon
3000 euro voor tuning dan koop je gewoon bij bcc een zwaar ogefokt blok of ie het langn houd is de vraag, maar dan gaat ie wel rap, eend moter is toch prima en visa helemaal.