Twee grote gaten in voetenbak
Twee grote gaten in voetenbak
Hallo allemaal,
Zojuist heb ik mijn allereerste eend gekocht.
Er zitten wel twee vrij grote gaten in de voetenbak.
Komt ie zo door de APK of moet er eerst gelast worden?
Of kan ik dat zelf dichtsmeren???
Kees
Zojuist heb ik mijn allereerste eend gekocht.
Er zitten wel twee vrij grote gaten in de voetenbak.
Komt ie zo door de APK of moet er eerst gelast worden?
Of kan ik dat zelf dichtsmeren???
Kees
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Zoals je aangeeft, met GROTE gaten kom je niet door de apk. Dit moet je lassen.
Als liefhebber doe je het je eend niet aan om dit dicht te smeren want dit is niet meer dan de boel voor de gek houden. Lassen dus. En uiteraard antiroest behandelen.
Als liefhebber doe je het je eend niet aan om dit dicht te smeren want dit is niet meer dan de boel voor de gek houden. Lassen dus. En uiteraard antiroest behandelen.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
Re: Twee grote gaten in voetenbak
De voetenbak is in feite een driehoeksconstructie en is het dragend gedeelte van het voorste gedeelte van de koets.
Als de voetenbak goed rot is zou ik ook het chassis eronder controleren.
Het best kun je een 2cv kenner een oordeel over de auto laten geven, maar hier op de site vindt je ook veel informatie:
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop2.html
Als de voetenbak goed rot is zou ik ook het chassis eronder controleren.
Het best kun je een 2cv kenner een oordeel over de auto laten geven, maar hier op de site vindt je ook veel informatie:
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop2.html
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Robbert. schreef:Zoals je aangeeft, met GROTE gaten kom je niet door de apk. Dit moet je lassen.
Als liefhebber doe je het je eend niet aan om dit dicht te smeren want dit is niet meer dan de boel voor de gek houden. Lassen dus. En uiteraard antiroest behandelen.
Maar ik wil er eigenlijk mee zeggen; is die eend dan niet ten dode opgeschreven? Heb em voor weinig gekocht, 950 euro. Het chassis zou in
2003 vervangen zijn.
Als ik dit dan dicht laat lassen, kan ik dan weer een tijdje sturen?
En enig idee wat dat kost?
Welnee. Gewoon even laten lassen. Hopelijk is de onderkant/buitenkant nog wel goed. En zo snel keuren ze het niet af. Voetenbak hoort overigens bij de koets, en staat dus 'los' van het chassis.Kees schreef:Maar ik wil er eigenlijk mee zeggen; is die eend dan niet ten dode opgeschreven? Heb em voor weinig gekocht, 950 euro. Het chassis zou in 2003 vervangen zijn.
La vie est belle.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
wel vreemd dat het chassis in 2003 vervangen is maar de koets zo rot is?
Probleem is dat als je grote gaten ZIET er meestal veel meer aan de hand is.
De gaten dichtlassen is bijna evenveel werk als de voetenbak vervangen, zeker als de omgeving van de gaten ook crsipie is (en dat is ie meestal wel).
Probleem is dat als je grote gaten ZIET er meestal veel meer aan de hand is.
De gaten dichtlassen is bijna evenveel werk als de voetenbak vervangen, zeker als de omgeving van de gaten ook crsipie is (en dat is ie meestal wel).
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Twee grote gaten in voetenbak
Enig idee wat het kost om de complete voetenbak te vervangen?
Re: Twee grote gaten in voetenbak
De koets moet van het chassis. Daar zit het meeste werk in. 2 dagen of zo?Kees schreef:Enig idee wat het kost om de complete voetenbak te vervangen?
La vie est belle.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
idd is de koets "even" van het chassis halen de beste optie. of je dan een plaatje oplast, of misschien de hele voetenbak vervangt, ik denk dat het qua kosten niet veel ontloopt.
voordeel hiervan is dat je ook snel een eerlijk beeld van de staat van koets en chassis hebt en je indien nodig nog extra tegen roest kan beschermen.
tuurlijk is de koets eraf halen wel wat werk, maar eigenlijk stelt het ook niet veel voor. een stuk wat boutjes losdraaien, wat bekabeling los maken en je bent er. is ook best leuk om eens gedaan te hebben.
repareer het iig wel goed. slecht werk (popnagelen, dichtsmeren, slechte lassen etc) kom je later echt dubbel en dwars tegen.
douwe
voordeel hiervan is dat je ook snel een eerlijk beeld van de staat van koets en chassis hebt en je indien nodig nog extra tegen roest kan beschermen.
tuurlijk is de koets eraf halen wel wat werk, maar eigenlijk stelt het ook niet veel voor. een stuk wat boutjes losdraaien, wat bekabeling los maken en je bent er. is ook best leuk om eens gedaan te hebben.
repareer het iig wel goed. slecht werk (popnagelen, dichtsmeren, slechte lassen etc) kom je later echt dubbel en dwars tegen.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
euh, de koets hoeft niet van het hassis.
Ik heb het toch al een paar keer gedaan zonder.
Sterker nog, liever de koets op het chassis, past beter.
Wel goed opletten dat de koets niet over het chassis gezakt staat, dat is meestal met een rotte koets, maar is een kwestie van stellen voordat je gaat lassen. Ik zou zeggen, 4 uurtjes voor de hele voetenbak, en 1-2 uurtjes als je nu de zichtbare gaten wilt lassen maar dat herhaald zich dan elk jaar en wordt elke jaar erger.
Erg jammer dat het blijkbaar totaal niet belangrijk is of je auto goed is, "als ie maar door de apk komt, de rest zien we later wel".
Veel gehoord hier.
Ik heb het toch al een paar keer gedaan zonder.
Sterker nog, liever de koets op het chassis, past beter.
Wel goed opletten dat de koets niet over het chassis gezakt staat, dat is meestal met een rotte koets, maar is een kwestie van stellen voordat je gaat lassen. Ik zou zeggen, 4 uurtjes voor de hele voetenbak, en 1-2 uurtjes als je nu de zichtbare gaten wilt lassen maar dat herhaald zich dan elk jaar en wordt elke jaar erger.
Erg jammer dat het blijkbaar totaal niet belangrijk is of je auto goed is, "als ie maar door de apk komt, de rest zien we later wel".
Veel gehoord hier.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
als het alleen gaten zijn en de voetenbak verder structureel hard is, ruim om de gaten zagen zodat je basis goed is en dan een plaat IN lassen, niet oplassen.Kees schreef:Dan laat ik er wel een plaat oplassen.
Dat mag toch van de apk?
Dubbele naden vermijden is een must. Roestvorming bij naden is de killer voor je voituur.
Vandaag een CX onder handen gehad waarbij mensen wat plaatjes op t subframe geplakt hadden met een lasapparaat (anders kan ik het niet noemen) Resultaat: onder het plaatje roest het vrolijk (en minstens 2 x zo snel) verder)
ASl je voetenbak echt vervangen moet worden, dan gaan voor de Cats-oplossing, al vind ik het persoonlijk veel fijner om de koets van het chassis te trekken, je kunt er dan makkelijker bij en meestal kom je toch meer tegen. Vaak echter is de voetenbak niet in zijn geheel rot, maar kom je er ook met alleen de achterste rand te vervangen.
Ami 8 break
Euh, wel de koets liften van het chassis neem ik aan?catscit schreef:Sterker nog, liever de koets op het chassis, past beter.
Wel goed opletten dat de koets niet over het chassis gezakt staat, dat is meestal met een rotte koets
Volgens mij is 1-2 daagjes werk niet zo duur toch? Is een investering. Waarom oplappen terwijl je voor 30% meer een solide oplossing hebt waar je 30 jaar plezier aan hebt? Met oplappen (plaatje erover) krijg je alleen maar meer ellende.Kees schreef:Hoe kan ik dat ding dan voor WEINIG repareren?
La vie est belle.