al een paar keer problemen gehad met een kapotte benzinepomp van mijn 2CV6; als ik dan een gebruikte pomp (die soms al jaren als reserve in de garage had gelegen) er op zette, bleek ook deze geen benzine op te pompen....
Bovendien vind ik het een enorm gepiel om een pomp even te verwisselen, vooral om de benzineleiding (aanvoerleiding) eraf en vervolgens weer op de pomp de schuiven.
Heeft iemand ervaring met een elektrische benzinepomp voor een 2CV ??
Dit lijkt mij een veel simpeler en doeltreffender oplossing.
elektrische benzinepomp voor 2CV6 ?
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
een electrische benzinepomp is te gebruiken op een 2CV, op voorwaarde dat het een pomp is voor lage druk inspuiting, of van een motor met een carburateur. ( dit zijn membraanpompen)
Ik gebruik het liefst de electrische pompen van een Hyundai, oude Honda accord of een Mazda carburateurmotor. Het zijn Mitsubishi pompen, die stoppen met pompen zodra er tegendruk is.
Wat je ZEKER niet moet monteren is een zgn. rollenpomp, die bijvoorbeeld op een BX gemonteerd zijn.
Als je deze pomp wel wilt monteren, moet je een retourleiding aanbrengen.
In de automaterialenzaak zijn ook universele membraanpompen te koop, maar daar heb ik minder goede ervaringen mee.
Als je overigens een gebruikt 2CV pompje op voorraad legt , of lang niet gebruikt, helpt het om motorolie in de uitgaande kant te laten lopen , zodat de klepjes in de pomp niet zo snel gaan vastzitten.
Daffy
Ik gebruik het liefst de electrische pompen van een Hyundai, oude Honda accord of een Mazda carburateurmotor. Het zijn Mitsubishi pompen, die stoppen met pompen zodra er tegendruk is.
Wat je ZEKER niet moet monteren is een zgn. rollenpomp, die bijvoorbeeld op een BX gemonteerd zijn.
Als je deze pomp wel wilt monteren, moet je een retourleiding aanbrengen.
In de automaterialenzaak zijn ook universele membraanpompen te koop, maar daar heb ik minder goede ervaringen mee.
Als je overigens een gebruikt 2CV pompje op voorraad legt , of lang niet gebruikt, helpt het om motorolie in de uitgaande kant te laten lopen , zodat de klepjes in de pomp niet zo snel gaan vastzitten.
Daffy