ophanging knalpijp aan versnellingsbak

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gesloten
Tim
Beginner
Beginner

ophanging knalpijp aan versnellingsbak

Bericht door Tim » ma 29 sep, 2003 12:09

Hallo mensen

Ik zag gisteren dat mijn knalpijp een beetje laag boven de grond hing, nadere inspectie wees uit dat 1 van de bouten (aan bestuurderszijde) van de versnellingsbak is afgebroken. Vraag me niet hoe, want mijn eend heeft de afgelopen 2 maanden geen meter gereden. Probleem is nou dus echter hoe ik mijn knalpijp weer ga bevestigen. Normaal zou ik een afgebroken bout uitboren, nieuwe schroefdraad tappen en een iets groter boutje erin. Ik durf echter niet zo goed in mijn bakkie te gaan boren, ik weet tenslotte niet of er genoeg plek is om een groter gat te boren en ik wil natuurlijk mijn bakje niet om zeep helpen door het een en ander stuk te boren. Weet iemand een oplossing?

Pieter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter » ma 29 sep, 2003 17:14

Klein tapje met linkse draad kopen/lenen, links boutje erin draaien, en als je deze vast draait komt de afgebroken bout los. Als je nog een uitstekend eindje hebt aan je bout, inspuiten met kruipolie, en griptang erop.

Succes
Eend goed, al goed.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » ma 29 sep, 2003 20:23

als het uitsteekt kun je er natuurlijk ook iets oplassen zodat je meer grip hebt. Ik zou echter niet zoveel moeite doen en gewoon uitboren. Daarna tappen (M8, is nu M7)

Als je bang bent dat je te diep boort kun je zo'n deuvel-gat-=boor-ringetje-met-klem-schroefje-geval op het boortje monteren of een boormachine met aanslag-staafje gebruiken. De maximale diepte kun je aan de andere kant van je bak meten met de onderkant van een schuifmaat.

Trouwens, ik heb vaak gezien dat de 1e demper niet aan de bak gemonteerd is en heb wel eens gehoord dat alleen Walker uitlaten zo goed passen dat je ze eraan kunt hangen.

B.

2cvman
Beginner
Beginner

Bericht door 2cvman » wo 1 okt, 2003 19:02

Die knalpot van mij hangt ook al lang niet meer aan de bak, een keer de ophang-beugeltjes van de knalpot eraf gereden op een drempel :? :oops:
De pot hangt nog steeds en nog stevig ook.

Gesloten