Ami 8
Ami 8
Ik ben aan het twijfelen.
De Seend staat in de garage in afwachting van nieuwe bodemplaten en dergelijke.
Eigenlijk zoek ik een RHD om dat dat gewoon veiliger is hier in Ierland.
Nu zag ik deze te koop staan in de UK:
http://www.2cvtv.com/forsale.htm#5638
plaatjes op:
http://www.2cvtv.com/forsale/forsalepics5638.html
500 Pond voor een RHD Ami 8. Niet gek, dacht ik zo.
Totdat ik om wat info vroeg aangaande de TLC die de ami nodig heeft. Ik kreeg vanmorgen dit in mijn box:
Heeft de ami een nieuw dak nodig? Lijkt me nou niet het meest aangename klusje om te doen.
Helaas had de lotto gisteren andere getallen in gedachten dan ik anders was ik hier voor gegaan:
http://www.usedcars.ie/usedcars/index.c ... rID=779881
De Seend staat in de garage in afwachting van nieuwe bodemplaten en dergelijke.
Eigenlijk zoek ik een RHD om dat dat gewoon veiliger is hier in Ierland.
Nu zag ik deze te koop staan in de UK:
http://www.2cvtv.com/forsale.htm#5638
plaatjes op:
http://www.2cvtv.com/forsale/forsalepics5638.html
500 Pond voor een RHD Ami 8. Niet gek, dacht ik zo.
Totdat ik om wat info vroeg aangaande de TLC die de ami nodig heeft. Ik kreeg vanmorgen dit in mijn box:
Heeft de ami een nieuw dak nodig? Lijkt me nou niet het meest aangename klusje om te doen.
Helaas had de lotto gisteren andere getallen in gedachten dan ik anders was ik hier voor gegaan:
http://www.usedcars.ie/usedcars/index.c ... rID=779881
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
Ik weet niet veel van Amis maar het dak zelf is volgens mij van kunststof wat op een metalen dakrand gemonteerd zit. Die dakrand is een typisch zwak punt bij een ami en ziet er ook bij deze auto niet bepaald netjes uit .
Voor meer informatie kun je misschien terecht op deze site http://www.amivereniging.nl/ en het bijbehorende forum.
Succes en groetjes, Bart
Voor meer informatie kun je misschien terecht op deze site http://www.amivereniging.nl/ en het bijbehorende forum.
Succes en groetjes, Bart
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Een Ami8-dak is metaal. Wat ik hier zie is niet zo netjes en zal vervangen moeten worden.
Geen leuke klus maar het kan. Jeroen Cats had ook het dak van zijn Service vervangen.
Als je 't mij vraagt kan je dan beter een harde Franse kopen (als je dan toch importeert) met een goed dak. Die dingen kosten niks in Frankrijk, er zijn er veel en niemand wil ze! Een rotte vloer is makkelijk te vervangen, zo'n dak wil je echt niet
Geen leuke klus maar het kan. Jeroen Cats had ook het dak van zijn Service vervangen.
Als je 't mij vraagt kan je dan beter een harde Franse kopen (als je dan toch importeert) met een goed dak. Die dingen kosten niks in Frankrijk, er zijn er veel en niemand wil ze! Een rotte vloer is makkelijk te vervangen, zo'n dak wil je echt niet
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
EDIT: zie net dat je in Ierland woont, niet zo handig om een Franse te kopen danYannick schreef:Een Ami8-dak is metaal. Wat ik hier zie is niet zo netjes en zal vervangen moeten worden.
Geen leuke klus maar het kan. Jeroen Cats had ook het dak van zijn Service vervangen.
Als je 't mij vraagt kan je dan beter een harde Franse kopen (als je dan toch importeert) met een goed dak. Die dingen kosten niks in Frankrijk, er zijn er veel en niemand wil ze! Een rotte vloer is makkelijk te vervangen, zo'n dak wil je echt niet
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Dat van het dak was ik al bang voor. Ik weet van Cats dat het een rot klus is om het dak te vervangen.
Mij gaat het vooral om de RHD. Ik wil dolgraag RHD rijden, of zoals een passagier het tegen me zij in een leuk tweebaans slingerweggetje met links een stijle helling (98%) en rechts een diep dal met de Liffey: "Ik heb het volste vertrouwen in je. Alleen niet in die Ierse automobilisten." Ik reed op dat moment steeds op de witte streep aan de linkerkant in bochten naar links en hij zag tegenliggers voordat ik die zag. En die zaten ver over de middenstreep heen.
Tegenligger zag mij niet omdat ik uiterst links hield en ik zag hem niet omdat ik links achter m'n stuur zit.
So RHD it must be. Maar dan wel leuk. Mijn keuze is op dit moment beperkt tot:
- Een DS, CX (eindelijk een goede in ierland te koop) of een Xantia. Eventueel een ZX coupe.
Verder staat op dat lijstje:
- Nissan Firago (al jaren rond de 10.000)
- Land rover series III (nauwelijks te krijgen)
- Land rover series III 90-wheelbase (nog minder te krijgen)
- Toyota Land Cruiser BJ90 (rond 1980, nog zeldzamer)
- MG GTB (maar dan wel chromen bumpers)
- Rover 3500 SD-1. Absoluut niet verstandig. In geen enkel opzicht. Maar zooooo mooi!!!!!
- Saab 96 (Weet er twee)
Mijn, zo'n beetje, enige resource voor onderdelen en reperaties is een kleine onafhankelijke garage. Wel citroen specialist! eerste keer dat ik er kwam vertelde hij me dat hij eens eind jaren '90 een set 125er Michelins had gekocht vanwege een 2cv-race ergens rond Dublin. Maar toen niet verkocht en uiteindelijk weggegeven. Ik was slechts 6 maanden te laat. Toendertijd deden 125er Michelins rond de 125 euro....
Op mijn vraag voor een bestelling nooit meer iets gehoord. (bijna 3 jaar geleden)
Later nog es terug gekomen vanwege een kapotte gaskabel. Een uur bezig geweest om van een GS-gaskabel een 2cv-gaskabel te maken.
Kosten: 25 euro voor de gaskabel (I kid you not, there's no GS left in Ireland)
en 50 euro arbeidsloon. Goed, hij, een collega en ik zijn met z'n drieën bezig geweest, maar toch. Zonder mij hadden ze er langer over gedaan...
Ze zijn echter de enige garage in Ierland waar ik een beetje vertrouwen in heb qua 2cv. Er schijnt een dealer te zijn die oude DS-en doet en tractions. (horen zeggen) Maar nooit geweest.
(Een traction rijder in Dublin stuurde me een verzoek om 2 Cats-stickers en er staan momenteel twee LHD DS-en te koop in Ierland dus ze bestaan inderdaad.)
Voor m'n gaskabel toendertijd eens met een locale Citroen dealer gebeld. Maar die begon aan me te twijfelen toen ik het chassis nummer voorlas: "there should be letters in your vin."
- "No it's a 19-SEVENTY-2 2cv. Letters where not present in any Citroen VIN at that time"
"No, there should be letters. else the system can't exept it" Was zijn antwoord.
Ik geloof dat ik nog een opmerking in de richting van "learn your old Citroens" of zoiets had gemeld, maar in ieder geval opgehangen.
Volgende dag nog wel een bericht van die garage in mijn e-mail. Dat ze me toch wel konden helpen. Helaas. Het was al gefixt.
Voor onderdelen ben ik of van Ecas in de UK of van NL afhankelijk. Ecas is goedkoper aangezien de porto kosten een stuk lager zijn. Zelfs al zou ik bij Hans T. met eendmeel korting bestellen.
Die Ami gaat het dus niet worden.
Geen zin in een hele leuke citroen maar geen kans op onderdelen dan ongezien en via hoge porto kosten binnen krijgen.
Wat betreft die CX. Is leuk, maar GTI-bandjes doen heel erg duur. enige CX- GTI bandenfabrikant is Michelin. In hun old-timer collection......
Verder is die wel heel netjes. Bijna alle zwakke punten zijn aangepakt (mis het uitlaat-systeem). Maar mij net iets te duur. Verzekering doet hier bijna 2x het nederlandse gemiddelde. Zeker in Dublin. Oldtimer verzekering is ook niet te krijgen. Alleen als je dat als tweede auto doet. En dan nog zijn er veel horror verhalen bekend. (1960er Merc 280 SL, of zo, met nieuwe deur vanwege aanrijding. Deed ineens 500 euro meer in verzekering vanwege een "Nieuw onderdeel" Eigenaar is een jaar bezig geweest om het recht te trekken.) Mijn enige quote (3 jaar geleden, was ik nog onder de 30 en vrijgezel, in een huurwoning (kamers) schijnt een heeeeeeeele gevaarlijke groep te zijn!!) was 5000 euro voor mijn eend. Ik heb ze daadwerkelijk uitgelachen en daarna opgehangen.
Enige lichtpuntje: Mijn huisgenoot heeft alle mogelijkheden tot lassen en repareren. Eventueel met wat overdak ruimte bij zijn ouders. Echter dik 2 uur van Dublin vandaan. (met de bus).
Mij gaat het vooral om de RHD. Ik wil dolgraag RHD rijden, of zoals een passagier het tegen me zij in een leuk tweebaans slingerweggetje met links een stijle helling (98%) en rechts een diep dal met de Liffey: "Ik heb het volste vertrouwen in je. Alleen niet in die Ierse automobilisten." Ik reed op dat moment steeds op de witte streep aan de linkerkant in bochten naar links en hij zag tegenliggers voordat ik die zag. En die zaten ver over de middenstreep heen.
Tegenligger zag mij niet omdat ik uiterst links hield en ik zag hem niet omdat ik links achter m'n stuur zit.
So RHD it must be. Maar dan wel leuk. Mijn keuze is op dit moment beperkt tot:
- Een DS, CX (eindelijk een goede in ierland te koop) of een Xantia. Eventueel een ZX coupe.
Verder staat op dat lijstje:
- Nissan Firago (al jaren rond de 10.000)
- Land rover series III (nauwelijks te krijgen)
- Land rover series III 90-wheelbase (nog minder te krijgen)
- Toyota Land Cruiser BJ90 (rond 1980, nog zeldzamer)
- MG GTB (maar dan wel chromen bumpers)
- Rover 3500 SD-1. Absoluut niet verstandig. In geen enkel opzicht. Maar zooooo mooi!!!!!
- Saab 96 (Weet er twee)
Mijn, zo'n beetje, enige resource voor onderdelen en reperaties is een kleine onafhankelijke garage. Wel citroen specialist! eerste keer dat ik er kwam vertelde hij me dat hij eens eind jaren '90 een set 125er Michelins had gekocht vanwege een 2cv-race ergens rond Dublin. Maar toen niet verkocht en uiteindelijk weggegeven. Ik was slechts 6 maanden te laat. Toendertijd deden 125er Michelins rond de 125 euro....
Op mijn vraag voor een bestelling nooit meer iets gehoord. (bijna 3 jaar geleden)
Later nog es terug gekomen vanwege een kapotte gaskabel. Een uur bezig geweest om van een GS-gaskabel een 2cv-gaskabel te maken.
Kosten: 25 euro voor de gaskabel (I kid you not, there's no GS left in Ireland)
en 50 euro arbeidsloon. Goed, hij, een collega en ik zijn met z'n drieën bezig geweest, maar toch. Zonder mij hadden ze er langer over gedaan...
Ze zijn echter de enige garage in Ierland waar ik een beetje vertrouwen in heb qua 2cv. Er schijnt een dealer te zijn die oude DS-en doet en tractions. (horen zeggen) Maar nooit geweest.
(Een traction rijder in Dublin stuurde me een verzoek om 2 Cats-stickers en er staan momenteel twee LHD DS-en te koop in Ierland dus ze bestaan inderdaad.)
Voor m'n gaskabel toendertijd eens met een locale Citroen dealer gebeld. Maar die begon aan me te twijfelen toen ik het chassis nummer voorlas: "there should be letters in your vin."
- "No it's a 19-SEVENTY-2 2cv. Letters where not present in any Citroen VIN at that time"
"No, there should be letters. else the system can't exept it" Was zijn antwoord.
Ik geloof dat ik nog een opmerking in de richting van "learn your old Citroens" of zoiets had gemeld, maar in ieder geval opgehangen.
Volgende dag nog wel een bericht van die garage in mijn e-mail. Dat ze me toch wel konden helpen. Helaas. Het was al gefixt.
Voor onderdelen ben ik of van Ecas in de UK of van NL afhankelijk. Ecas is goedkoper aangezien de porto kosten een stuk lager zijn. Zelfs al zou ik bij Hans T. met eendmeel korting bestellen.
Die Ami gaat het dus niet worden.
Geen zin in een hele leuke citroen maar geen kans op onderdelen dan ongezien en via hoge porto kosten binnen krijgen.
Wat betreft die CX. Is leuk, maar GTI-bandjes doen heel erg duur. enige CX- GTI bandenfabrikant is Michelin. In hun old-timer collection......
Verder is die wel heel netjes. Bijna alle zwakke punten zijn aangepakt (mis het uitlaat-systeem). Maar mij net iets te duur. Verzekering doet hier bijna 2x het nederlandse gemiddelde. Zeker in Dublin. Oldtimer verzekering is ook niet te krijgen. Alleen als je dat als tweede auto doet. En dan nog zijn er veel horror verhalen bekend. (1960er Merc 280 SL, of zo, met nieuwe deur vanwege aanrijding. Deed ineens 500 euro meer in verzekering vanwege een "Nieuw onderdeel" Eigenaar is een jaar bezig geweest om het recht te trekken.) Mijn enige quote (3 jaar geleden, was ik nog onder de 30 en vrijgezel, in een huurwoning (kamers) schijnt een heeeeeeeele gevaarlijke groep te zijn!!) was 5000 euro voor mijn eend. Ik heb ze daadwerkelijk uitgelachen en daarna opgehangen.
Enige lichtpuntje: Mijn huisgenoot heeft alle mogelijkheden tot lassen en repareren. Eventueel met wat overdak ruimte bij zijn ouders. Echter dik 2 uur van Dublin vandaan. (met de bus).
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
Tjeez, mijn nederlands gaat achteruit..
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
Heb gisteren een bericht naar de verkoper gestuurd en gezegd dat ik alleen belangstelling heb als hij hem niet verkoopt. Zou toch zonde zijn als hij voor onderdelen gebruikt gaat worden. Maar eventuele tips of suggesties zijn altijd nog welkom.
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen