Pagina 1 van 2

Hoofdrem cilinder LHM revisie

Geplaatst: ma 7 mei, 2007 21:40
door backfire
Nou ff t topic doorgespit maar zo te zien nog niemand echt een topic over HRC revisie begonnen.

Nou ik ook niet, maar ik heb wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot probleem.

Ik heb dus alles netjes gedemonteerd en schoongemaakt, dus de revisie kon beginnen. Wel het eerste cupje er af gehaald en de nieuwe monteren, heb ik natuurlijk meteen de allermoeilijkste gepakt (foto komt nog hoor
), maar goed uiteindelijk na een half uur en een beetje au bain mari (of zo) heb ik dat KL^&E cupje er op zitten. Tot dusver gaat het goed.

Ok stap 2 de het andere grote cupje er af halen, mmmmh ff goed kijken hoe die zit, Moké dat gaat lukken. Ik dat cupje er af gehaald, pak ik het verse cupje, SHIT, hoe zat ie ook al weer????? :roll: :roll:

Dus eigenlijk HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLUUUP, wie heeft tekening, foto of weet hoe die dingen op de zuigertje motten. Rot boek van de doe het niet zelf heeft natuuuuuurlijk daar geen afbeelding van (en om dat boek te halen heb ik dus net 40 minuten door de zeikende regen moeten lopen om er achter te komen dat het er niet in staat, :evil: :evil: :evil: )

ja ja lach maar. :mrgreen: grrrrrrrrrrrr

Geplaatst: ma 7 mei, 2007 22:17
door flashnr1
als het goed is heeft het cupje een grotere diameter en een iets kleinere diameter daar waar ie het grootst is moet als eerste de cilinder in daar is ie ook hol dus als de druk eropkomt zet het cupje uit dicht af en verplaatst de vloeisof :lol:

Geplaatst: ma 7 mei, 2007 22:48
door backfire
Euh ik heb er 4 he, dus ik twijfel nl over de middelste 2 volgens mij staan die tegen over elkaar gericht.

deze foto gevonde:
Afbeelding

Geplaatst: ma 7 mei, 2007 23:04
door backfire
Nou het zit er in hoor, ik heb wel de oude pennetjes gebruikt omdat deze een paar mm korter zijn als de nieuwe en ook de oude rubbers van het reservoir omdat deze een zichtbaar betere afdichtring hebben. Mocht het toch een beetje lekken heb ik altijd nog reserve rubbers.

De foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di 8 mei, 2007 13:01
door Peter v G
Ik heb ook eens een poging gedaan om de HRC te "reviseren". Dit omdat zo'n beetje alle rubber delen aan de auto keihard waren.

Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?

Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.

Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.

Geplaatst: di 8 mei, 2007 13:33
door backfire
Kan ik nu nog niet testen, eerst zal het systeem moeten worden voorzien van LHM, maar zo ver ik alles gemonteerd heb ging alles soepel. Achterste zuigertje op zijn plek gedrukt met de veerkracht van de voorste zuiger, geen zwaar geschut vooor nodig gehad.

Geplaatst: di 8 mei, 2007 14:50
door Evan
Peter v G schreef:Ik heb ook eens een poging gedaan om de HRC te "reviseren". Dit omdat zo'n beetje alle rubber delen aan de auto keihard waren.

Helaas ging daarna de HRC zo zwaar dat hij zeer langzaam in zijn beginstand terug terug kwam.
Loopt je HRC wel soepel?

Zelf dacht ik dat de nieuwe cupjes een fractie groter zijn, waarschijnlijk wordt een HRC ook gereviseerd door de deze te honen om eventuele groeven te verwijderen. Hierdoor wordt dan ook de diameter groter.

Uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe gekocht.
als je de cupjes voor montage goed in de LHM drenkt voorkom je in ieder geval een deel van deze ergernis. Maar ik heb ook het idee dat de diameter van deze cupjes iets groter zijn dan standaard.

Geplaatst: zo 27 mei, 2007 12:54
door Hcokmot
Ik heb ook m'n hoofdremcilinder gereviseerd. Ging allemaal prima, maar de rubbers waren (ik gok door braampjes e.d.) na een paar maanden alweer lek. Dus nu ook een nieuwe gekocht. Als je na een hoofdremcilinderrevisie binnen 5 a 10 jaar weer de boel moet reviseren moet je een nieuwe hoofdremcilinder kopen.

Geplaatst: do 19 jul, 2007 07:38
door Daffy
Een kapotte hoofdremcilinder moet worden ingelijst !
Ik heb dit al vaker gepropagandeerd . en (uiteraard) weten veel mensen het allemaal beter.
Een hoofdremcilinder reviceren is weggegooid geld , verspilde tijd . en nog een keer gevaarlijk ook !!!
Gewoon eens een keer NIET de typische ,, jan kaas'' mentaliteit hebben, maar nieuw kopen.
:evil:
Daffy

Geplaatst: do 19 jul, 2007 12:21
door Hanzzl69
Ik laat de mijne ook vernieuwen.
Is bij mij een kwestie van tijd (heb ik niet), zin in weer een klus (niet dus) en vertrouwen (in mezelf als klusser ... not ... en in het materiaal, nieuw lijkt me beter dan oud).
Hup, geen gedonder, een nieuwe is besteld!
Ik wil gewoon weer snel en veilig de weg op.

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 14:36
door Hanzzl69
Nou, die zit er al weer een paar weken in, de nieuwe cilinder. En het remmen gaat weer perfect.
Maar nu ...wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor deze reparatie?

Ik kom zelf op ongeveer 140 euro aan materiaal (cilinder, reservoir en LHM). Via de prijslijst van BCC.
Uit de mij berekende prijs maak ik op dat de garage er tussen de 4.4 en 4.8 uur aan gewerkt zou hebben.
Is dat niet wat veel? :?:

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 14:43
door Erikjan
Als alles los wil zonder kapot te gaan is 4,8 uur wel veel. Ik schat dat je in een uur die cylinder gewisseld kan hebben. Vervolgens nog even ontluchten 2 man 15 min. dan kom ik op 1,5 uur. Doe daar nog een half uur bij voor het paken van je materiaal en het opruimen. Dan zit je met 2 uur meer in de richting. Heb je geen bon gehad? Bij onze plaatselijke garage staat er altijd op de bon hoe veel uur en wat het materiaal kost.

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 15:00
door Hanzzl69
Ik heb nog niet betaald, kreeg gisteren per telefoon het bedrag te horen.

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 15:10
door Erikjan
Ik heb het even opgezocht mijn hoofdremcylinder koste 65,03 euro incl. btw. Rem olie weet ik niet die kreeg ik gratis bij de rest van de bestelling. Reservoir heb ik hergebruikt.

misschien is het uurloon hoger als je denkt

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 17:59
door Punky
Het ombouwen kostte ons vorige week inderdaad iets van 1 1/2 a 2 uur met 2 man. Cilinder is nieuw iets van 65,- en het tankje enzo is overgezet. LHM kost ook de kop niet hoor. 10tje ofzo?

Wat kost zo'n revisiesetje eigenlijk?