Mijn 18 pk motor is terug van herstel. De cilinders en cilinderkoppen zijn gedemonteerd en nagezien omdat 1 klep vastzat door het lange staan.
Het motortje start perfect en de wagen trekt op met de nodige pit..
Mijn probleem is nu dat na een warmlooptijd van een 10 minuten wanneer de olie dun en warm wordt de 2cv blauwe wolken uitlaatgas produceert, wat mijn echtgenotoe niet kan apprecieren.
De man die de motor gereviseerd heeft meent dat de blauwe rook komt omdat hij geen klepseals kon steken. Deze zijn voor een 18 pk motor in koper uitgevoerd en niet meer verkrijgbaar.
Is dit correct, en is er een oplossing mogelijk?
groet,
Daniel
Klepseals AZA 1964 18pk.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ik heb 2 verschillende koppen hier, 1 set met klepseals en 1 set zonder.
De set zonder kan voorzover ik weet ook geen seals hebben.
De andere gaan gewone klepseals op.
Het toeval wil dat ik een passend setje seals gekocht heb bij een partij onderdelen
dus of ze het zelfde zijn als een 6 motor weet ik niet.
Bij de EEEC zullen ze het vast wel weten.
De set zonder kan voorzover ik weet ook geen seals hebben.
De andere gaan gewone klepseals op.
Het toeval wil dat ik een passend setje seals gekocht heb bij een partij onderdelen
dus of ze het zelfde zijn als een 6 motor weet ik niet.
Bij de EEEC zullen ze het vast wel weten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ja want de klepstelen zijn allemaal van de A-type 7 en 7,5 mm.
Het is een stift die in de klepgeleider past en daarom een soort frees die precies de uitsparing maakt en de stift kan je qua diameter dus verwisselen.Dus je zet het gewoon in je boormachine.Misschien dat een
goede automatrialenzaak ze verkoopt of een oude dealer die het nog heeft
liggen
Het is een stift die in de klepgeleider past en daarom een soort frees die precies de uitsparing maakt en de stift kan je qua diameter dus verwisselen.Dus je zet het gewoon in je boormachine.Misschien dat een
goede automatrialenzaak ze verkoopt of een oude dealer die het nog heeft
liggen