Carburator probleem na lange stilstand
Carburator probleem na lange stilstand
Ik heb hier een 2pk van 1982 die de laatste 10 jaar niet meer heeft gereden.
Bij het weer in dienst wil stellen merk ik dat ie enkel goed rijdt op de eerste trap van de carburator. Zodra de tweede trap wordt geopend gaat hij horten en stoten en trekt niet verder op. Is iemand vertrouwd met dat probleem, en hoe wordt het opgelost? Ik heb al de carburator met perslucht schoongeblazen, maar er is geen verbetering.
bedankt allemaal, ik laat jullie weten wanneer de operatie is geslaagd.
Bij het weer in dienst wil stellen merk ik dat ie enkel goed rijdt op de eerste trap van de carburator. Zodra de tweede trap wordt geopend gaat hij horten en stoten en trekt niet verder op. Is iemand vertrouwd met dat probleem, en hoe wordt het opgelost? Ik heb al de carburator met perslucht schoongeblazen, maar er is geen verbetering.
bedankt allemaal, ik laat jullie weten wanneer de operatie is geslaagd.
Laatst gewijzigd door citrobe op ma 9 jul, 2007 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Perslucht alleen zal niet voldoende zijn, waarschijnlijk zit er een aan gekoekt laagje in de sproeiers.
Ik heb al eens goede resultaten gehad met de toepassing van een tandenstoker.
Een tandenstoker is veel zachter dan het messing van de sproeier maar steviger dan het benzine residu.
Ik heb al eens goede resultaten gehad met de toepassing van een tandenstoker.
Een tandenstoker is veel zachter dan het messing van de sproeier maar steviger dan het benzine residu.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
gewoon de carberateur in de ultra sone gooien geheel gedemonteert.
1 uurtje wachten en is van binnen en buiten brand schoon..
1 uurtje wachten en is van binnen en buiten brand schoon..

NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Tattoo shops en brillendokters, maar handiger is als je toevallig iemand kent die zo'n apparaat heeft. Andere optie is shuma carbreiniger of zelf doen met schoonmaak azijn, let wel op bij schoonmaakazijn aluminium delen niet langer dan 15 minuten er in laten liggen en daarna heeeeeeeeeeeeel goed afspoelen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ga maar is een watersport zaakje langs.
revisie bedrijven of garages voor classiekers..
revisie bedrijven of garages voor classiekers..

NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch