verschil enkeltraps en tweetraps qua inbouwen
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
verschil enkeltraps en tweetraps qua inbouwen
Gewoon een vraag uit interesse:
Ik heb eens gehoord dat het inbouwen van een blok met een enkeltraps carb. niet zo 123 gaat als de eend een blok had met een tweetraps carb.
Welke aanpassingen moeten er eigenlijk gebeuren om dit voor mekaar te krijgen?
En dan bedoel ik dus niet het spruitstuk met carb (tweetraps) overzetten op het blokje wat een enkeltraps carb had.
Ik heb eens gehoord dat het inbouwen van een blok met een enkeltraps carb. niet zo 123 gaat als de eend een blok had met een tweetraps carb.
Welke aanpassingen moeten er eigenlijk gebeuren om dit voor mekaar te krijgen?
En dan bedoel ik dus niet het spruitstuk met carb (tweetraps) overzetten op het blokje wat een enkeltraps carb had.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
Ik heb een enkeltraps met gasplank ... wat het verschil is met een dubbeltraps is inderdaad het optrekken.
Bij een dubbeltraps opent zich bij een beetje doortrappen een tweede kamer en dat geeft net iets meer power (meer geluid dan voortstuwing volgens mij).
Bij een enkeltraps heb je dat moment niet.
Bij ombouwen heb je volgens mij wel een ander spruitstuk nodig,
Bij een dubbeltraps opent zich bij een beetje doortrappen een tweede kamer en dat geeft net iets meer power (meer geluid dan voortstuwing volgens mij).
Bij een enkeltraps heb je dat moment niet.
Bij ombouwen heb je volgens mij wel een ander spruitstuk nodig,
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
-
- Gebruiker
Nou ja, stangenstelsel.... bij de combinatie staand pedaal - enkeltraps carberateur zit er maar 1lange stang tussen. De combinatie dubbeltraps - staand pedaal is ingewikkelder, daar moet eerst nog een soort (zeldzaam) omkeermechanisme worden gemonteerd.Punky schreef:Spruitsstuk is inderdaad anders. Waar het mij omging si om de aanpassingen, maar dat is dus die gasplank met stangenstelsel ipv een hangend pedaal met een kabel.
-
- Moderator
Voor Dolfs vraag wordt het dus andersom: een (zeldzaam?) omkeermechanisme duw-trek van enkeltraps carb naar hangend pedaal.
Komt jouw vraag puur uit interesse Dolf, of heb je weer tijd over?

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ben de schuur aan het opruimen en kom zooi tegen waarvan ik me afvraag of iemand anders daar niet meer aan heeft dan ik.the Nosepicker schreef:Voor Dolfs vraag wordt het dus andersom: een (zeldzaam?) omkeermechanisme duw-trek van enkeltraps carb naar hangend pedaal.

en gewoon interesse.
PuNk RoCK LosEr