bestaat een 1-dag verzekering ivm aankoopkeuring??
bestaat een 1-dag verzekering ivm aankoopkeuring??
Jawel!! Ik sta op het punt om een eend te gaan kopen, alleen wil ik voor de zekerheid de eend laten keuren aangezien ik er zelf (ondanks de aankooptips!) toch niet heel veel verstand van heb. Enige probleem is dat de eend nu uit de verzekering is omdat hij tussen 2 eigenaren "zwemt". Dan is het natuurlijk niet handig om er mee de weg op te gaan (verboden?) Het zou maar gaan om een afstand van ongeveer 10 km, maar toch? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd om bij onze huidige autoverzekering te laten gelden voor 1 dag, maar dat was (bij onze verzekering) niet mogelijk...
Wie kan me helpen?!
Groeten Janna
Wie kan me helpen?!
Groeten Janna
De huidige eigenaar moet het gewoon even regelen met zijn verzekering. De auto staat op zijn naam. Het is trouwens niet handig om van een niet geschorste auto de verzekering op te zeggen.
Is de huidige eigenaar niet bereid om de 2cv over die afstand te besturen?
Dan is het zijn risico.
Succes!
Jeroen
Is de huidige eigenaar niet bereid om de 2cv over die afstand te besturen?
Dan is het zijn risico.
Succes!
Jeroen
-
- Veelvuldig poster
op wiens naam staat die auto dan...? Zwemmen is zo vaag. er is duidelijk 1-iemand eigenaar en die is verplicht te verzekeren/auto op naam te hebben Bij schorsing kan de verzekering stop gezet worden. Beeindigen kan alleen door opsturen van een vrijwaringsbewijs normaal gesproken. Bij verkoop van de auto loopt een verzekering , zover ik weet, nog een 20 dagen door
Dus... aankloppen bij de eigenaar lijkt me
Dus... aankloppen bij de eigenaar lijkt me
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Dank voor de info! Het bleek inderdaad allemaal wat vaag... Eend is op dit moment geschorst, heeft dus geen verzekering en apk, dat zou na aankoop allemaal geregeld worden, maar de eend zou dan dus eerst op mijn naam komen te staan, waarna die apk gekeurd zou worden... Beetje risico dus.
Verder bleek er een ander chassis onder te zijn gekomen, maar niet helemaal volgens de procedure zoals ik bij de aankooptips heb gelezen! (zelf chassisnr inlassen etc etc). Ook was er gelast aan het chassis, dus alles bij elkaar leek het me handig om deze maar te laten staan!!
Ik zoek rustig verder naar een betrouwbaarder eend!
Verder bleek er een ander chassis onder te zijn gekomen, maar niet helemaal volgens de procedure zoals ik bij de aankooptips heb gelezen! (zelf chassisnr inlassen etc etc). Ook was er gelast aan het chassis, dus alles bij elkaar leek het me handig om deze maar te laten staan!!
Ik zoek rustig verder naar een betrouwbaarder eend!
-
- Veelvuldig poster
Weis besluit deze eend niet te kopen.
Maar om een antwoord te geven op de 1 dags verzekering.
Ik heb dit al vaker via mijn gewone autoverzekering (europeesche) geregeld.
Ze zetten dan voor een dag de verzekering van mijn Subaru op de 2cv.
Ik mag die dag niet in de Subaru rijden maar wel verzekerd in de 2cv.
Maar om een antwoord te geven op de 1 dags verzekering.
Ik heb dit al vaker via mijn gewone autoverzekering (europeesche) geregeld.
Ze zetten dan voor een dag de verzekering van mijn Subaru op de 2cv.
Ik mag die dag niet in de Subaru rijden maar wel verzekerd in de 2cv.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987