Oliekoeler vervangen

Plaats reactie
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Oliekoeler vervangen

Bericht door Rossero » wo 31 okt, 2007 10:15

Ik heb een olielek ergens in mijn motor. De kans is vrij groot dat het uit de oliekoeler komt. Nu heb ik duckservice een mailtje gestuurd, en dan kom ik uit op ongeveer 200 euro voor het vervangen van de oliekoeler.

Is dit erg moeilijk om zelf te doen? Want dan kan ik al de helft op het arbeidsloon besparen. (jep, ik blijf student). Of is er mischien iemand in de buurt van enschede die mij kan helpen? (ik weet namelijk niet eens voor de volle honderd procent zeker of het wel in de koeling zit)

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 31 okt, 2007 10:43

Dan zou ik dat eerst eens checken, voordat je de oliekoeler losmaakt. Blokkie cleanen en even laten lopen. Dan moet wel zichtbaar worden waar hij lekt.
Is goed zelf te doen trouwens, wel voorzichtig zijn met de leidinkjes (buigen en barsten.. ;) ).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 31 okt, 2007 10:46

Is het niet de oliedruksensor die zit als je voor het blok staat rechts. Deze wil ook wel een scheuren en een lekkage tot gevolg hebben.

Op zich is het vervangen van de oliekoeler zelf te doen, alleen is het teer spul wat snel wil breken. En een nieuwe oliekoeler is ook redelijk aan de prijs. Maar met geduld en veel kruipolie en geluk moet het zelf goed te doen zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 31 okt, 2007 21:18

Het stelt niet zo veel voor en kun je prima zelf. Het is een klusje waarbij je voorzichtig te werk moet gaan. Als de oude scheurt is dat nog geen ramp, maar de nieuwe wel natuurlijk. Ook nieuwe rubbertjes erin doen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie