Pagina 1 van 1
remleiding geleiding
Geplaatst: wo 29 aug, 2007 19:12
door Hassie
Beste mensen,
Mijn nieuwe remleiding van achteren naar voren moet aan de voorkant omhoog naar de hoofdremcylinder. Het is een remleiding die niet die extra lengte aan de voorkant heeft. Het is dus woekeren met de ruimte naar de hoofdremcylinder. Mijn vraag is nu: Waar moet ik de leiding door de rand van het chassis omhoog steken? Zelf lijkt het mij het beste vlak naast de vooras en dan over de horizontale stuurarm omhoog. Is dit de juiste methode???
Bij voorbaat dank voor de reacties!
Vriendelijke groeten.
Hassie
Geplaatst: wo 29 aug, 2007 19:20
door backfire
Er zit een gaatje in het chassis voor waar de leiding door heen moet, niet vergeten om er iets van schuimrubber om heen te doen.
http://home.tiscali.nl/backfire/album/D ... G0119.html
Geplaatst: wo 29 aug, 2007 19:28
door Hassie
Dank Backfire voor je snelle reactie! Maar....welk gaatje? Het gaatje vlak naast de vooras in de rand van het chassis, vlak naast de "uitstulping" aan de wielarm die de wielarm tegen houdt op de chassis rand?
Geplaatst: wo 29 aug, 2007 23:42
door Punky
Op de foto is het toch erg duidelijk te zien hoor.
Het half ronde gat in de vleugel van je chassis.
Geplaatst: do 30 aug, 2007 09:50
door Hassie
Dank Punky, ik had niet goed gekeken! Vooral ook omdat in mijn nieuwe chassis dit gat geheel rond is. De nieuwe remleiding is te kort om door het ronde/halfronde gat te halen. de enige, krappe mogelijkheid is nog de remleiding door het rechthoekige gat te halen, of iets daarvoor een nieuw gat in de vleugel te boren er vanuit gaande dat na montage van blok met versnellingsbak met "bekabeling" er niets in de weg zit dat de leiding zou kunnen beschadigen.
Geplaatst: do 30 aug, 2007 09:59
door Hassie
Nog tips???
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: do 30 aug, 2007 10:16
door André Post
Als de leiding te kort is heb je waarschijnlijk het verkeerde type te pakken.
Geplaatst: do 30 aug, 2007 10:22
door Hassie
Dag André,
Bij de aankoop werd mij gezegd dat de leiding iets korter zou zijn maar dat dit juist beter was omdat je dan die overbodige lus onder de motorkap niet zou hebben, vandaar. Dank voor je meedenken.
Hassie.
Geplaatst: do 30 aug, 2007 11:20
door jeroentje
Gewoon teruggaan met je leiding en een passende vragen. Bij het opbouwen van de Mehari had ik me iets vergist en de leiding een heel stuk te lang gemaakt. Dus ook gewoon een krul erin.
Geplaatst: ma 3 sep, 2007 16:09
door wieltje1
die extra overlengte is er niet voor niks, je leiding moet wel genoeg bewegings ruimte hebben ivm het schudden van het blok, en als jij zegt dat de leiding nu al te kort is zal ik hem toch maar om ruilen.
Geplaatst: wo 5 sep, 2007 23:04
door Erikjan
En niet door het rechthoekige gat want dan past je spatbord rubber straks niet meer. Hij hoort door dat ronde gat als dat niet gaat klopt de leiding niet.
Geplaatst: vr 28 sep, 2007 16:00
door TB
Inderdaad, gewoon een andere monteren. Dit is niets zo op deze manier.
Geplaatst: vr 28 sep, 2007 17:28
door thomaaas
zeker niet doen, citroën heeft het zo ontworpen en je mag aannemen dat ze dat met goede reden gedaan hebben. Die lus zit daar idd om trillingen op te vangen en welke eendenboer jou zoiets doms heeft aangeraden snapt dus kennelijk niet dat je ook nog met je auto wilt rijden
Geplaatst: vr 28 sep, 2007 19:04
door wieltje1
ik ben benieuwd hoe het afgelopen is , ben je al terug geweest?