Afgebroken ventilator

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Afgebroken ventilator

Bericht door Rossero » za 13 okt, 2007 10:56

Ik heb gister 140 km gereden met mijn eend naar enschede. Bij aankomst bleek mijn ventilator afgebroken te zijn rond zijn as. De as draait dus nu nog in de ventilator maar de ventilator draait niet meer mee. Is het een groot risico als ik er nu nog mee naar duckservice rij (20km) ivm oververhitting, of is dit nog best te doen?

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 13 okt, 2007 11:00

Blokkie wordt heet en je dynamo laadt je accu niet bij zonder ventilator/v-snaar. Kans is aanwezig dat je moet duwen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 13 okt, 2007 11:03

Als je rustig rijd, niet volgas rijden/optrekken scheelt dat in iedergeval enorm voor de hitte.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 13 okt, 2007 11:04

Als je hem nu laat afkoelen, zeker geen winterkap er voor doet en je accu vol zit en je geen licht aan zet dan moet die 20KM wel te doen zijn. Rij niet te langzaam, want je moet het nu wel hebben van rijwind koeling, maar ook niet te hard anders wordt de motor te heet. Zo rond de 50 en 70 is een mooie snelheid. Gelukkig is het nu niet erg heet.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 13 okt, 2007 11:08

the Nosepicker schreef:Kans is aanwezig dat je moet duwen.
Duwen omdat het blok in tweeen scheurt omdat er geen koeling is of omdat ik met een lege accu sta en de startmotor dus niet werkt?

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » za 13 okt, 2007 11:24

Rossero schreef:
the Nosepicker schreef:Kans is aanwezig dat je moet duwen.
Duwen omdat het blok in tweeen scheurt omdat er geen koeling is of omdat ik met een lege accu sta en de startmotor dus niet werkt?
Lege accu waardoor je ontsteking niet meer werkt. Maar 20km moet zeker te halen zijn met een volle accu. Je moet gewoon zo min mogelijk stroom gebruiken. Dus lampen uit!!

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 13 okt, 2007 11:42

Rossero schreef: Duwen omdat het blok in tweeen scheurt omdat er geen koeling is of omdat ik met een lege accu sta en de startmotor dus niet werkt?
Eerder door je accu. Uit je eerste bericht begrijp ik dat je al een stuk zonder ventilator +riem gereden hebt. Dus dat je accu niet meer helemaal opgeladen zal zijn. Even aan de lader knallen dus voordat je gaat rijden en idd zoveel mogelijk zonder stroomverbruikers (licht) rijden.
Minder koeling is niet goed voor je smering en blokkie, maar direct vastlopen zal hij niet doen als je rustig aan doet.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

TB
Moderator

Bericht door TB » za 13 okt, 2007 12:31

Is die bout er niet uitgelopen? Omdat ie helemaal niet meer draait... of is ie gewoon ergens bij die poulie gebroken?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Cubitus » za 13 okt, 2007 14:25

Suc6 en ik zou die kapotte fan eruit halen voor je gaat rijden, zodat je zeker weet dat die de luchtstroom van de rijwind niet blokkeerd. In dit geval is het in de categorie: alle beetjes helpen. Als je rustig rijd moet zoals eerder gezegt die 20 km geen enkel probleem zijn.
2cv az 1968

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door TimVS » za 13 okt, 2007 16:22

misschien als gaat de driehoekjes eruit halen dit geeft al direct meer koeling.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 13 okt, 2007 16:24

doorrijden moet idd lukken
ik heb dit bijna een jaar geleden ook aan de hand gehad, en heb in het donker nog een aardig stuk kunnen rijden....
bij mij was het hart van de poulie volledig afgebroken
mocht je onverhoopt in de file komen... stop dan even, dakje open en geniet een half uur voordat je verder rijdt ;)

zet er iig een nieuwe poulie op, en laat de oude niet lassen. Lassen zal zorgen voor onbalans en dat vinden de lagers van de krukas op den duur niet zo leuk

let er bij het monterne van de nieuwe poulie ook even op dat de v-snaar niet te strak wordt gezet.. dit is namelijk 1 van de oorzaken waardoor dit probleem optreedt ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » za 13 okt, 2007 18:09

ik heb net hetzelfde probleem ondervonden verleden week, ik heb het gelukkig net op tijd ontdekt vooraleer hij volledig afgebroken was.

lassen is inderdaad gn optie door de onbalans die optreed, ik had de mijne ook laten lassen omdat ik een week moest wachten op mijn nieuwe ventilator en na een week was de las opnieuw aan het scheuren

in de citroën garage zegde men dat citroën destijds een slecht lot gemaakt had en het kan zijn dat jij en ik een van die "gelukigen" waren die er een van gekregen hebben.

mvg

Bert

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: Afgebroken ventilator

Bericht door Twécévé » za 13 okt, 2007 18:27

Rossero schreef:Ik heb gister 140 km gereden met mijn eend naar enschede. Bij aankomst bleek mijn ventilator afgebroken te zijn rond zijn as. De as draait dus nu nog in de ventilator maar de ventilator draait niet meer mee. Is het een groot risico als ik er nu nog mee naar duckservice rij (20km) ivm oververhitting, of is dit nog best te doen?
Mag ik vragen hoe je daar achter komt, verschrikkelijke herrie ofzo?

Schijnt overigens wel bekend probleem te zijn dat ventilatoren op die plek afbreken. Hier een voorbeeld van kapot en nieuw.

Afbeelding[/img]

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 13 okt, 2007 19:06

Pelt schreef:misschien als gaat de driehoekjes eruit halen dit geeft al direct meer koeling.
slecht idee...
die welving in de driehoekjes zorgt er juist voor dat de warme lucht als het ware onder de motorkap vandaan wordt gezogen.. Lekker laten zitten is dus een beter idee
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » za 13 okt, 2007 21:33

jeps heb het ook al is gehad maar gewoon doorgereden.
wel hard maar zo min mogelijk toeren.
heb ik nog 30 km gereden en twas heerlijk warm binnen :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie