1e naar 2e trap carburateur erg schokkerig

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

1e naar 2e trap carburateur erg schokkerig

Bericht door Ramon » vr 2 nov, 2007 22:20

als ik op het eind van de eerste trap zit met mijn gas en dan de 2e trap er bij druk springt de moter even over! dus hij hapert in een schok

ik heb primaire iets ruimer gezet en het is ook bijna weg, maar nog niet helemaal?

wie weet mij verder te helpen hiermee.

Ramon

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » vr 2 nov, 2007 22:43

De mijne had het ook heel sterk en dat is met afstellen van de stationaire mengselschroef helemaal goed gekomen.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 2 nov, 2007 22:56

je bedoelt de co schroef!! dat lijkt me sterk maar ik zal hem eens opnieuw afstellen

bedankt

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » vr 2 nov, 2007 23:01

Ja, de schroef met het sleufje uit het midden waar de APK-keurmeester ook interesse in heeft. Mijn motor hield in en ik moest vol gas geven om door te stomen naar de 2e trap. Nu is dat verleden tijd dankzij afstellen van de CO-schroef (bijna twee volledige slagen meer open).
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 2 nov, 2007 23:02

ik neem aan dat je hem niet volgens de apk regels hebt gesteld maar op het lekker stationair lopen dus hoogste stand zegmaar

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » vr 2 nov, 2007 23:05

Ik heb het idd zonder gasmeting gedaan maar het gebied uitgezocht waarin hij stationair lekker loopt en dan in dit gebied zo dicht mogelijk.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 2 nov, 2007 23:12

ja precies

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 414
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » ma 5 nov, 2007 19:43

Van de eerste naar de tweede trap ging bij mij ook schokkerig nadat ik de carb had vervangen (Sproeiers waren allen gelijk)
Nu bleek dat de veertjes die de tweede trap weer dichtduwen, gebroken waren.
Hierdoor onstaat dan speling op de klep wat mogelijk het schokken kan verklaren.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » ma 5 nov, 2007 20:37

Ik heb het ook maar mijn carb is net twee keer uit elkaar gehaald door een specialist. Die zou gebroken veertjes toch wel gezien hebben als ze er waren? Het schokt nog steeds.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 5 nov, 2007 20:53

welke veer heb je het??

het feit is als de rest goed is, dat de 1e trap
te arm staat zodra je dit rijker maakt word het minder! maargoed het gaat niet weg en om hen nou zo rijk te zetten.

btw me co afstellen is het niet verbeterd

ik zal eens proberen de secundair sproeier te verkleinen!!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 10 nov, 2007 16:53

Bij mij leek ie iets in te houden als ik op het eind van de 1ste trap was. Ik heb het afstel schroefje van de 2de trap iets in gedraait zodat de 2de altijd iets open staat en de overgang van 1ste naar 2de vloeiender gaat. Misschien het proberen waard?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 10 nov, 2007 21:56

Waar zit dat schroefje? Foto?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 25 dec, 2007 16:22

Ik kan geen foto plaatsen, m'n eendje staat in de stalling. Mocht ik een foto tegenkomen post ik 'm alsnog.

Als je aan de carb gas geeft tot het moment dat de 2de trap open gaat zie je dat er een soort half maantje gaat bewegen. Het halve maantje wordt opgevangen door een schroefje, er zit waarschijnlijk een bescherming overheen maar dat heb ik eraf gehaald. Met dit schroefje kan je de rust stand van de 2de trap aanpassen. Als je het schroefje in draait zet je de 2de trap ietsje open. Mijn ervaring is dat ie soepeler overgaat van de 1ste naar de 2de trap én dat, omdat bij gas los de trap ook ietsje open staat, ie rustiger uit toeren terug komt.

Nadat je hier mee gepiemeld hebt moet je natuurlijk wel even je co en stationair afstellen... Met warme motor natuurlijk...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 27 dec, 2007 16:02

Ik had niet helemaal gelijk... het is geen half maantje.

Ik ben vandaag even naar m'n eigen eend gegaan om er een foto van te maken. Het is het schroefje (boutje) wat ik in het kader aangegeven heb. Er zit een kapje omheen die je er zo af kan wippen.

Afbeelding
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 28 dec, 2007 11:08

Wat natuurlijk ook kan is dat de conische aanslag van de 2e trap ingesleten is en daarom de timing ook niet meer klopt. Ik zou zeggen, voordat je ergens aan gaat schroeven en je weet niet wat het effect is, kijk eerst een naar versleten delen en vervang deze eerst. Ik heb het al vaker aangegeven, maar de gemiddelde eend is al aardig op leeftijd, een carburateur heeft ook niet het eeuwige leven.

Plaats reactie