oliepijpje
-
- Beginner
oliepijpje
Wie weet hoe je het oliepijpje ( ik weet niet zeker op dat de juiste benaming is)- daar waar de oliepeilstok ingaaat dus, los kunt krijgen? De huidige is geheel ingeknepen ( hoe dat komt, geen idee, ander blok gekocht, misschien tijdens transport) en de peilstok krijg er niet in of uit.
Speciaal gereedschap nodig oid of is de oplossing simpeler?
Graag antwoord. Altijd gaarne tot een wederantwoord bereid.
Das vrij lastig, maar het kan wel. Je moet voorzichtig het motorblok rond de peilstokbuis verwarmen en dan hopen dat je de buis eruit kan krijgen. Doe dit wel met beleid want anders smelt je een stuk van je blok af.. Anders moet je op zoek naar een ander onderblok.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Beginner
Re: oliepijpje
meharieendvooraltijd schreef:Wie weet hoe je het oliepijpje ( ik weet niet zeker op dat de juiste benaming is)- daar waar de oliepeilstok ingaaat dus, los kunt krijgen? De huidige is geheel ingeknepen ( hoe dat komt, geen idee, ander blok gekocht, misschien tijdens transport) en de peilstok krijg er niet in of uit.
Zo snel ontstaat een misverstand door "speling van het woord" blijkbaar.
Ik bedoelde NIET waar het verkrijgbaar is, maar hoe je het oliepijpje los krijgt- in de zin van demonteren-van het motorblok. Schijnt, zo lees in de volgende reactie nogal lastig te zijn. Voor je het weet is het hele blok naar de kl...,je weet wel wat ik bedoel.
Niettemin: hartelijk dank voor de reactie. En altijd graag tot wederantwoord bereid.
EEndmeharivooraltijd.
-
- Heavy user
http://www.dyane.nl/bladen/tips/2007-02 ... ilstok.htm
ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij deze
douwe
ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij deze
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Contacteer:
Wat d8 je van een fohn (nee niet om je haren mee te drogen) die gaan tot 600 graden, warm genoeg om niet het blok te doen smelten maar waarschijnlijk wel om de peilstokbuis er uit te kunnen halen. (Toch wel handig, bij de visa zit het met een rubbertje vast, misschien optie om het op die manier om te bouwen)
Een fohn verhit alleen maar de bovenlaag, daar krijg je het niet warm genoeg mee denk ik. Al kun je het proberen natuurlijk...backfire schreef:Wat d8 je van een fohn (nee niet om je haren mee te drogen) die gaan tot 600 graden, warm genoeg om niet het blok te doen smelten maar waarschijnlijk wel om de peilstokbuis er uit te kunnen halen. (Toch wel handig, bij de visa zit het met een rubbertje vast, misschien optie om het op die manier om te bouwen)
AK 400 in restauratie.
Zeg Flusc, jij hebt hier ervaring mee lees ik.
Ik heb het probleem dat mijn oliepijlsokbuis een lekkage vertoont waar ie het blok ingaat. Wanneer de motor draait wordt de olie eruit gedrukt langs de oliepijlsokbuis.
Ik kan de buis ook gewoon met de hand makkelijk bewegen.
Ik wil graag dit geval weer graag goed vast hebben zonder lekkage !
Weet jij of iemand anders hie ik dat doe want ik kan 'm er niet verder in krijgen.
Martijn
Ik heb het probleem dat mijn oliepijlsokbuis een lekkage vertoont waar ie het blok ingaat. Wanneer de motor draait wordt de olie eruit gedrukt langs de oliepijlsokbuis.
Weet jij of iemand anders hie ik dat doe want ik kan 'm er niet verder in krijgen.
Martijn
ben je zeker dat er geen deukje in je pijpje zit want als die niet meer goed aansluit.....hoiwessy schreef:Zeg Flusc, jij hebt hier ervaring mee lees ik.
Martijn
als dit het geval is zou ik de boel langs buiten ontvetten met een of ander goedje en dan met 2 componentenspul afkitten...
that should do the trick
vroem vroem