elektrische benzinepomp voor 2CV6 ?

Plaats reactie
mattheus
Beginner
Beginner

elektrische benzinepomp voor 2CV6 ?

Bericht door mattheus » za 19 mei, 2007 23:00

al een paar keer problemen gehad met een kapotte benzinepomp van mijn 2CV6; als ik dan een gebruikte pomp (die soms al jaren als reserve in de garage had gelegen) er op zette, bleek ook deze geen benzine op te pompen....
Bovendien vind ik het een enorm gepiel om een pomp even te verwisselen, vooral om de benzineleiding (aanvoerleiding) eraf en vervolgens weer op de pomp de schuiven.
Heeft iemand ervaring met een elektrische benzinepomp voor een 2CV ??
Dit lijkt mij een veel simpeler en doeltreffender oplossing.
AZ1969

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 mei, 2007 01:17

Nog geen ervaring, maar kost je wel ongeveer 65 euro en je moet een afdekplaatje maken waar je huidige pomp zit.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 20 mei, 2007 04:12

en het is zo simpel om die pomp te vervangen!

met een lange T sleutel boutjes los!

dan die moeilijke benzine slang los en dan aan het bovenste slangetje er zo uit vissen!

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » ma 21 mei, 2007 08:01

een electrische benzinepomp is te gebruiken op een 2CV, op voorwaarde dat het een pomp is voor lage druk inspuiting, of van een motor met een carburateur. ( dit zijn membraanpompen)
Ik gebruik het liefst de electrische pompen van een Hyundai, oude Honda accord of een Mazda carburateurmotor. Het zijn Mitsubishi pompen, die stoppen met pompen zodra er tegendruk is.
Wat je ZEKER niet moet monteren is een zgn. rollenpomp, die bijvoorbeeld op een BX gemonteerd zijn.
Als je deze pomp wel wilt monteren, moet je een retourleiding aanbrengen.
In de automaterialenzaak zijn ook universele membraanpompen te koop, maar daar heb ik minder goede ervaringen mee.
Als je overigens een gebruikt 2CV pompje op voorraad legt , of lang niet gebruikt, helpt het om motorolie in de uitgaande kant te laten lopen , zodat de klepjes in de pomp niet zo snel gaan vastzitten.
Daffy

Plaats reactie