CD-Radio aansluiten
CD-Radio aansluiten
beste vrienden,
Ik heb mij juist een radio aangeschaft maar heb wat problemen met het aansluiten.
Volgende kabels komen uit mijn radio:
Waar moet ik deze juist op aansluiten en waar haal ik deze vandaan?
Alvast bedankt.
Robby
[/img]
Ik heb mij juist een radio aangeschaft maar heb wat problemen met het aansluiten.
Volgende kabels komen uit mijn radio:
Waar moet ik deze juist op aansluiten en waar haal ik deze vandaan?
Alvast bedankt.
Robby
[/img]
-
- Moderator
Foto van waar ze uit de radio komen is handig. Welk merk, type etc. is het? boekje al opgezocht/gegoogeld?
Normaal: een + en een massa kabel en 2 kabels per speaker. 5 kabels is dus een beetje een raar aantal. Of zit er een aparte massa kabel/klem aan?
Normaal: een + en een massa kabel en 2 kabels per speaker. 5 kabels is dus een beetje een raar aantal. Of zit er een aparte massa kabel/klem aan?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
Kan me herinneren dat ik laatst ook een radio aansloot met 5 kabeltjes, er zaten toen 2 +kabels aan, een gewone en eentje voor het 'geheugen', voor opgeslagen frequenties en dat soort dingen.the Nosepicker schreef:Foto van waar ze uit de radio komen is handig. Welk merk, type etc. is het? boekje al opgezocht/gegoogeld?
Maar het kan zeker geen kwaad om even naar een handleiding te googlen.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
- Moderator
Tuurlijk! Die luxe heb ik ook.. Is alweer een poosje geleden dat ik hem erin gegooid heb. (en dat is zo'n ding met 100 kabeltjes! Die zwarte stekkerblokken zijn eigenlijk ook wel handig ipv dit gepiel )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
Zeker wetenthe Nosepicker schreef:Die zwarte stekkerblokken zijn eigenlijk ook wel handig ipv dit gepiel )
@ Robson:
Staat er trouwens ook niet op de kabeltjes waarvoor ze zijn? (is soms ook het geval)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
Neen het is dus wel degelijk met iso stekkers
De ene stekker is bedoelt voor de aansluiting van de speakers.
Op de andere stekker heb ik een "suikertje" gezet omdat ik dan geen kabeltjes moet gaan solderen
Vanuit de handleiding:
Zwart = To metallic body or chassis of the car
Geel = To a live terminal in the fuse block connecting to the car battery (bypassing the ignition switch) (constant 12v)
Rood = To an accessory terminal in the fuse block
Blauw = To the remote lead of ther equipment or power aerial if any
Oranje = to cellular phone system
Wat moet ik nu juist gebruiken en welke draadjes moet ik waar aansluiten in men geitje..
Het gaat over een JCV radio:
http://www.jvc.be/product.php?id=KD-G331E&catid=0
Alvast bedankt
De ene stekker is bedoelt voor de aansluiting van de speakers.
Op de andere stekker heb ik een "suikertje" gezet omdat ik dan geen kabeltjes moet gaan solderen
Vanuit de handleiding:
Zwart = To metallic body or chassis of the car
Geel = To a live terminal in the fuse block connecting to the car battery (bypassing the ignition switch) (constant 12v)
Rood = To an accessory terminal in the fuse block
Blauw = To the remote lead of ther equipment or power aerial if any
Oranje = to cellular phone system
Wat moet ik nu juist gebruiken en welke draadjes moet ik waar aansluiten in men geitje..
Het gaat over een JCV radio:
http://www.jvc.be/product.php?id=KD-G331E&catid=0
Alvast bedankt
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Het is dus de bedoeling dat je het als volgt aansluit.
Geel moet aan de plus buiten het contact om wel via een zekering. Deze is voor het geheugen van de radio, hierdoor onthoud hij zn zenders ed.
Rood gaat via het contact op de plus. Hierdoor gaat je radio uit als je het contact uit zet. Zelf zet ik de roode ook buiten het contacht om op de plus, dus op de zelfde als de gele (zo als Handjes omschrijft). Hierdoor moet je wel zelf je radio uit doen.
De zwarte is de massa. die moet je ergens aan het metaal van je eend verbinden. Of beter rechtstreeks op de minpool van de accu.
Blauw en Oranje zijn niet noodzakelijk als je geen versterker of carkit hebt.
Geel moet aan de plus buiten het contact om wel via een zekering. Deze is voor het geheugen van de radio, hierdoor onthoud hij zn zenders ed.
Rood gaat via het contact op de plus. Hierdoor gaat je radio uit als je het contact uit zet. Zelf zet ik de roode ook buiten het contacht om op de plus, dus op de zelfde als de gele (zo als Handjes omschrijft). Hierdoor moet je wel zelf je radio uit doen.
De zwarte is de massa. die moet je ergens aan het metaal van je eend verbinden. Of beter rechtstreeks op de minpool van de accu.
Blauw en Oranje zijn niet noodzakelijk als je geen versterker of carkit hebt.
?? Hoe kom je nou weer bij 'min'?!Robson schreef:Dus gwn een dikke draad met een zekering erin (die je kan kope bij hubo, fera, ..?) gekoppeld aan men gele en rode draad. Dit alles naar de min pool..?
heb ik het goed?
Ik schreef: permanente plus.
Geel+rood aan een pluskabeltje doen (te koop bij iedere automaterialenzaak). En de min (zwarte) aan de massa natuurlijk. Massa is bijvoorbeeld een schroefje ergens onder je dashboard, maar mag ook richting de minpool van de accu.
La vie est belle.