Pagina 1 van 1
Benzine geur
Geplaatst: di 21 aug, 2007 17:09
door smurf
Hoi
Ik ben nieuw hier en heb al eens vlug via Zoeken geprobeert of er een oplossing bestaat voor mijn probleem maar kwam niets tegen.
Mijn vraag is, mijn 2pk ruikt overdreven naar benzine. Ik hoef er zelf niet mee te rijden, even starten en de geur is er al.
Waaraan zou dit kunnen liggen?
Mvg Denis
Geplaatst: di 21 aug, 2007 17:28
door André Post
Benzine slang gescheurd, vlotter nivo te hoog waardoor de carburateur overloopt.
Vooral de slangen waarmee de benzine pomp is aangesloten goed nakijken.
Geplaatst: di 21 aug, 2007 17:29
door smurf
Oke Ik zal es kijken...
Over die vlotter?..Kan ik eventueel ergens een schema vinden en een werkwijze van hoe ik dit kan aanpassen?..Of kan ik beter eens naar een garage gaan en dat laten doen?
mvg
Geplaatst: di 21 aug, 2007 17:48
door kwakkieftd
Geplaatst: di 21 aug, 2007 17:48
door 2cv Michel
Smurf
Kijk eens op deze site.
Daar kan je de vraagbaak afhalen (pdf) waar alle afstelgegevens in staan
http://users.telenet.be/plattinnekes-meeting/index.htm
Groeten
Michel
Geplaatst: di 21 aug, 2007 18:00
door smurf
amai...bedankt voor al die tips en info op zo'n korte tijd...
Geplaatst: wo 22 aug, 2007 11:17
door the Nosepicker
Leidingen en carb checken op lekaages, uitlaat gasdicht?
Geplaatst: wo 22 aug, 2007 13:09
door Flying Duckman
Doet hij het alleen als je start?
Want bij starten is er altijd wat extra brandstof wat gewoon uit een gaatje onderin de carburateur loopt.
Ga maar eens kijken zonder dat je motor loopt, druk het gas in en er loopt brandstof over je spruitstuk, is heel normaal, dit zou het misschien al kunnen zijn.
Probeer in ieder geval alle slangen te controleren of ze niet gescheurd zijn oid, dat kan ook al het probleem zijn.
Geplaatst: wo 22 aug, 2007 13:12
door dyane_maniac
smurf schreef:Oke Ik zal es kijken...
Over die vlotter?..Kan ik eventueel ergens een schema vinden en een werkwijze van hoe ik dit kan aanpassen?..mvg
brandstof leiding los, elleboogje naar luchtfilter los pielen en dan het deksel v/d carb eraf schroeven, op zn kop houden en met schuifmaat de afstand tussen midden v/d vlotter (zit een klein puntje) en het deksel meten (vanaf pakking) dit moet aan beide kanten 18mm +/- 1 mm zijn
douwe