chassis
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
chassis
ik kwam een 2cv'tje tegen met het volgende aan het chassis:
lijkt me niet heel erg, maar hoe moet ik dit aanpakken?
lijkt me niet heel erg, maar hoe moet ik dit aanpakken?
Nou niet heel erg weet ik niet, hij is toch behoorlijk rot op een punt waar het chassis normaal gespoken niet het eerste rot en het doet mij het ergste vermoeden voor andere gevoeligere delen van het chassis.
Als je dit wil repareren: een en ander demonteren, rot eruit zagen en een nieuw stuk staal inlassen.
In iedergeval veel succes!, Groetjes, Bart
Als je dit wil repareren: een en ander demonteren, rot eruit zagen en een nieuw stuk staal inlassen.
In iedergeval veel succes!, Groetjes, Bart
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik vind het er nogal eng uitzien; net of de dwarsbalk waar de voorste motorsteunen op rusten, hier helemaal los zit t.o.v. de chassispoot (een foto kan misschien misleiden) maar dit lijkt mij op z'n zachtst gezegd niet de meest ideale plek voor een chassis scheur.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Veelvuldig poster
als de rest zo goed is, vraag ik me af hoe dit hier komt... heeft hij wellicht een klapper gemaakt en is hij (niet zo netjes) rechtgetrokken? Ik vind 't verdacht.Michiel van Ginkel schreef:rest van het chassis is gek genoeg in perfecte staat, enkel hier roest.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
wel nee. das de pest van eenden. die rotten onder je kony weg, waar ze slecht of niet anti roest behandeld zijn. grote kans dat ie in de poot net niet goed behandeld is. heb ik zoveel voorbeelden van gezien: 1 compleet rotte plek en de rest best goed.OnsEendje2 schreef:als de rest zo goed is, vraag ik me af hoe dit hier komt... heeft hij wellicht een klapper gemaakt en is hij (niet zo netjes) rechtgetrokken? Ik vind 't verdacht.Michiel van Ginkel schreef:rest van het chassis is gek genoeg in perfecte staat, enkel hier roest.
is idd wel een beetje lastig punt, maar verder ben ik het met bartje eens, chassis kaalhalen en beetje voor beetje de rotte plekken weghalen. zo zie je ook hoe de originele constructie in elkaar zit. en dit weer ala het origineel in elkaar lassen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ik zou dat niet doen, dat is structureel minder mooi dan zoals bartje zegt alleen het rotte stuk eruit te zagen. ikzelf zou eerst met de roterende staalborstel kijken hoe rot het allemaal is, of dat het meer een scheur is die is gaan roesten op het scheidingsvlak.Michiel van Ginkel schreef:is het een idee om van een donorchassis -wat verder prima is aan de voorkant- het balkje met twee stukken chassispoot af te zagen en dit vervolgens eraan te lassen?
Ami 8 break
-
- Heavy user
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
als het gewoon een scheur is, kun je best na richten van de poot de scheur weer dichtlassen.Lelijke Eend schreef:Als je gaat lassen moet je er rekeining mee houden dat je niet gewoon domweg een lastoorts op je chassis kan zetten. Je zal wat plaatjes staal moeten hebben om een soort 'brug' te kunnen maken.
Ami 8 break
-
- Heavy user
Zo te zien is het ook al (deels) verrot. Als je het nog domweg op elkaar kan lassen zou ik dat doen, maar dan wel weer een plaat er boven op lassen als extra brug. Die plaat wel rondom helemaal aflassen (honderdduizend laspuntjes) zodat er nooit vocht tussen ken komen en de roestduivel minder kans heeft.
Afblijven.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: