remleiding geleiding

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

remleiding geleiding

Bericht door Hassie » wo 29 aug, 2007 19:12

Beste mensen,
Mijn nieuwe remleiding van achteren naar voren moet aan de voorkant omhoog naar de hoofdremcylinder. Het is een remleiding die niet die extra lengte aan de voorkant heeft. Het is dus woekeren met de ruimte naar de hoofdremcylinder. Mijn vraag is nu: Waar moet ik de leiding door de rand van het chassis omhoog steken? Zelf lijkt het mij het beste vlak naast de vooras en dan over de horizontale stuurarm omhoog. Is dit de juiste methode???
Bij voorbaat dank voor de reacties!
Vriendelijke groeten.

Hassie

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 29 aug, 2007 19:20

Er zit een gaatje in het chassis voor waar de leiding door heen moet, niet vergeten om er iets van schuimrubber om heen te doen.

http://home.tiscali.nl/backfire/album/D ... G0119.html

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » wo 29 aug, 2007 19:28

backfire schreef:Er zit een gaatje in het chassis voor waar de leiding door heen moet, niet vergeten om er iets van schuimrubber om heen te doen.

http://home.tiscali.nl/backfire/album/D ... G0119.html
Dank Backfire voor je snelle reactie! Maar....welk gaatje? Het gaatje vlak naast de vooras in de rand van het chassis, vlak naast de "uitstulping" aan de wielarm die de wielarm tegen houdt op de chassis rand?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 29 aug, 2007 23:42

Op de foto is het toch erg duidelijk te zien hoor.

Het half ronde gat in de vleugel van je chassis.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » do 30 aug, 2007 09:50

Dank Punky, ik had niet goed gekeken! Vooral ook omdat in mijn nieuwe chassis dit gat geheel rond is. De nieuwe remleiding is te kort om door het ronde/halfronde gat te halen. de enige, krappe mogelijkheid is nog de remleiding door het rechthoekige gat te halen, of iets daarvoor een nieuw gat in de vleugel te boren er vanuit gaande dat na montage van blok met versnellingsbak met "bekabeling" er niets in de weg zit dat de leiding zou kunnen beschadigen.
Vrgrt.
Hassie.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » do 30 aug, 2007 09:59

Nog tips???
Vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 30 aug, 2007 10:16

Als de leiding te kort is heb je waarschijnlijk het verkeerde type te pakken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » do 30 aug, 2007 10:22

Dag André,
Bij de aankoop werd mij gezegd dat de leiding iets korter zou zijn maar dat dit juist beter was omdat je dan die overbodige lus onder de motorkap niet zou hebben, vandaar. Dank voor je meedenken.
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 30 aug, 2007 11:20

Gewoon teruggaan met je leiding en een passende vragen. Bij het opbouwen van de Mehari had ik me iets vergist en de leiding een heel stuk te lang gemaakt. Dus ook gewoon een krul erin.

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » ma 3 sep, 2007 16:09

die extra overlengte is er niet voor niks, je leiding moet wel genoeg bewegings ruimte hebben ivm het schudden van het blok, en als jij zegt dat de leiding nu al te kort is zal ik hem toch maar om ruilen.
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 5 sep, 2007 23:04

En niet door het rechthoekige gat want dan past je spatbord rubber straks niet meer. Hij hoort door dat ronde gat als dat niet gaat klopt de leiding niet.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 28 sep, 2007 16:00

Inderdaad, gewoon een andere monteren. Dit is niets zo op deze manier.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 28 sep, 2007 17:28

zeker niet doen, citroën heeft het zo ontworpen en je mag aannemen dat ze dat met goede reden gedaan hebben. Die lus zit daar idd om trillingen op te vangen en welke eendenboer jou zoiets doms heeft aangeraden snapt dus kennelijk niet dat je ook nog met je auto wilt rijden :?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » vr 28 sep, 2007 19:04

ik ben benieuwd hoe het afgelopen is , ben je al terug geweest?
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Plaats reactie