heey
wie weet of het wijs is om een snelle nokkenas in me blok te zetten wil namelijk een revisiblok kopen en dan gelijk zoon ding der in laten zetten. hebben somige mensen al ervaring met zoon nokkenas. en zit er ook nog verschil in
greets dukw
snelle nokkenas
-
- Heavy user
Ik heb mijn blok (incl. aangepaste nokkenas) gekocht bij STP. Toegegeven, het blok is nog in aanbouw, maar de man die het blok bouwt heeft er vreselijk veel verstand van en ik heb er alle vertrouwen in. Wellicht is het ook iets voor jou.
Afblijven.
- André Post
- Heavy user
Een andere nokken as zal echt wel wat doen.
De basis is natuurlijk de doorstroming verbeteren, en dan zal een nokkenas met meer overlap en meer lichthoogte zeker schelen.
Een basis eende blok is afgestemd op een hoog koppel in het midden toeren gebied.
Als dat opschuift naar hoger toeren krijg je ook meer vermogen, maar wel bij hoger toeren.
Natuurlijk verlies je dan wel koppel in het lagere toeren gebied, en zal je vaker moeten schakelen.
Ook een aanpassing aan het luchtfilter lijkt me dan onvermijdelijk.
De basis is natuurlijk de doorstroming verbeteren, en dan zal een nokkenas met meer overlap en meer lichthoogte zeker schelen.
Een basis eende blok is afgestemd op een hoog koppel in het midden toeren gebied.
Als dat opschuift naar hoger toeren krijg je ook meer vermogen, maar wel bij hoger toeren.
Natuurlijk verlies je dan wel koppel in het lagere toeren gebied, en zal je vaker moeten schakelen.
Ook een aanpassing aan het luchtfilter lijkt me dan onvermijdelijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.