koplampbeugel oudmodel hoe te herkennen

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2141
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

koplampbeugel oudmodel hoe te herkennen

Bericht door Erikjan » za 23 jun, 2007 08:51

Wie kan mij vertellen hoe ik een oudmodel koplampbeugel herken. Zit er veel verschil in de oude en de nieuwe?

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » za 23 jun, 2007 09:33

de oude is smaller toch?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2141
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 23 jun, 2007 10:27

Ok ik dacht dat de uitsparing in de ribbelkap ook verder naar voren zat. Ik vraag dit om dat ik de kap momenteel niet heb en wil controleren of ik de goed koplampsteun heb.

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » za 23 jun, 2007 10:44

als ik naar je foto's kijk van de ribbelkap, en de plaats van het gat vergelijk met die bij mijn eend, zie ik niet direct verschil

maarja, niet erg exacte methode
iemand hier op het forum weet het vast wel!

Gebruikersavatar
koos
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za 7 aug, 2004 09:49
Locatie: Roosendaal

Bericht door koos » za 23 jun, 2007 11:38

Oude koplampsteunen zijn recht en iets smaller dan de nieuwe. Ik denk dat je je bobine ergens anders moet hangen als je een ribbelkap monteert op een nieuwe eend.

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 24 jun, 2007 12:33

Je hebt inderdaat brede steunen en "smalle" steunen. Bij het smalle model zitten de koplampen er dicht bij de motorkap.

Als je een ribbelkap wilt monteren dan moet je een rechte hebben, de bobine zit er in dit geval helemaal voorop de beugel.
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 24 jun, 2007 17:51

Om welke steunen gaat het eigenlijk.

Naar mijn weten zijn er 3. Tenminste die heb ik in de garage staan.

Die van de ribbel. Is recht en de lampen zitten dicht bij elkaar. Bobine zit bij een ribbelkapeend op deze steun. Deze steun kan niet in combinatie met een modern blok, omdat deze groter van formaat is. Je moet dan een steun ombouwen. Zie het ribbelkaptopic.

Dan heb je nog die van de moderne eenden. Hierin is ook een smalle en later kwam een bredere ivm de vierkante koplampen. Ronde koplampen kwamen vervolgens ook op de brede ivm kostenbesparing van de productie.

In de schuur heb ik 2 moderne liggen. Van een zijn de staande poten van ronde pijp en bij de andere van een gevormd stuk plaatstaal. Deze laatste lijkt me het modernste. Beide hebben een bocht in de horizontale pijp ivm koeltunnel en plaatsing bobine.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 24 jun, 2007 17:52

stef1987 schreef:Als je een ribbelkap wilt monteren dan moet je een rechte hebben, de bobine zit er in dit geval helemaal voorop de beugel.
Dit klopt dus niet. zie ribbelkaptopic. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 24 jun, 2007 18:38

Punky schreef:
stef1987 schreef:Als je een ribbelkap wilt monteren dan moet je een rechte hebben, de bobine zit er in dit geval helemaal voorop de beugel.
Dit klopt dus niet. zie ribbelkaptopic. :wink:
Sorry ik had geen rekening gehouden met het groter blok....mijn fout
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2141
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 25 jun, 2007 11:46

Ok, dus als ik het goed begrijp uit het verhaal van punky heb ik voor mijn 86er eend met ribbelkap een moderne koplampbeugel nodig.
Deze eventueel voor de look wat smaller maken verder geen aanpassing nodig?

Bedankt weer voor alle reacties

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 25 jun, 2007 12:23

Zo zou ik het doen ja. Maar kijk eens in het bekende ribbelkap topic, daar staan foto's genoeg. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2141
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 25 jun, 2007 12:33

Had al ff gekeken zag zo snel alleen fotos met kap dicht ga nu ff beter kijken.

Plaats reactie