Maten afstelpen ontsteking

Plaats reactie
Ealse
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 12 mar, 2003 23:01
Locatie: Almere

Maten afstelpen ontsteking

Bericht door Ealse » di 9 okt, 2007 20:53

Ik heb op basis van de maten uit de vraagbaak een afstelpen voor de ontsteking gemaakt , maar hij lijkt te kort te zijn. (Ik probeer hem in een Acadiane motor te plaatsen. Je hebt daar sowieso niet veel ruimte tussen carburateur en luchtfilter)

Als ik hem onder het spruitstuk steek komt hij in het gaatje, maar lang niet in het vliegwiel. Hij blijft steken tegen het spruitstuk en kan dus niet dieper.

De vraag is dus: Wat zijn de juiste maten?

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Re: Maten afstelpen ontsteking

Bericht door willem dijkstra » di 9 okt, 2007 22:17

Ealse schreef:Ik heb op basis van de maten uit de vraagbaak een afstelpen voor de ontsteking gemaakt , maar hij lijkt te kort te zijn. (Ik probeer hem in een Acadiane motor te plaatsen. Je hebt daar sowieso niet veel ruimte tussen carburateur en luchtfilter)

Als ik hem onder het spruitstuk steek komt hij in het gaatje, maar lang niet in het vliegwiel. Hij blijft steken tegen het spruitstuk en kan dus niet dieper.

De vraag is dus: Wat zijn de juiste maten?

Ik gebruik altijd een boortje 7 mm, past prima en je kunt er ook nog mee boren :wink:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 9 okt, 2007 23:47

Je zult wel moeten boren het gat namelijk6 mm. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 9 okt, 2007 23:51

Maar zonder gekheid, een gewone rechte pen of boor voldoet prima. Het is inderdaad lastig maar het gaat wel. Opletten dat je hem eruit haalt voor je start. Anders heb je een scheve of gebroken pen.
diverse Citroens, wat anders.

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » wo 10 okt, 2007 17:46

wij gebruiken gewoon een ouwe achterklep steun met een beetje slijp en buigwerk heb je een mooi penetje hoor.

greets dukw

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 10 okt, 2007 18:41

ik gebruik zelf een stuk m6 (?) schroefdraad. dit is makkelijk te buigen en doordat het lang is, frot je m r vrij makkelijk ik. je hebt met m6/m5 ook een iets speling als ie op tijd staat, waardoor het naar mijn mening makkelijker stellen is (het testlampje moet aan/uit gaan in de speling die de tijdpen heeft)

ik raad je wel aan om te kijken ofje niet van iemand een strobos kan lenen. dit is echt ideaal om de ontsteking echt super af te stellen. gewoon eerst "grof" op tijd zetten, streepje verf op vliegwiel en erboven, motor starten en met strobos de puntjes of 123 fine tunen. het fine tunen doe ik door het huisje redelijk strak vast te zetten en dan met een dunne schroevendraaier tussen de bout en het "ovale" gat v/h huisje met een wrikkende beweging het huisje iets te verdraaien indien nodig.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 10 okt, 2007 19:35

ik doe het altijd op het oog, als je naast de olie koeler de rubber flap wegklapt kan je precies door het gaatje tegen het vliegwiel kijken, zo kan je dus dat gat precies fixeren zodat ie in het midden komt. dit werkt heel goed

Plaats reactie