Afgebroken ventilator
Afgebroken ventilator
Ik heb gister 140 km gereden met mijn eend naar enschede. Bij aankomst bleek mijn ventilator afgebroken te zijn rond zijn as. De as draait dus nu nog in de ventilator maar de ventilator draait niet meer mee. Is het een groot risico als ik er nu nog mee naar duckservice rij (20km) ivm oververhitting, of is dit nog best te doen?
-
- Moderator
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als je hem nu laat afkoelen, zeker geen winterkap er voor doet en je accu vol zit en je geen licht aan zet dan moet die 20KM wel te doen zijn. Rij niet te langzaam, want je moet het nu wel hebben van rijwind koeling, maar ook niet te hard anders wordt de motor te heet. Zo rond de 50 en 70 is een mooie snelheid. Gelukkig is het nu niet erg heet.
-
- Regelmatige poster
Lege accu waardoor je ontsteking niet meer werkt. Maar 20km moet zeker te halen zijn met een volle accu. Je moet gewoon zo min mogelijk stroom gebruiken. Dus lampen uit!!Rossero schreef:Duwen omdat het blok in tweeen scheurt omdat er geen koeling is of omdat ik met een lege accu sta en de startmotor dus niet werkt?the Nosepicker schreef:Kans is aanwezig dat je moet duwen.
-
- Moderator
Eerder door je accu. Uit je eerste bericht begrijp ik dat je al een stuk zonder ventilator +riem gereden hebt. Dus dat je accu niet meer helemaal opgeladen zal zijn. Even aan de lader knallen dus voordat je gaat rijden en idd zoveel mogelijk zonder stroomverbruikers (licht) rijden.Rossero schreef: Duwen omdat het blok in tweeen scheurt omdat er geen koeling is of omdat ik met een lege accu sta en de startmotor dus niet werkt?
Minder koeling is niet goed voor je smering en blokkie, maar direct vastlopen zal hij niet doen als je rustig aan doet.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
doorrijden moet idd lukken
ik heb dit bijna een jaar geleden ook aan de hand gehad, en heb in het donker nog een aardig stuk kunnen rijden....
bij mij was het hart van de poulie volledig afgebroken
mocht je onverhoopt in de file komen... stop dan even, dakje open en geniet een half uur voordat je verder rijdt
zet er iig een nieuwe poulie op, en laat de oude niet lassen. Lassen zal zorgen voor onbalans en dat vinden de lagers van de krukas op den duur niet zo leuk
let er bij het monterne van de nieuwe poulie ook even op dat de v-snaar niet te strak wordt gezet.. dit is namelijk 1 van de oorzaken waardoor dit probleem optreedt
ik heb dit bijna een jaar geleden ook aan de hand gehad, en heb in het donker nog een aardig stuk kunnen rijden....
bij mij was het hart van de poulie volledig afgebroken
mocht je onverhoopt in de file komen... stop dan even, dakje open en geniet een half uur voordat je verder rijdt

zet er iig een nieuwe poulie op, en laat de oude niet lassen. Lassen zal zorgen voor onbalans en dat vinden de lagers van de krukas op den duur niet zo leuk
let er bij het monterne van de nieuwe poulie ook even op dat de v-snaar niet te strak wordt gezet.. dit is namelijk 1 van de oorzaken waardoor dit probleem optreedt

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
ik heb net hetzelfde probleem ondervonden verleden week, ik heb het gelukkig net op tijd ontdekt vooraleer hij volledig afgebroken was.
lassen is inderdaad gn optie door de onbalans die optreed, ik had de mijne ook laten lassen omdat ik een week moest wachten op mijn nieuwe ventilator en na een week was de las opnieuw aan het scheuren
in de citroën garage zegde men dat citroën destijds een slecht lot gemaakt had en het kan zijn dat jij en ik een van die "gelukigen" waren die er een van gekregen hebben.
mvg
Bert
lassen is inderdaad gn optie door de onbalans die optreed, ik had de mijne ook laten lassen omdat ik een week moest wachten op mijn nieuwe ventilator en na een week was de las opnieuw aan het scheuren
in de citroën garage zegde men dat citroën destijds een slecht lot gemaakt had en het kan zijn dat jij en ik een van die "gelukigen" waren die er een van gekregen hebben.
mvg
Bert
Re: Afgebroken ventilator
Mag ik vragen hoe je daar achter komt, verschrikkelijke herrie ofzo?Rossero schreef:Ik heb gister 140 km gereden met mijn eend naar enschede. Bij aankomst bleek mijn ventilator afgebroken te zijn rond zijn as. De as draait dus nu nog in de ventilator maar de ventilator draait niet meer mee. Is het een groot risico als ik er nu nog mee naar duckservice rij (20km) ivm oververhitting, of is dit nog best te doen?
Schijnt overigens wel bekend probleem te zijn dat ventilatoren op die plek afbreken. Hier een voorbeeld van kapot en nieuw.

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
slecht idee...Pelt schreef:misschien als gaat de driehoekjes eruit halen dit geeft al direct meer koeling.
die welving in de driehoekjes zorgt er juist voor dat de warme lucht als het ware onder de motorkap vandaan wordt gezogen.. Lekker laten zitten is dus een beter idee
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Regelmatige poster
jeps heb het ook al is gehad maar gewoon doorgereden.
wel hard maar zo min mogelijk toeren.
heb ik nog 30 km gereden en twas heerlijk warm binnen
wel hard maar zo min mogelijk toeren.
heb ik nog 30 km gereden en twas heerlijk warm binnen

NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl