Pagina 1 van 1
Carburator probleem na lange stilstand
Geplaatst: vr 6 jul, 2007 16:48
door citrobe
Ik heb hier een 2pk van 1982 die de laatste 10 jaar niet meer heeft gereden.
Bij het weer in dienst wil stellen merk ik dat ie enkel goed rijdt op de eerste trap van de carburator. Zodra de tweede trap wordt geopend gaat hij horten en stoten en trekt niet verder op. Is iemand vertrouwd met dat probleem, en hoe wordt het opgelost? Ik heb al de carburator met perslucht schoongeblazen, maar er is geen verbetering.
bedankt allemaal, ik laat jullie weten wanneer de operatie is geslaagd.
Geplaatst: vr 6 jul, 2007 16:59
door Bartje
Ik heb al de carburator met perslucht schoongeblazen
Heb je ook de vlotterkamer schoon gemaakt en de sproeier voor de tweede trap? Dat is het eerste waar ik zo aan denk.
Groetjes en succes, Bart
Geplaatst: vr 6 jul, 2007 17:39
door Gerard2cv
Dat na 10jaar de puntjes ook niet netjes meer zijn zou ik maar goed rekening mee houden
Geplaatst: vr 6 jul, 2007 18:07
door backfire
yep en natuurlijk de acceleratiepomp.
Geplaatst: vr 6 jul, 2007 18:37
door wieltje1
ik zou de sproeiers eerst nog even nalopen
Geplaatst: vr 6 jul, 2007 20:09
door André Post
Perslucht alleen zal niet voldoende zijn, waarschijnlijk zit er een aan gekoekt laagje in de sproeiers.
Ik heb al eens goede resultaten gehad met de toepassing van een tandenstoker.
Een tandenstoker is veel zachter dan het messing van de sproeier maar steviger dan het benzine residu.
Geplaatst: za 7 jul, 2007 11:03
door bartje2212
benzinefiltertje misschien ook vervangen? deze willen ook nog wel eens vuil zijn en te weinig doorlaten ondanks dat ze er niet erg vervuild uitzien (de doorzichtige plastik dingen dan)
Geplaatst: za 7 jul, 2007 11:33
door Bartje
Als een auto 10 jaar niet heeft gereden is een uitgebreide grote beurt sowieso geen overbodige luxe...
Groetjes, Bart
Geplaatst: za 7 jul, 2007 20:29
door wieltje1
als de sproeiers zo verstopt zitten zijn er ook speciale handboortjes voor de sproeiers, je kunt er natuurlijk ook een paar nieuwe inzetten
Geplaatst: za 7 jul, 2007 22:16
door THE SPITFIRE
gewoon de carberateur in de ultra sone gooien geheel gedemonteert.
1 uurtje wachten en is van binnen en buiten brand schoon..

Geplaatst: zo 8 jul, 2007 15:58
door citrobe
THE SPITFIRE schreef:gewoon de carberateur in de ultra sone gooien geheel gedemonteert.
1 uurtje wachten en is van binnen en buiten brand schoon..

Dat idee lijkt mij wel wat, maar waar vind ik zo iets? Ik woon in Belgie.
Geplaatst: zo 8 jul, 2007 16:18
door backfire
Tattoo shops en brillendokters, maar handiger is als je toevallig iemand kent die zo'n apparaat heeft. Andere optie is shuma carbreiniger of zelf doen met schoonmaak azijn, let wel op bij schoonmaakazijn aluminium delen niet langer dan 15 minuten er in laten liggen en daarna heeeeeeeeeeeeel goed afspoelen.
Geplaatst: zo 8 jul, 2007 16:23
door THE SPITFIRE
ga maar is een watersport zaakje langs.
revisie bedrijven of garages voor classiekers..

Geplaatst: ma 9 jul, 2007 13:05
door Jheronimus
wieltje1 schreef:als de sproeiers zo verstopt zitten zijn er ook speciale handboortjes voor de sproeiers, je kunt er natuurlijk ook een paar nieuwe inzetten
Als je met de hand gaat boren kun je er zeker een paar nieuwe inzetten!
Geplaatst: ma 9 jul, 2007 16:02
door Gerard2cv
Behalve handruimertjes bestaan er ook calibermaatjes waarmee je elke
sproeier kan meten of hij ook werkelijk de ingeslagen maat heeft.