Geluid bij gas terug...
Geluid bij gas terug...
Hallo,
Als ik met de 2cv rijd en haal me voet van het gas af, dan hoor je een soort (schrapend?) geluid, wel appart, is dit 2cv eigen of is er wat aan de hand? hij heb het ook wel eens als ik gewoon 40 rij met weinig gas zeg maar.
Groetjes Daan.
Als ik met de 2cv rijd en haal me voet van het gas af, dan hoor je een soort (schrapend?) geluid, wel appart, is dit 2cv eigen of is er wat aan de hand? hij heb het ook wel eens als ik gewoon 40 rij met weinig gas zeg maar.
Groetjes Daan.
Re: Geluid bij gas terug...
Hoor je het geluid ook met de motor uit?Daan88 schreef:Hallo,
Groetjes Daan.
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Moderator
Kan in je bak zitten, maar bij een eend zijn dit soort kwaaltjes vaak rammelend plaatwerk wat resoneert bij trilling van de motor bij bepaalde toerentallen. Even checken of alles vastzit (ook je kachelpotten aan de uitlaat).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Jaje bedoelt de motor uit doen tijdens het rijden?
Je moet het niet in het verkeer doen natuurlijk, maar op een stil weggetje.Als je dat doet (wat mij nogal link lijkt) denk je dan wel aan je stuurslot !!!
Stuurslot is wel een terechte tip, maar zolang je het sleuteltje niet uit je contactslot haalt gebeurd er niets toch?
Zonder motorgeluid kun je andere geluiden, niet aan de motor gerelateerd, beter localiseren/horen.
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Moderator
Is idd slim, ik lees net dat ie een paar jaar stil heeft gestaan. Er zit geen peilstokje in de bak (zijn wel in te bouwen)
Goed warm rijden en dan zonder je handen te verbranden de stop er onderuit draaien om olie te verversen.
Er gaat 0,9l in, als je hem vult is dat ongeveer zoveel als erin gaat voordat het uit de vulopening begint te lopen.
Goed warm rijden en dan zonder je handen te verbranden de stop er onderuit draaien om olie te verversen.
Er gaat 0,9l in, als je hem vult is dat ongeveer zoveel als erin gaat voordat het uit de vulopening begint te lopen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Het zou heel goed je drukgroeplager kunnen zijn. Als je de koppeling in trapt is het weg zeg je ? Vraag een "ervaren" eendrijder eens er naar te luisteren en leg hem de hier voorgestelde mogelijkheden voor.Daan88 schreef:dankje! dan ga ik dat van de week eens doen... gewone transmissie olie?
en heb net dat met de motor uitzetten geprobeerd, maar dan is het geluid dus weg, het is overgins ook weg als ik de koppeling in trap (en dus in toeren zakt)
Je bakolie vervangen als dat niet hoeft is een hoop werk voor niets ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: