Pagina 1 van 1

Klepseals AZA 1964 18pk.

Geplaatst: za 18 aug, 2007 20:16
door Tan Jel
Mijn 18 pk motor is terug van herstel. De cilinders en cilinderkoppen zijn gedemonteerd en nagezien omdat 1 klep vastzat door het lange staan.
Het motortje start perfect en de wagen trekt op met de nodige pit..

Mijn probleem is nu dat na een warmlooptijd van een 10 minuten wanneer de olie dun en warm wordt de 2cv blauwe wolken uitlaatgas produceert, wat mijn echtgenotoe niet kan apprecieren.

De man die de motor gereviseerd heeft meent dat de blauwe rook komt omdat hij geen klepseals kon steken. Deze zijn voor een 18 pk motor in koper uitgevoerd en niet meer verkrijgbaar.

Is dit correct, en is er een oplossing mogelijk?

groet,
Daniel

Geplaatst: za 18 aug, 2007 20:35
door André Post
Ik heb 2 verschillende koppen hier, 1 set met klepseals en 1 set zonder.
De set zonder kan voorzover ik weet ook geen seals hebben.
De andere gaan gewone klepseals op.
Het toeval wil dat ik een passend setje seals gekocht heb bij een partij onderdelen
dus of ze het zelfde zijn als een 6 motor weet ik niet.
Bij de EEEC zullen ze het vast wel weten.

Geplaatst: wo 22 aug, 2007 10:04
door Gerard2cv
De modellen waar nog geen klepseals opzaten moet met special gereedschap de geleiders ruimte gemaakt worden voor de seals

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 16:20
door Tan Jel
Gerard,

Kunnen dan de gewone seals van de 602cc motor gebruikt worden?

Hoe ziet dit gereedschap om ruimte te maken eruit?

Daniel

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 16:58
door Gerard2cv
Ja want de klepstelen zijn allemaal van de A-type 7 en 7,5 mm.
Het is een stift die in de klepgeleider past en daarom een soort frees die precies de uitsparing maakt en de stift kan je qua diameter dus verwisselen.Dus je zet het gewoon in je boormachine.Misschien dat een
goede automatrialenzaak ze verkoopt of een oude dealer die het nog heeft
liggen

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 21:07
door Tan Jel
Gerard,
hartelijk dank

Daniel