Hallo mensen
Ik zag gisteren dat mijn knalpijp een beetje laag boven de grond hing, nadere inspectie wees uit dat 1 van de bouten (aan bestuurderszijde) van de versnellingsbak is afgebroken. Vraag me niet hoe, want mijn eend heeft de afgelopen 2 maanden geen meter gereden. Probleem is nou dus echter hoe ik mijn knalpijp weer ga bevestigen. Normaal zou ik een afgebroken bout uitboren, nieuwe schroefdraad tappen en een iets groter boutje erin. Ik durf echter niet zo goed in mijn bakkie te gaan boren, ik weet tenslotte niet of er genoeg plek is om een groter gat te boren en ik wil natuurlijk mijn bakje niet om zeep helpen door het een en ander stuk te boren. Weet iemand een oplossing?
ophanging knalpijp aan versnellingsbak
als het uitsteekt kun je er natuurlijk ook iets oplassen zodat je meer grip hebt. Ik zou echter niet zoveel moeite doen en gewoon uitboren. Daarna tappen (M8, is nu M7)
Als je bang bent dat je te diep boort kun je zo'n deuvel-gat-=boor-ringetje-met-klem-schroefje-geval op het boortje monteren of een boormachine met aanslag-staafje gebruiken. De maximale diepte kun je aan de andere kant van je bak meten met de onderkant van een schuifmaat.
Trouwens, ik heb vaak gezien dat de 1e demper niet aan de bak gemonteerd is en heb wel eens gehoord dat alleen Walker uitlaten zo goed passen dat je ze eraan kunt hangen.
B.
Als je bang bent dat je te diep boort kun je zo'n deuvel-gat-=boor-ringetje-met-klem-schroefje-geval op het boortje monteren of een boormachine met aanslag-staafje gebruiken. De maximale diepte kun je aan de andere kant van je bak meten met de onderkant van een schuifmaat.
Trouwens, ik heb vaak gezien dat de 1e demper niet aan de bak gemonteerd is en heb wel eens gehoord dat alleen Walker uitlaten zo goed passen dat je ze eraan kunt hangen.
B.