Sound quality install 2CV

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
roop
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 11:45

Bericht door roop » di 15 mei, 2007 14:17

Dank je wel voor de goede tips. Begin er nu al wel een beetje vertrouwen in te krijgen :-)
Misschien wil je nog 1x keer je gedachten erover laten gaan ?!

De 10cm compo met HP filteren zeg vanaf een 300 Hz, omslagpunt tweeter op 3500 hz. 2500Hz is ook mogelijk wat denk jij ?!
De 13cm filteren vanaf 50 of 80 Hz en laten spelen tot 300 Hz.

Op zich is dit goed mogelijk en met standaard filters te doen.

De sub ja die moet dan apart versterkt worden maar geeft me ook weer eens de gelegenheid om een nieuw versterkertje te kopen :-)

Jij hebt een twede accu geplaats zag ik ?! Worden die beide geladen vanuit je dynamo?

RJ

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 15 mei, 2007 15:00

Je kunt op je filter je tweet zo laag laten spelen? dan moet de tweeter het kunnen, ze horen bij elkaar??

Ik zou het zelf iets hoger doen, idd tussen de 3000 / 35000. Maar dat is gewoon een kwestie van instellen en proberen. Als je op je amp de instelling voor de "grof" afstelling goed hebt, kun je in het filter van de compo gaan fine tunen (mits dat filter die mogelijkheden verder heeft natuurlijk)

Waarom je dit zou willen weet ik niet, je gaat met een midrange spelen, dus je tweet hoeft niet zo laag toch?

Voordeel is wel dat als je het zo doet, je idd met gemak die 13 cm kicks onder de stoel kan plaatsen, die mids trekken de kick wel naar voren.

Mijn 2e accu wordt bijgeladen door de dynamo, gereviseerde visa dynamo, 45 ampere. Werkt goed hoor. Ik speel momenteel zelfs maar met 1 accu (wel een beest hoor) Maar ik zou je voeding meteen goed aanpakken. Dus een betere accu is een goed begin. Over het bijladen, dat valt erg mee, zo vaak speel je niet al rijdend op vol vermogen. Mijn install trekt met pieken 120 ampere. Is gezekerd op 100 ampere. De zekering is er nog niet uitgegaan, dus dat zit vooralsnog goed. Ik speel dan ook nu met een Class D monoblock.

Je install gaat echt al serieus hard als je continu 45 ampere trekt. Dus, dan laadt je dynamo dus continu op vol vermogen. Dat kan ie prima aan. Maar dat gaat echt niet vaak gebeuren hoor, en dan nog, op het moment dat je geen vermogen meer vraagt van je accu, wordt als nog weer bijgeladen (mits je rijdt he, lol)

Ik heb evt nog wel een en ander aan ampjes liggen. Ik weet niet wat je zoekt?
Ik ben geen handelaar ofzo, maar loop wel eens ergens tegenaan, dus hou ik ook wel es weer wat over, lol.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

roop
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 11:45

Bericht door roop » di 15 mei, 2007 16:34

hahahha 120 Amp....man weet je wel zeker dat je in de auto blijft zitten dan ?! Kan niet anders of je hebt 5 punt gordels...hahaha ik kom echt eens naar een meeting dit WIL ik horen !!

Hé maar om het mezelf wel heel gemakkelijk te maken :-) kom ik een setje Emphaser filters tegen. De ECP6-XO.
een kickbass filter waarmee ik dus de complete set op de voorkanalen zou kunnen aansluiten en de sub gebrugd op de achter kanalen..
http://www.acrsk.sk/manual_acr/EMPHASER%20ECP6-XO.pdf
Ze filteren bij 250Hz en ook nog eens 12dB oct instelbaar.

RJ

Ps. Meest verstandig om de HU direct op de accu te bekabelen en af te zekeren?

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Bericht door Yellow Deendger » di 15 mei, 2007 21:59

Yellow Deendger schreef: Zal foto's maken en kijken of ik ze kan plaatsen.

Zie hier, http://yellowdeendger.photosite.com/Album2/ , voor de foto's van hoe ik het heb in de eend.
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 15 mei, 2007 22:19

Hangt die kick nou gewoon aan je bekleding?
Wel een gaaf idee, die tweet daar, zeker voor in een club dan.

Maar, je hebt dus een beste "puist" op je deur zitten. Zit dat nou niet meer in de weg dan mijn kickpanels?? We moeten nodig eens bij elkaar instappen om dat te testen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Bericht door Yellow Deendger » di 15 mei, 2007 23:17

zit gewoon aan het deur paneel, en heb er geen last van. Had in vorige eend traanplaat deurplaten waar de speakers meer naar achteren geplaatst waren, maar in deze zaten gaten die ik zo afgedekt heb. En de tweeters pasten daar precies in( aan de achterkant zitten van die"ribben" waar die net tussen konden).
weet niet wanneer we elkaar weer zien, maar dan kunnen we altijd ff testen hoe dat zit natuurlijk.
Ga eind augustus naar Buurse, de grensmeeting, weet niet of je dit jaar ook weer gaat?
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 16 mei, 2007 17:18

Het grenstreffen staat inderdaad weer op de planning. Dan hoop ik ook mijn verse install er weer in te hebben. Ben nu druk met berekeningen voor een kistje voor de woofer, daarna zijn de nieuwe kickpanels aan de beurt.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
kooij014
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Waar heb je die plastic driehoekjes voor in het dashboard?

Bericht door kooij014 » zo 10 okt, 2010 17:15

André Post schreef:Of houd het iets simpeler, klinkt ook niet beroerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De radio is na recente diefstal gewijzigt.
Hoi Waar heb je die houders voor de tweeters gekocht?

Dus die perfect passende plastic driehoekjes voor in het dashboard.
Groetjes,

André Kooijman

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 10 okt, 2010 19:06

Die horen gewoon in de eend (behalve de special)
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie