En dan vergeet 'k geweldig nog!
Een paar weken terug kreeg 'k telefoon van een vriend die een geit wist staan die vrij dringend 'uit de weg' moest. Dat klonk als een koopje, dus toch maar eens gaan kijken...
Het bleek een blauwe (Bleu Céleste) 2cv6 in dakaruitvoering, overschilderd in fel geel (niet origineel) om als blinkend trouwgeschenk te dienen.
De vorige eigenaar (die hem van de trouwers kocht) gebruikte hem slechts zelden, maar stalde hem wel altijd binnen. Dat dat weinig uithaalt als het kwaad al is geschied is duidelijk, het chassis is klaar voor 't schroot. De koets daarentegen, die kan er nog wel enkele jaren tegen.
Nu komt het heerlijke. Ik had eigenlijk geen directe koopplannen, maar smeet toch maar even een visje. Ik hoopte dat ie het op €200à300 zou houden en viel dus toch wel bijna achterover toen ie me vrolijk vertelde dat ik hem mocht hebben...

Ondertussen heb ik sleutelruimte gevonden en een tweedehands chassis op de kop getikt. Dat chassis moet er dus zo snel mogelijk onder en het gele gevaar terug de weg op. M'n zwartje kan 'k dan mooi binnen houden deze winter!
Hieronder een aantal foto's:

Vive le roi!

Groeten, Wiebe