Ik heb een olielek ergens in mijn motor. De kans is vrij groot dat het uit de oliekoeler komt. Nu heb ik duckservice een mailtje gestuurd, en dan kom ik uit op ongeveer 200 euro voor het vervangen van de oliekoeler.
Is dit erg moeilijk om zelf te doen? Want dan kan ik al de helft op het arbeidsloon besparen. (jep, ik blijf student). Of is er mischien iemand in de buurt van enschede die mij kan helpen? (ik weet namelijk niet eens voor de volle honderd procent zeker of het wel in de koeling zit)
Oliekoeler vervangen
-
- Moderator
Dan zou ik dat eerst eens checken, voordat je de oliekoeler losmaakt. Blokkie cleanen en even laten lopen. Dan moet wel zichtbaar worden waar hij lekt.
Is goed zelf te doen trouwens, wel voorzichtig zijn met de leidinkjes (buigen en barsten..
).
Is goed zelf te doen trouwens, wel voorzichtig zijn met de leidinkjes (buigen en barsten..

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Is het niet de oliedruksensor die zit als je voor het blok staat rechts. Deze wil ook wel een scheuren en een lekkage tot gevolg hebben.
Op zich is het vervangen van de oliekoeler zelf te doen, alleen is het teer spul wat snel wil breken. En een nieuwe oliekoeler is ook redelijk aan de prijs. Maar met geduld en veel kruipolie en geluk moet het zelf goed te doen zijn.
Op zich is het vervangen van de oliekoeler zelf te doen, alleen is het teer spul wat snel wil breken. En een nieuwe oliekoeler is ook redelijk aan de prijs. Maar met geduld en veel kruipolie en geluk moet het zelf goed te doen zijn.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!