Goedemiddag,
Ben sinds kort in het bezit van een hele mooie 2CV (iedere 2CV is mooi) maar er zitten her en der wel wat kleine roestplekjes of beginnende plekjes.
Kunnen jullie mij helpen hoe deze het beste aan te pakken ?!
Kon met de zoek functie wel wat informatie vinden over verschillende producten en manieren maar was me nog niet helemaal duidelijk.
Schuren:
Gebruikmaken van Dremel voor grote plekken?
Zeer fijn schuurpapier voor kleine plekjes?
Voorbehandelen:
Owatrol? welke variant?
Primer?
Afwerken:
Spuiten of lakken
Polijsten met welke grid?
Ben nog nieuw in de eenderij maar wil hem wel in goede staat houden dus alle info over hoe te beschermen is welkom
Thnx !!!!
Roop
Plekjes roest (overal) bijwerken
-
- Addicted user
- Contacteer:
Owatrol en spuiten vind ik persoonlijk geen ideale combo, ik weet dat er owatrol CIP is, dit is met primer. Dit werkt beter in combinatie met spuiten.
Zelf gebruik ik 2k epoxy primer, alleen moet je wel heel goed masker op zetten, want je slaapt er echt niet beter van (eigen ervaring). Voordeel van deze primer is dat deze heel fijn te schuren is. Ik gebruik daar korrel 400 voor, waterproof.
Polijsten is afhankelijk van je kwaliteit spuitwerk, tussen 1500 en 2000 gaat goed om te polijsten. Je kunt ook 3M 9527 kopen, kost 25 euro, maar dit is een polish welke langzaam overgaat in het was. Wordt bij schadeherstelbedrijven ook gebruikt.
Zelf gebruik ik 2k epoxy primer, alleen moet je wel heel goed masker op zetten, want je slaapt er echt niet beter van (eigen ervaring). Voordeel van deze primer is dat deze heel fijn te schuren is. Ik gebruik daar korrel 400 voor, waterproof.
Polijsten is afhankelijk van je kwaliteit spuitwerk, tussen 1500 en 2000 gaat goed om te polijsten. Je kunt ook 3M 9527 kopen, kost 25 euro, maar dit is een polish welke langzaam overgaat in het was. Wordt bij schadeherstelbedrijven ook gebruikt.