Ik neem aan dat de zuigerveren aan vervanging toe zijn, met dit euvel, of zijn er nog andere oorzaken te bedenken? Zijn de zuigerveren makkelijk te vervangen?
Tot die tijd trek ik nog mooie blauwe rookgordijnen voor het stoplicht!

Groeten,
Rens
backfire schreef:vergeet niet dat als je de zuigerveren vervangt je de cilinder ook moet laten hohnen.
okay, duidelijk. maar ik heb altijd gehoord, dat je eenden cilinders nooit kan/mag honen, omdat er geen overmaat zuigers zijn en anders de ruimte tussen zuiger en cilinder te groot wordt. en de dhz hoon apparaten die ik gezien heb, los je een ovale cilinder ook niet mee op, dus dan moet je naar een prof. bedrijf en ik denk dat het dan goedkoper is een nieuwe set te monteren. ik heb laatst ergens en set gezien; motorpakkingset, zuigers, cilinders en veren voor 180ebackfire schreef:het hohnen is niet voor het zetten van de zuigerveren maar voor het olietransport douwe, bijkomende voordeel is dat de cilinder dan ook weer rond is. Je kunt in een niet gehohnde cilinder gerust nieuwe zuigerveren steken, maar dan slijten de zuigerveren in op een ovale cilinder. Je zult dan de eerste 1000 km ook olieverbruik hebben, maar ook een slechtere smering van de cilinder/zuigerwand.
Dus het hoeft niet, maar slim is het niet.
Dan ben ik weer benieuwd: waar?? Wat is doorgaans de prijs van een dergelijke vernieuwingsoperatie!??dyane_maniac schreef: ik heb laatst ergens en set gezien; motorpakkingset, zuigers, cilinders en veren voor 180e
jeugdig overmoed denk ik, GerardGerard Maas schreef:Ben ik nu achterlijk of niet? Er schijnt alleen maar rook te zijn bij stationair draaien en iedereen begint gelijk al over motorrevisie etc.
Normaal kijk je toch eerst naar wat de oorzaak is.En dan ga je eens kijken
wat het kost om het op te lossen
Oke, .... maar wat is dan wél een simpele oplossing?? Onderdruk meten, ... maar waarom en wat heb je er aan??leo top schreef:jeugdig overmoed denk ik, GerardGerard Maas schreef:Ben ik nu achterlijk of niet? Er schijnt alleen maar rook te zijn bij stationair draaien en iedereen begint gelijk al over motorrevisie etc.
Normaal kijk je toch eerst naar wat de oorzaak is.En dan ga je eens kijken
wat het kost om het op te lossen