Hoofdrem cilinder LHM revisie

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Hoofdrem cilinder LHM revisie

Bericht door backfire » ma 7 mei, 2007 21:40

Nou ff t topic doorgespit maar zo te zien nog niemand echt een topic over HRC revisie begonnen.

Nou ik ook niet, maar ik heb wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot probleem.

Ik heb dus alles netjes gedemonteerd en schoongemaakt, dus de revisie kon beginnen. Wel het eerste cupje er af gehaald en de nieuwe monteren, heb ik natuurlijk meteen de allermoeilijkste gepakt (foto komt nog hoor
), maar goed uiteindelijk na een half uur en een beetje au bain mari (of zo) heb ik dat KL^&E cupje er op zitten. Tot dusver gaat het goed.

Ok stap 2 de het andere grote cupje er af halen, mmmmh ff goed kijken hoe die zit, Moké dat gaat lukken. Ik dat cupje er af gehaald, pak ik het verse cupje, SHIT, hoe zat ie ook al weer????? :roll: :roll:

Dus eigenlijk HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLUUUP, wie heeft tekening, foto of weet hoe die dingen op de zuigertje motten. Rot boek van de doe het niet zelf heeft natuuuuuurlijk daar geen afbeelding van (en om dat boek te halen heb ik dus net 40 minuten door de zeikende regen moeten lopen om er achter te komen dat het er niet in staat, :evil: :evil: :evil: )

ja ja lach maar. :mrgreen: grrrrrrrrrrrr

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » ma 7 mei, 2007 22:17

als het goed is heeft het cupje een grotere diameter en een iets kleinere diameter daar waar ie het grootst is moet als eerste de cilinder in daar is ie ook hol dus als de druk eropkomt zet het cupje uit dicht af en verplaatst de vloeisof :lol:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 7 mei, 2007 22:48

Euh ik heb er 4 he, dus ik twijfel nl over de middelste 2 volgens mij staan die tegen over elkaar gericht.

deze foto gevonde:
Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 7 mei, 2007 23:04

Nou het zit er in hoor, ik heb wel de oude pennetjes gebruikt omdat deze een paar mm korter zijn als de nieuwe en ook de oude rubbers van het reservoir omdat deze een zichtbaar betere afdichtring hebben. Mocht het toch een beetje lekken heb ik altijd nog reserve rubbers.

De foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door backfire op zo 27 mei, 2007 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 413
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » di 8 mei, 2007 13:01

Ik heb ook eens een poging gedaan om de HRC te "reviseren". Dit omdat zo'n beetje alle rubber delen aan de auto keihard waren.

Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?

Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.

Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 8 mei, 2007 13:33

Kan ik nu nog niet testen, eerst zal het systeem moeten worden voorzien van LHM, maar zo ver ik alles gemonteerd heb ging alles soepel. Achterste zuigertje op zijn plek gedrukt met de veerkracht van de voorste zuiger, geen zwaar geschut vooor nodig gehad.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 8 mei, 2007 14:50

Peter v G schreef:Ik heb ook eens een poging gedaan om de HRC te "reviseren". Dit omdat zo'n beetje alle rubber delen aan de auto keihard waren.

Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?

Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.

Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.
als je de cupjes voor montage goed in de LHM drenkt voorkom je in ieder geval een deel van deze ergernis. Maar ik heb ook het idee dat de diameter van deze cupjes iets groter zijn dan standaard.
Ami 8 break

Hcokmot

Bericht door Hcokmot » zo 27 mei, 2007 12:54

Ik heb ook m'n hoofdremcilinder gereviseerd. Ging allemaal prima, maar de rubbers waren (ik gok door braampjes e.d.) na een paar maanden alweer lek. Dus nu ook een nieuwe gekocht. Als je na een hoofdremcilinderrevisie binnen 5 a 10 jaar weer de boel moet reviseren moet je een nieuwe hoofdremcilinder kopen.

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » do 19 jul, 2007 07:38

Een kapotte hoofdremcilinder moet worden ingelijst !
Ik heb dit al vaker gepropagandeerd . en (uiteraard) weten veel mensen het allemaal beter.
Een hoofdremcilinder reviceren is weggegooid geld , verspilde tijd . en nog een keer gevaarlijk ook !!!
Gewoon eens een keer NIET de typische ,, jan kaas'' mentaliteit hebben, maar nieuw kopen.
:evil:
Daffy

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 19 jul, 2007 12:21

Ik laat de mijne ook vernieuwen.
Is bij mij een kwestie van tijd (heb ik niet), zin in weer een klus (niet dus) en vertrouwen (in mezelf als klusser ... not ... en in het materiaal, nieuw lijkt me beter dan oud).
Hup, geen gedonder, een nieuwe is besteld!
Ik wil gewoon weer snel en veilig de weg op.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 8 aug, 2007 14:36

Nou, die zit er al weer een paar weken in, de nieuwe cilinder. En het remmen gaat weer perfect.
Maar nu ...wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor deze reparatie?

Ik kom zelf op ongeveer 140 euro aan materiaal (cilinder, reservoir en LHM). Via de prijslijst van BCC.
Uit de mij berekende prijs maak ik op dat de garage er tussen de 4.4 en 4.8 uur aan gewerkt zou hebben.
Is dat niet wat veel? :?:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2082
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 8 aug, 2007 14:43

Als alles los wil zonder kapot te gaan is 4,8 uur wel veel. Ik schat dat je in een uur die cylinder gewisseld kan hebben. Vervolgens nog even ontluchten 2 man 15 min. dan kom ik op 1,5 uur. Doe daar nog een half uur bij voor het paken van je materiaal en het opruimen. Dan zit je met 2 uur meer in de richting. Heb je geen bon gehad? Bij onze plaatselijke garage staat er altijd op de bon hoe veel uur en wat het materiaal kost.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 8 aug, 2007 15:00

Ik heb nog niet betaald, kreeg gisteren per telefoon het bedrag te horen.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2082
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 8 aug, 2007 15:10

Ik heb het even opgezocht mijn hoofdremcylinder koste 65,03 euro incl. btw. Rem olie weet ik niet die kreeg ik gratis bij de rest van de bestelling. Reservoir heb ik hergebruikt.

misschien is het uurloon hoger als je denkt

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 8 aug, 2007 17:59

Het ombouwen kostte ons vorige week inderdaad iets van 1 1/2 a 2 uur met 2 man. Cilinder is nieuw iets van 65,- en het tankje enzo is overgezet. LHM kost ook de kop niet hoor. 10tje ofzo?

Wat kost zo'n revisiesetje eigenlijk?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie