Pagina 1 van 2
Geluid bij gas terug...
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 13:28
door Daan88
Hallo,
Als ik met de 2cv rijd en haal me voet van het gas af, dan hoor je een soort (schrapend?) geluid, wel appart, is dit 2cv eigen of is er wat aan de hand? hij heb het ook wel eens als ik gewoon 40 rij met weinig gas zeg maar.
Groetjes Daan.
Re: Geluid bij gas terug...
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 14:04
door tonic
Daan88 schreef:Hallo,
Als ik met de 2cv rijd en haal me voet van het gas af, dan hoor je een soort (schrapend?) geluid, wel appart, is dit 2cv eigen of is er wat aan de hand? hij heb het ook wel eens als ik gewoon 40 rij met weinig gas zeg maar.
Groetjes Daan.
Hoor je het geluid ook met de motor uit?
Jeroen
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 15:05
door Daan88
je bedoelt de motor uit doen tijdens het rijden?
nog niet geprobeerd eigenlijk!
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 16:04
door Jeroen-citroen
Als je dat doet (wat mij nogal link lijkt) denk je dan wel aan je stuurslot !!!
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 16:12
door the Nosepicker
Kan in je bak zitten, maar bij een eend zijn dit soort kwaaltjes vaak rammelend plaatwerk wat resoneert bij trilling van de motor bij bepaalde toerentallen. Even checken of alles vastzit (ook je kachelpotten aan de uitlaat).
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 18:02
door tonic
je bedoelt de motor uit doen tijdens het rijden?
Ja
Als je dat doet (wat mij nogal link lijkt) denk je dan wel aan je stuurslot !!!
Je moet het niet in het verkeer doen natuurlijk, maar op een stil weggetje.
Stuurslot is wel een terechte tip, maar zolang je het sleuteltje niet uit je contactslot haalt gebeurd er niets toch?
Zonder motorgeluid kun je andere geluiden, niet aan de motor gerelateerd, beter localiseren/horen.
Jeroen
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 19:03
door Jeroen-citroen
Ja idd nu je het zegt zou het stuurslot er niet in mogen vallen met de sleutel erin. Maar blijf voorzichtig en doe het ff op een stil terrein ofzo
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 19:27
door Daan88
bedankt voor de tips, dit ga ik eens doen binnenkort, al lijkt het wel met de motor/bak te maken te hebben (weet ik niet zeker natuurlijk)
misschien is het eens slim om de bakolie te verversen in ieder geval, is deze ook te pijlen?
of hoeveel moet er in?
Bvd

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 19:41
door the Nosepicker
Is idd slim, ik lees net dat ie een paar jaar stil heeft gestaan. Er zit geen peilstokje in de bak (zijn wel in te bouwen)
Goed warm rijden en dan zonder je handen te verbranden de stop er onderuit draaien om olie te verversen.
Er gaat 0,9l in, als je hem vult is dat ongeveer zoveel als erin gaat voordat het uit de vulopening begint te lopen.
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 20:51
door Daan88
dankje! dan ga ik dat van de week eens doen... gewone transmissie olie?
en heb net dat met de motor uitzetten geprobeerd, maar dan is het geluid dus weg, het is overgins ook weg als ik de koppeling in trap (en dus in toeren zakt)
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 23:56
door Evan
Opletten dat je de juiste bakolie hebt! als je de verkeerde neemt kan dat je oa je synchro's kosten!
Geplaatst: di 28 aug, 2007 13:54
door rusty
Evan schreef:Opletten dat je de juiste bakolie hebt! als je de verkeerde neemt kan dat je oa je synchro's kosten!
misschien handig om er meteen bij te zetten welke bakolie erin moet!

(ik weet het zo uit m'n hoofd ook niet

)
Geplaatst: di 28 aug, 2007 14:05
door Wim van den Bergh
Daan88 schreef:dankje! dan ga ik dat van de week eens doen... gewone transmissie olie?
en heb net dat met de motor uitzetten geprobeerd, maar dan is het geluid dus weg, het is overgins ook weg als ik de koppeling in trap (en dus in toeren zakt)
Het zou heel goed je drukgroeplager kunnen zijn. Als je de koppeling in trapt is het weg zeg je ? Vraag een "ervaren" eendrijder eens er naar te luisteren en leg hem de hier voorgestelde mogelijkheden voor.
Je bakolie vervangen als dat niet hoeft is een hoop werk voor niets ...
Geplaatst: di 28 aug, 2007 22:16
door geit
Wat de bakolie betreft kijk eens op alledag,dan vraagbaak en dan olie.Je vind echt alles hier.

Geplaatst: di 28 aug, 2007 22:53
door Michiel van G.
bekend geluid, ik heb het ook.
Het komt bij bij uit de rechter aandrijfas (homokineet bakzijde) deze heeft sinds de bakwissel van mijn dyane droog gestaan (wist ik niet) en die is gewoon versleten. Op het moment dat je op je motor afremt zul je het voornamelijk horen. Tijd voor controle dus.