Hoofdrem cilinder LHM revisie
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hoofdrem cilinder LHM revisie
Nou ff t topic doorgespit maar zo te zien nog niemand echt een topic over HRC revisie begonnen.
Nou ik ook niet, maar ik heb wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot probleem.
Ik heb dus alles netjes gedemonteerd en schoongemaakt, dus de revisie kon beginnen. Wel het eerste cupje er af gehaald en de nieuwe monteren, heb ik natuurlijk meteen de allermoeilijkste gepakt (foto komt nog hoor
), maar goed uiteindelijk na een half uur en een beetje au bain mari (of zo) heb ik dat KL^&E cupje er op zitten. Tot dusver gaat het goed.
Ok stap 2 de het andere grote cupje er af halen, mmmmh ff goed kijken hoe die zit, Moké dat gaat lukken. Ik dat cupje er af gehaald, pak ik het verse cupje, SHIT, hoe zat ie ook al weer?????
Dus eigenlijk HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLUUUP, wie heeft tekening, foto of weet hoe die dingen op de zuigertje motten. Rot boek van de doe het niet zelf heeft natuuuuuurlijk daar geen afbeelding van (en om dat boek te halen heb ik dus net 40 minuten door de zeikende regen moeten lopen om er achter te komen dat het er niet in staat, )
ja ja lach maar. grrrrrrrrrrrr
Nou ik ook niet, maar ik heb wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot probleem.
Ik heb dus alles netjes gedemonteerd en schoongemaakt, dus de revisie kon beginnen. Wel het eerste cupje er af gehaald en de nieuwe monteren, heb ik natuurlijk meteen de allermoeilijkste gepakt (foto komt nog hoor
), maar goed uiteindelijk na een half uur en een beetje au bain mari (of zo) heb ik dat KL^&E cupje er op zitten. Tot dusver gaat het goed.
Ok stap 2 de het andere grote cupje er af halen, mmmmh ff goed kijken hoe die zit, Moké dat gaat lukken. Ik dat cupje er af gehaald, pak ik het verse cupje, SHIT, hoe zat ie ook al weer?????
Dus eigenlijk HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLUUUP, wie heeft tekening, foto of weet hoe die dingen op de zuigertje motten. Rot boek van de doe het niet zelf heeft natuuuuuurlijk daar geen afbeelding van (en om dat boek te halen heb ik dus net 40 minuten door de zeikende regen moeten lopen om er achter te komen dat het er niet in staat, )
ja ja lach maar. grrrrrrrrrrrr
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nou het zit er in hoor, ik heb wel de oude pennetjes gebruikt omdat deze een paar mm korter zijn als de nieuwe en ook de oude rubbers van het reservoir omdat deze een zichtbaar betere afdichtring hebben. Mocht het toch een beetje lekken heb ik altijd nog reserve rubbers.
De foto's
De foto's
Laatst gewijzigd door backfire op zo 27 mei, 2007 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook eens een poging gedaan om de HRC te "reviseren". Dit omdat zo'n beetje alle rubber delen aan de auto keihard waren.
Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?
Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.
Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.
Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?
Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.
Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.
als je de cupjes voor montage goed in de LHM drenkt voorkom je in ieder geval een deel van deze ergernis. Maar ik heb ook het idee dat de diameter van deze cupjes iets groter zijn dan standaard.Peter v G schreef:Ik heb ook eens een poging gedaan om de HRC te "reviseren". Dit omdat zo'n beetje alle rubber delen aan de auto keihard waren.
Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?
Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.
Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.
Ami 8 break
Ik heb ook m'n hoofdremcilinder gereviseerd. Ging allemaal prima, maar de rubbers waren (ik gok door braampjes e.d.) na een paar maanden alweer lek. Dus nu ook een nieuwe gekocht. Als je na een hoofdremcilinderrevisie binnen 5 a 10 jaar weer de boel moet reviseren moet je een nieuwe hoofdremcilinder kopen.
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Een kapotte hoofdremcilinder moet worden ingelijst !
Ik heb dit al vaker gepropagandeerd . en (uiteraard) weten veel mensen het allemaal beter.
Een hoofdremcilinder reviceren is weggegooid geld , verspilde tijd . en nog een keer gevaarlijk ook !!!
Gewoon eens een keer NIET de typische ,, jan kaas'' mentaliteit hebben, maar nieuw kopen.
Daffy
Ik heb dit al vaker gepropagandeerd . en (uiteraard) weten veel mensen het allemaal beter.
Een hoofdremcilinder reviceren is weggegooid geld , verspilde tijd . en nog een keer gevaarlijk ook !!!
Gewoon eens een keer NIET de typische ,, jan kaas'' mentaliteit hebben, maar nieuw kopen.
Daffy
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Ik laat de mijne ook vernieuwen.
Is bij mij een kwestie van tijd (heb ik niet), zin in weer een klus (niet dus) en vertrouwen (in mezelf als klusser ... not ... en in het materiaal, nieuw lijkt me beter dan oud).
Hup, geen gedonder, een nieuwe is besteld!
Ik wil gewoon weer snel en veilig de weg op.
Is bij mij een kwestie van tijd (heb ik niet), zin in weer een klus (niet dus) en vertrouwen (in mezelf als klusser ... not ... en in het materiaal, nieuw lijkt me beter dan oud).
Hup, geen gedonder, een nieuwe is besteld!
Ik wil gewoon weer snel en veilig de weg op.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Nou, die zit er al weer een paar weken in, de nieuwe cilinder. En het remmen gaat weer perfect.
Maar nu ...wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor deze reparatie?
Ik kom zelf op ongeveer 140 euro aan materiaal (cilinder, reservoir en LHM). Via de prijslijst van BCC.
Uit de mij berekende prijs maak ik op dat de garage er tussen de 4.4 en 4.8 uur aan gewerkt zou hebben.
Is dat niet wat veel?
Maar nu ...wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor deze reparatie?
Ik kom zelf op ongeveer 140 euro aan materiaal (cilinder, reservoir en LHM). Via de prijslijst van BCC.
Uit de mij berekende prijs maak ik op dat de garage er tussen de 4.4 en 4.8 uur aan gewerkt zou hebben.
Is dat niet wat veel?
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Als alles los wil zonder kapot te gaan is 4,8 uur wel veel. Ik schat dat je in een uur die cylinder gewisseld kan hebben. Vervolgens nog even ontluchten 2 man 15 min. dan kom ik op 1,5 uur. Doe daar nog een half uur bij voor het paken van je materiaal en het opruimen. Dan zit je met 2 uur meer in de richting. Heb je geen bon gehad? Bij onze plaatselijke garage staat er altijd op de bon hoe veel uur en wat het materiaal kost.