1e naar 2e trap carburateur erg schokkerig
1e naar 2e trap carburateur erg schokkerig
als ik op het eind van de eerste trap zit met mijn gas en dan de 2e trap er bij druk springt de moter even over! dus hij hapert in een schok
ik heb primaire iets ruimer gezet en het is ook bijna weg, maar nog niet helemaal?
wie weet mij verder te helpen hiermee.
Ramon
ik heb primaire iets ruimer gezet en het is ook bijna weg, maar nog niet helemaal?
wie weet mij verder te helpen hiermee.
Ramon
-
- Regelmatige poster
Ja, de schroef met het sleufje uit het midden waar de APK-keurmeester ook interesse in heeft. Mijn motor hield in en ik moest vol gas geven om door te stomen naar de 2e trap. Nu is dat verleden tijd dankzij afstellen van de CO-schroef (bijna twee volledige slagen meer open).
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
Bij mij leek ie iets in te houden als ik op het eind van de 1ste trap was. Ik heb het afstel schroefje van de 2de trap iets in gedraait zodat de 2de altijd iets open staat en de overgang van 1ste naar 2de vloeiender gaat. Misschien het proberen waard?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Ik kan geen foto plaatsen, m'n eendje staat in de stalling. Mocht ik een foto tegenkomen post ik 'm alsnog.
Als je aan de carb gas geeft tot het moment dat de 2de trap open gaat zie je dat er een soort half maantje gaat bewegen. Het halve maantje wordt opgevangen door een schroefje, er zit waarschijnlijk een bescherming overheen maar dat heb ik eraf gehaald. Met dit schroefje kan je de rust stand van de 2de trap aanpassen. Als je het schroefje in draait zet je de 2de trap ietsje open. Mijn ervaring is dat ie soepeler overgaat van de 1ste naar de 2de trap én dat, omdat bij gas los de trap ook ietsje open staat, ie rustiger uit toeren terug komt.
Nadat je hier mee gepiemeld hebt moet je natuurlijk wel even je co en stationair afstellen... Met warme motor natuurlijk...
Als je aan de carb gas geeft tot het moment dat de 2de trap open gaat zie je dat er een soort half maantje gaat bewegen. Het halve maantje wordt opgevangen door een schroefje, er zit waarschijnlijk een bescherming overheen maar dat heb ik eraf gehaald. Met dit schroefje kan je de rust stand van de 2de trap aanpassen. Als je het schroefje in draait zet je de 2de trap ietsje open. Mijn ervaring is dat ie soepeler overgaat van de 1ste naar de 2de trap én dat, omdat bij gas los de trap ook ietsje open staat, ie rustiger uit toeren terug komt.
Nadat je hier mee gepiemeld hebt moet je natuurlijk wel even je co en stationair afstellen... Met warme motor natuurlijk...
Ik had niet helemaal gelijk... het is geen half maantje.
Ik ben vandaag even naar m'n eigen eend gegaan om er een foto van te maken. Het is het schroefje (boutje) wat ik in het kader aangegeven heb. Er zit een kapje omheen die je er zo af kan wippen.

Ik ben vandaag even naar m'n eigen eend gegaan om er een foto van te maken. Het is het schroefje (boutje) wat ik in het kader aangegeven heb. Er zit een kapje omheen die je er zo af kan wippen.

-
- Addicted user
- Contacteer:
Wat natuurlijk ook kan is dat de conische aanslag van de 2e trap ingesleten is en daarom de timing ook niet meer klopt. Ik zou zeggen, voordat je ergens aan gaat schroeven en je weet niet wat het effect is, kijk eerst een naar versleten delen en vervang deze eerst. Ik heb het al vaker aangegeven, maar de gemiddelde eend is al aardig op leeftijd, een carburateur heeft ook niet het eeuwige leven.