terugloop snelheid zonder het gas lostelaten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
terugloop snelheid zonder het gas lostelaten
hoi ik had zondag avond iets raars
ik reed 110 hoorde een zoort getingel net als je je auto uit zet dat je blok tingeld van de warmte
en toen zag ik mijn teller terug lopen maar ik haalde niet mijn voet van het pendaal
ben op de vlucht strook gestopt motor bleef draaien
heb hem ff uit gezet en na 10min weer aan gedaan en ben rustig naar de afrid gereden en naar mijn besteming
daar laten afkoelen en oli getjekt dit was in orde en naar huis gereden zonder problemen.
gaat mijn motor stuk of is de carb, befroren geweest
ik zat zelf te denken aan zuigerveren die opzijn
heeft iemand een idee
ik reed 110 hoorde een zoort getingel net als je je auto uit zet dat je blok tingeld van de warmte
en toen zag ik mijn teller terug lopen maar ik haalde niet mijn voet van het pendaal
ben op de vlucht strook gestopt motor bleef draaien
heb hem ff uit gezet en na 10min weer aan gedaan en ben rustig naar de afrid gereden en naar mijn besteming
daar laten afkoelen en oli getjekt dit was in orde en naar huis gereden zonder problemen.
gaat mijn motor stuk of is de carb, befroren geweest
ik zat zelf te denken aan zuigerveren die opzijn
heeft iemand een idee
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 15:50
- Locatie: Den Bosch
Warmloper...?
Hee, dat heb ik nu ook al twee keer gehad! Afgelopen vrijdag nog.
Op de snelweg, dak open, (fikse) wind tegen, topsnelheid, flink werken dus, en plots neemt de snelheid af: 100, 90, 80...
Op de vluchtstrook, even rust (stationair), en vervolgens opnieuw volle vaart vooruit (met dak dicht nu): geen problemen.
Olie gecontroleerd, mooi op pijl.
Was dit dan een warmloper?
Wat is dat eigenlijk?
Of iets anders? En: wat doen we er an?
Op de snelweg, dak open, (fikse) wind tegen, topsnelheid, flink werken dus, en plots neemt de snelheid af: 100, 90, 80...
Op de vluchtstrook, even rust (stationair), en vervolgens opnieuw volle vaart vooruit (met dak dicht nu): geen problemen.
Olie gecontroleerd, mooi op pijl.
Was dit dan een warmloper?
Wat is dat eigenlijk?
Of iets anders? En: wat doen we er an?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb dit ook een aantal malen met mijn vorige blokje gehad. Volgens mij was dit een warmloper ja. Na een half jaar is dit blok er helemaal mee gestopt. Eerst wilde die nog wel 100 rijden, maar bij 120 werd ie te warm en stond ik dus een paar minuten op de vluchtstrook. Uiteindelijk draaide die nog maar op 1 cilinder. Het blok walmde ook al flink wat blauwe rook en na demonteren van het complete blok, kon ik alleen een gesmolten bougie vinden. Ik twijfel nog of de spelling van de zuigers en de zuigerveren niet de boosdoener is geweest voor het warm lopen.
Nu met mijn nieuwe blok nergens last van en voor de zekerheid een olietempmeter gemonteerd om de boel in de gaten de kunnen houden. Wat opvallend is dat een blok erg heet wordt wanneer je plankgas rijdt, ga je hier iets onderzitten (100 a 110) dan heeft ie een stuk minder te lijden.
Oja destijds ook zitten rommelen met andere bobines, maar dat was geen oplossing.
Nu met mijn nieuwe blok nergens last van en voor de zekerheid een olietempmeter gemonteerd om de boel in de gaten de kunnen houden. Wat opvallend is dat een blok erg heet wordt wanneer je plankgas rijdt, ga je hier iets onderzitten (100 a 110) dan heeft ie een stuk minder te lijden.
Oja destijds ook zitten rommelen met andere bobines, maar dat was geen oplossing.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Re: terugloop snelheid zonder het gas lostelaten
Staan je kleppen niet te strak?björn schreef:hoi ik had zondag avond iets raars
ik reed 110 hoorde een zoort getingel net als je je auto uit zet dat je blok tingeld van de warmte
en toen zag ik mijn teller terug lopen maar ik haalde niet mijn voet van het pendaal
ben op de vlucht strook gestopt motor bleef draaien
heb hem ff uit gezet en na 10min weer aan gedaan en ben rustig naar de afrid gereden en naar mijn besteming
daar laten afkoelen en oli getjekt dit was in orde en naar huis gereden zonder problemen.
gaat mijn motor stuk of is de carb, befroren geweest
ik zat zelf te denken aan zuigerveren die opzijn
heeft iemand een idee
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Is het niet gewoon pingelen, je weet wel, te vroeg staande ontsteking,
verkeerde brandstof.
Volgende keer even voet van het gas tot het stopt.
Als het lekker warm is hoor ik mijn Mehari ook wel eens pingelen bij hoog toeren
en zware belasting, ondanks de 123.
Moet je niet te lang doen.
verkeerde brandstof.
Volgende keer even voet van het gas tot het stopt.
Als het lekker warm is hoor ik mijn Mehari ook wel eens pingelen bij hoog toeren
en zware belasting, ondanks de 123.
Moet je niet te lang doen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
bij een goeie warmloper blijft je blok echt niet stationair lopen. Heb het nu helaas 2 keer meegemaakt, beide door losse of kapotte fans.
De laatste keer in de meharie, en dat duurde echt wel een half uur voor ie weer los was.
Ik zou het echt niet weten, misschien heel stom, loopt het daar soms stiekum omhoog? Eens in Frankrijk gehad. Liep de snelheid ook terug, schrok me rot, bleek het heel klein beetje op te lopen.
Greatnix Spookeend
De laatste keer in de meharie, en dat duurde echt wel een half uur voor ie weer los was.
Ik zou het echt niet weten, misschien heel stom, loopt het daar soms stiekum omhoog? Eens in Frankrijk gehad. Liep de snelheid ook terug, schrok me rot, bleek het heel klein beetje op te lopen.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
andre post
ik denk dat het ook aan schrale branstof kan liggen
gooi er nooit lood vervanger in heb ik met de motor nooit gedaan(laatste 4 jaar)
maar nu de benzine steets schraaler word zou het best kunnen dat ik dat nu wel moet gaan doen
spookeend
nee het is niet valsplat daar
ik reed daar vroeger dagelijks en heb er nooit problems gehad
wel bedankt
ga in ieder geval lood ver vanger er in gooien en mijn eerste lange rit is van weesp naar citro rn daarna waggel dus gaat het nog een keer aan kijken en op het beste hoopen
ik denk dat het ook aan schrale branstof kan liggen
gooi er nooit lood vervanger in heb ik met de motor nooit gedaan(laatste 4 jaar)
maar nu de benzine steets schraaler word zou het best kunnen dat ik dat nu wel moet gaan doen
spookeend
nee het is niet valsplat daar
ik reed daar vroeger dagelijks en heb er nooit problems gehad
wel bedankt
ga in ieder geval lood ver vanger er in gooien en mijn eerste lange rit is van weesp naar citro rn daarna waggel dus gaat het nog een keer aan kijken en op het beste hoopen
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Loodvervanger heb je echt niet nodig, dat maakt hier niets voor uit.
Zorg in iedergeval dat je euro98 tankt, en controleer de maximale vervroeging van je ontsteking.
Als dat nog een gewone punten ontsteking is, kan het zijn dat die wat verlopen is en opnieuw afgesteld moet worden.
Zorg in iedergeval dat je euro98 tankt, en controleer de maximale vervroeging van je ontsteking.
Als dat nog een gewone punten ontsteking is, kan het zijn dat die wat verlopen is en opnieuw afgesteld moet worden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.