Carburator probleem na lange stilstand

Plaats reactie
Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Carburator probleem na lange stilstand

Bericht door citrobe » vr 6 jul, 2007 16:48

Ik heb hier een 2pk van 1982 die de laatste 10 jaar niet meer heeft gereden.
Bij het weer in dienst wil stellen merk ik dat ie enkel goed rijdt op de eerste trap van de carburator. Zodra de tweede trap wordt geopend gaat hij horten en stoten en trekt niet verder op. Is iemand vertrouwd met dat probleem, en hoe wordt het opgelost? Ik heb al de carburator met perslucht schoongeblazen, maar er is geen verbetering.

bedankt allemaal, ik laat jullie weten wanneer de operatie is geslaagd.
Laatst gewijzigd door citrobe op ma 9 jul, 2007 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 6 jul, 2007 16:59

Ik heb al de carburator met perslucht schoongeblazen
Heb je ook de vlotterkamer schoon gemaakt en de sproeier voor de tweede trap? Dat is het eerste waar ik zo aan denk.

Groetjes en succes, Bart

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 6 jul, 2007 17:39

Dat na 10jaar de puntjes ook niet netjes meer zijn zou ik maar goed rekening mee houden

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 6 jul, 2007 18:07

yep en natuurlijk de acceleratiepomp.

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » vr 6 jul, 2007 18:37

ik zou de sproeiers eerst nog even nalopen
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 6 jul, 2007 20:09

Perslucht alleen zal niet voldoende zijn, waarschijnlijk zit er een aan gekoekt laagje in de sproeiers.
Ik heb al eens goede resultaten gehad met de toepassing van een tandenstoker.
Een tandenstoker is veel zachter dan het messing van de sproeier maar steviger dan het benzine residu.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 7 jul, 2007 11:03

benzinefiltertje misschien ook vervangen? deze willen ook nog wel eens vuil zijn en te weinig doorlaten ondanks dat ze er niet erg vervuild uitzien (de doorzichtige plastik dingen dan)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 7 jul, 2007 11:33

Als een auto 10 jaar niet heeft gereden is een uitgebreide grote beurt sowieso geen overbodige luxe...

Groetjes, Bart

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » za 7 jul, 2007 20:29

als de sproeiers zo verstopt zitten zijn er ook speciale handboortjes voor de sproeiers, je kunt er natuurlijk ook een paar nieuwe inzetten
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » za 7 jul, 2007 22:16

gewoon de carberateur in de ultra sone gooien geheel gedemonteert.
1 uurtje wachten en is van binnen en buiten brand schoon.. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Bericht door citrobe » zo 8 jul, 2007 15:58

THE SPITFIRE schreef:gewoon de carberateur in de ultra sone gooien geheel gedemonteert.
1 uurtje wachten en is van binnen en buiten brand schoon.. :lol:

Dat idee lijkt mij wel wat, maar waar vind ik zo iets? Ik woon in Belgie.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 8 jul, 2007 16:18

Tattoo shops en brillendokters, maar handiger is als je toevallig iemand kent die zo'n apparaat heeft. Andere optie is shuma carbreiniger of zelf doen met schoonmaak azijn, let wel op bij schoonmaakazijn aluminium delen niet langer dan 15 minuten er in laten liggen en daarna heeeeeeeeeeeeel goed afspoelen.

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » zo 8 jul, 2007 16:23

ga maar is een watersport zaakje langs.
revisie bedrijven of garages voor classiekers.. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » ma 9 jul, 2007 13:05

wieltje1 schreef:als de sproeiers zo verstopt zitten zijn er ook speciale handboortjes voor de sproeiers, je kunt er natuurlijk ook een paar nieuwe inzetten
Als je met de hand gaat boren kun je er zeker een paar nieuwe inzetten!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 9 jul, 2007 16:02

Behalve handruimertjes bestaan er ook calibermaatjes waarmee je elke
sproeier kan meten of hij ook werkelijk de ingeslagen maat heeft.

Plaats reactie