Pagina 1 van 1
koplampbeugel oudmodel hoe te herkennen
Geplaatst: za 23 jun, 2007 08:51
door Erikjan
Wie kan mij vertellen hoe ik een oudmodel koplampbeugel herken. Zit er veel verschil in de oude en de nieuwe?
Geplaatst: za 23 jun, 2007 09:33
door Steffan
de oude is smaller toch?
Geplaatst: za 23 jun, 2007 10:27
door Erikjan
Ok ik dacht dat de uitsparing in de ribbelkap ook verder naar voren zat. Ik vraag dit om dat ik de kap momenteel niet heb en wil controleren of ik de goed koplampsteun heb.
Geplaatst: za 23 jun, 2007 10:44
door Steffan
als ik naar je foto's kijk van de ribbelkap, en de plaats van het gat vergelijk met die bij mijn eend, zie ik niet direct verschil
maarja, niet erg exacte methode
iemand hier op het forum weet het vast wel!
Geplaatst: za 23 jun, 2007 11:38
door koos
Oude koplampsteunen zijn recht en iets smaller dan de nieuwe. Ik denk dat je je bobine ergens anders moet hangen als je een ribbelkap monteert op een nieuwe eend.
Geplaatst: zo 24 jun, 2007 12:33
door stef1987
Je hebt inderdaat brede steunen en "smalle" steunen. Bij het smalle model zitten de koplampen er dicht bij de motorkap.
Als je een ribbelkap wilt monteren dan moet je een rechte hebben, de bobine zit er in dit geval helemaal voorop de beugel.
Geplaatst: zo 24 jun, 2007 17:51
door Punky
Om welke steunen gaat het eigenlijk.
Naar mijn weten zijn er 3. Tenminste die heb ik in de garage staan.
Die van de ribbel. Is recht en de lampen zitten dicht bij elkaar. Bobine zit bij een ribbelkapeend op deze steun. Deze steun kan niet in combinatie met een modern blok, omdat deze groter van formaat is. Je moet dan een steun ombouwen. Zie het ribbelkaptopic.
Dan heb je nog die van de moderne eenden. Hierin is ook een smalle en later kwam een bredere ivm de vierkante koplampen. Ronde koplampen kwamen vervolgens ook op de brede ivm kostenbesparing van de productie.
In de schuur heb ik 2 moderne liggen. Van een zijn de staande poten van ronde pijp en bij de andere van een gevormd stuk plaatstaal. Deze laatste lijkt me het modernste. Beide hebben een bocht in de horizontale pijp ivm koeltunnel en plaatsing bobine.
Geplaatst: zo 24 jun, 2007 17:52
door Punky
stef1987 schreef:Als je een ribbelkap wilt monteren dan moet je een rechte hebben, de bobine zit er in dit geval helemaal voorop de beugel.
Dit klopt dus niet. zie ribbelkaptopic.

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 18:38
door stef1987
Punky schreef:stef1987 schreef:Als je een ribbelkap wilt monteren dan moet je een rechte hebben, de bobine zit er in dit geval helemaal voorop de beugel.
Dit klopt dus niet. zie ribbelkaptopic.

Sorry ik had geen rekening gehouden met het groter blok....mijn fout
Geplaatst: ma 25 jun, 2007 11:46
door Erikjan
Ok, dus als ik het goed begrijp uit het verhaal van punky heb ik voor mijn 86er eend met ribbelkap een moderne koplampbeugel nodig.
Deze eventueel voor de look wat smaller maken verder geen aanpassing nodig?
Bedankt weer voor alle reacties
Geplaatst: ma 25 jun, 2007 12:23
door Punky
Zo zou ik het doen ja. Maar kijk eens in het bekende ribbelkap topic, daar staan foto's genoeg.

Geplaatst: ma 25 jun, 2007 12:33
door Erikjan
Had al ff gekeken zag zo snel alleen fotos met kap dicht ga nu ff beter kijken.