Ik heb op basis van de maten uit de vraagbaak een afstelpen voor de ontsteking gemaakt , maar hij lijkt te kort te zijn. (Ik probeer hem in een Acadiane motor te plaatsen. Je hebt daar sowieso niet veel ruimte tussen carburateur en luchtfilter)
Als ik hem onder het spruitstuk steek komt hij in het gaatje, maar lang niet in het vliegwiel. Hij blijft steken tegen het spruitstuk en kan dus niet dieper.
De vraag is dus: Wat zijn de juiste maten?
Maten afstelpen ontsteking
-
- Gebruiker
Re: Maten afstelpen ontsteking
Ealse schreef:Ik heb op basis van de maten uit de vraagbaak een afstelpen voor de ontsteking gemaakt , maar hij lijkt te kort te zijn. (Ik probeer hem in een Acadiane motor te plaatsen. Je hebt daar sowieso niet veel ruimte tussen carburateur en luchtfilter)
Als ik hem onder het spruitstuk steek komt hij in het gaatje, maar lang niet in het vliegwiel. Hij blijft steken tegen het spruitstuk en kan dus niet dieper.
De vraag is dus: Wat zijn de juiste maten?
Ik gebruik altijd een boortje 7 mm, past prima en je kunt er ook nog mee boren

-
- Heavy user
ik gebruik zelf een stuk m6 (?) schroefdraad. dit is makkelijk te buigen en doordat het lang is, frot je m r vrij makkelijk ik. je hebt met m6/m5 ook een iets speling als ie op tijd staat, waardoor het naar mijn mening makkelijker stellen is (het testlampje moet aan/uit gaan in de speling die de tijdpen heeft)
ik raad je wel aan om te kijken ofje niet van iemand een strobos kan lenen. dit is echt ideaal om de ontsteking echt super af te stellen. gewoon eerst "grof" op tijd zetten, streepje verf op vliegwiel en erboven, motor starten en met strobos de puntjes of 123 fine tunen. het fine tunen doe ik door het huisje redelijk strak vast te zetten en dan met een dunne schroevendraaier tussen de bout en het "ovale" gat v/h huisje met een wrikkende beweging het huisje iets te verdraaien indien nodig.
douwe
ik raad je wel aan om te kijken ofje niet van iemand een strobos kan lenen. dit is echt ideaal om de ontsteking echt super af te stellen. gewoon eerst "grof" op tijd zetten, streepje verf op vliegwiel en erboven, motor starten en met strobos de puntjes of 123 fine tunen. het fine tunen doe ik door het huisje redelijk strak vast te zetten en dan met een dunne schroevendraaier tussen de bout en het "ovale" gat v/h huisje met een wrikkende beweging het huisje iets te verdraaien indien nodig.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction